Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 16. september 2025, klokken 06:38
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 16. september 2025, klokken 06:13
Sitat fra: daktari på mandag 15. september 2025, klokken 18:56antar du ikke leser nyheter.
De endrer ikke på utsagnet mitt. At Musk igjen viser sin sanne natur gjør det ikke det ikke bedre å kjøpe bil fra autoritære, undertrykkende og krigshissende diktaturer som dreper sin egne innbyggere og støtter en angrepskrig.

Er det USA du sikter til?
Nå skal de jakte venstre radikale..dvs mennesker som ikke har uttrykt sorg over Charlie Kirk sin død i sosiale medier. Det er opprettet egne nettsider der man kan rapportere slike venstre radikale oppviglere. Jakten ble annonsert av visepresidenten i dette nye diktaturet.

Det verste er at de gir venstresiden skylden for drapet, mens faren til morderen var en stor MAGA-fan. MAGE har jo et svært dårlig tankesett rundt homofile, og har nok påvirket de negative tankene mot sønnen, som var homofil. Korrespondansen mellom morderen og kjærestegutten var jo veldig reflektert, med begrunnelse om at det var for mye hat. En skal jo ikke drepe folk, men hvis den drepte var en omstridt demokrat med like mye hat ville nok Trump benådet han på flekken, ref stormingen av kongressen med 5 dødsfall. Så nå venter jeg bare på et svært Pride-tog med dynamitt som henter ut morderen og kjører han til Costa Blanca. Bare for at det skal være likt...
Tesla Model Y                         2021-

turfsurf

Sitat fra: daktari på mandag 15. september 2025, klokken 18:56antar du ikke leser nyheter.
De endrer ikke på utsagnet mitt. At Musk igjen viser sin sanne natur gjør det ikke det ikke bedre å kjøpe bil fra autoritære, undertrykkende og krigshissende diktaturer som dreper sin egne innbyggere og støtter en angrepskrig.

Nå skal de jakte venstre radikale..dvs mennesker som ikke har uttrykt sorg over Charlie Kirk sin død i sosiale medier. Det er opprettet egne nettsider der man kan rapportere slike venstre radikale oppviglere. Jakten ble annonsert av visepresidenten i dette nye diktaturet.
Foreløpig sender ikke USA våpen og store mengder teknologi til Russland, samt er deres største kunde på olje og gass og sørger ene og alene for at de kan fortsette krigen.

De har heller ikke ikke hivd millioner av egen befolkning i konsentrasjonsleire, men det er de på god vei til.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Folk får investere sine sparepenger slik de selv vil.

For statens sparekonto må man følge etikkrådets anbefalinger. Om Elon fortsetter med oppviglervirksomhet og bruker penger på å støtte politisk aktivitet..som så kan gi brudd på folkerett,arbeidstager rettigheter osv.så bør man forvente at Norge trekker seg ut av Tesla også.

Jeg ser at Tangen mener vi ikke må bruke fondet politisk. Men å bruke penger vil alltid kunne gi politiske effekter. Så lenge man gjør det etter en etisk standard som ikke undergraver verdier vi i Norge historisk har stått for..så er det greit. Men mhp Tesla synes jeg vi beveger vi oss inn i grenseland.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hELgenen på I går kl. 07:34Folk får investere sine sparepenger slik de selv vil.

For statens sparekonto må man følge etikkrådets anbefalinger. Om Elon fortsetter med oppviglervirksomhet og bruker penger på å støtte politisk aktivitet..som så kan gi brudd på folkerett,arbeidstager rettigheter osv.så bør man forvente at Norge trekker seg ut av Tesla også.

Jeg ser at Tangen mener vi ikke må bruke fondet politisk. Men å bruke penger vil alltid kunne gi politiske effekter. Så lenge man gjør det etter en etisk standard som ikke undergraver verdier vi i Norge historisk har stått for..så er det greit. Men mhp Tesla synes jeg vi beveger vi oss inn i grenseland.

Jeg så en episode av Tangen / Oljefondet hvor Tangen sa at han ikke hadde mandat til å velge og ikke velge selskaper han likte eller mislikte, og det hadde heller ikke de andre meglerne i fondet. Han mente at dette var Etikkrådets oppgave. Hans mandat var å maksimere profitt på de selskapene Etikkrådet hadde gitt tommel opp på. Jeg ser jo veldig hans poeng. Dersom han selv skulle ta stilling til etikken i tusenvis av selskaper så måtte han jo ansatt hundrevis av folk til å vurdere dette, når dette allerede er Etikkrådets oppgave, som jobber under Finansdepartementet.

Jeg synes i hvert fall at Oljefondet kunne solgt ut 70% nå, i det minste. Så kan de fortsatt ha en stemme og rope NEI når Musk vil ha nye bonusavtaler, men ikke at en har investert over 100 milliarder i dette selskapet.

Klykken

Sitat fra: ToWalkOrDrive på I går kl. 09:24når Musk vil ha nye bonusavtaler
Det er vel styret som setter avtalene der, og de faktiske vilkårene for at avtalen skal være gjeldende.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

What-a-watt

SitatDet er vel styret som setter avtalene der, og de faktiske vilkårene for at avtalen skal være gjeldende.

Tja...

Øyvind.h

Styret har jo selv påpekt i rettssaken om de forrige 500 milliardene at Musk har kontroll og bestemmer i praksis over styret....
I teorien står styret over CEO. Det er derimot ikke tilfellet i praksis i Tesla, ref uttalelse fra styret.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ToWalkOrDrive

Og sist Tesla vedtok bonusavtalen ble jo dette ugyldig da avgjørelsen "did not act in the best interests of the company" ifølge dommeren. Aksjonærene driver jo og stemmer over bonuspakken på generalforsamlingen, sikkert for å vise hva som er i "best interest". Men de fleste aksjonærene er jo blod-fans av Musk, så da får han det jo ofte som han vil. Men når Oljefondet har en liten andel så har de i hvert fall muligheten til å komme med en uttalelse om dette spørsmålet, og om CEO-spørsmålet, og opptreden til CEO, samt valg av CEO og styret.

Nei, får håpe Oljefondet reduserer eierskapet en del nå som kursen er så sinnsykt latterlig høy.

https://qz.com/tesla-elon-musk-29-billion-stock-award
https://alexandramerz.substack.com/p/a-deep-dive-into-teslas-board-of

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på I går kl. 00:08

Det verste er at de gir venstresiden skylden for drapet, mens faren til morderen var en stor MAGA-fan. MAGE har jo et svært dårlig tankesett rundt homofile, og har nok påvirket de negative tankene mot sønnen, som var homofil. Korrespondansen mellom morderen og kjærestegutten var jo veldig reflektert, med begrunnelse om at det var for mye hat. En skal jo ikke drepe folk, men hvis den drepte var en omstridt demokrat med like mye hat ville nok Trump benådet han på flekken, ref stormingen av kongressen med 5 dødsfall. Så nå venter jeg bare på et svært Pride-tog med dynamitt som henter ut morderen og kjører han til Costa Blanca. Bare for at det skal være likt...
Musk er også på krigsstien mot Netflix ....... 🫣

Ikke rart aksjen går så det suser.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA