Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Drive foretak i USA er svært risikofylt i forhold til erstatningskrav som kan ha ekstreme erstatninger.

Hvis jeg leser Electrec riktig så er de kun 33% ansvarlige, men uansett så blir beløpet stort. Skaper jo også en presedens og det er stadig nye saker ser det ut som. Nevnes jo to andre som er gjort avtaler om.

What-a-watt

Kanskje derfor Tesla kvier seg for å ta steget fullt ut. Selv på Autonomt Nivå 3 er produsenten økonomisk ansvarlig hvis skade eller tap av liv skjer med aktivert selvkjøring.

daktari

Her får Tesla straff for at de advarte i bilen om at AP kun skulle brukes på motorvei. Allikevel kunne den brukes på andre veier. De visste om problemet og den manglende kvaliteten, men gjorde ikke noe med det. Så har man hatt Musks hyping på toppen, som har villedet kjøpere.

Når det gjelder level 3 er det samme historien. De troende og Musk hyper opp egenskapene, de lanserer en fake Robotaxi-tjeneste, men firmaet selv tar ikke sjansen. Det er "smoke and mirrors" fra Tesla.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 02. august 2025, klokken 11:12Drive foretak i USA er svært risikofylt i forhold til erstatningskrav som kan ha ekstreme erstatninger.

Hvis jeg leser Electrec riktig så er de kun 33% ansvarlige, men uansett så blir beløpet stort. Skaper jo også en presedens og det er stadig nye saker ser det ut som. Nevnes jo to andre som er gjort avtaler om.

Ja, beløpet til familien er 33%. Men så er det Punitive beløp, maks 3 ganger dette beløpet, så litt over 170 millioner dollar om jeg forstår det riktig. Men står og noe om 200 millioner dollar, så vet ikke helt. Rare greier. Hvor vanskelig kan det være å skrive et tall.

Er jo klart at Tesla vil anke med slike beløper, og eksempelet det vil være for tilsvarende saker.

Men vet ikke hva sjansen for at en anke vil vinne frem. Er vel Trump som har betalt noen dommere.
Tesla Model Y                         2021-

What-a-watt

Hva har Trump med dette å gjøre? Han har vel nok med sine egne saker.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: What-a-watt på lørdag 02. august 2025, klokken 17:14Hva har Trump med dette å gjøre? Han har vel nok med sine egne saker.

En av grunnene til at han stilte til valg som President igjen var for å håndplukke dommere for å unngå straff, pluss at du ikke sitter i fengsel når du er president.

Trump tenker at det er en mann som bestemmer alt i USA, og det er han.

Samtidig er han veldig barnslig - hvis han er sint på noen, eller noen har talet ham imot, så vil han gjøre alt han kan for å ødelegge livene deres. Se bare hvordan han fremdeles går etter CBS, CNN, Biden og Obama. Musk rullet jo i gang Trump-Epstein-ryktene igjen++, og det glemmer han ikke fort.

https://afj.org/why-courts-matter/trump-scotus-watch/

Videre legger Trump ut navnene på dommere som ikke dømmer som Trump ønsker. Litt sånn samme type utsagn som førte til Stortinget av presidentpalasset.

USA er bongo,land nå, og det har jo ikke gått et år ennå....

Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Kan bli dårlig for både Musk og Tesla at han la seg ut offentlig med Trump om temaer som svir. Som ToWalk skriver så er Trump hevngjerrig og går langt for å ta de han er ute etter.........

daktari

https://techcrunch.com/2025/08/07/tesla-shuts-down-dojo-the-ai-training-supercomputer-that-musk-said-would-be-key-to-full-self-driving/

Da er Dojo dødt og vi kan slå fast at Dojo var en flopp.@emurof hvor er du?
 Dojo skulle FSD AIen få trent seg opp på Teslas enorme datamateriale, og det fikk de åpenbart ikke til.

Men slapp av dere med aksjer, Musk satser på datasenteret Cortex, der de kjøper chips fra Nvidia.
Mine I-Pace videoer

What-a-watt

"Verden vil bedras", men kanskje ikke til de grader?

Counterpointer

Sitat fra: What-a-watt på fredag 08. august 2025, klokken 09:50"Verden vil bedras", men kanskje ikke til de grader?
Kursen er opp 🤷🏻

+ 2% akkurat nå....

daktari

Jeg leste noe om at DB mente at hvis de 10 største aksjene i USA krakket moderat så ville alt gå i dass der borte. TSLA er oppblåst så til de grader, og kan antagelig ikke tillates å falle.
Mine I-Pace videoer

Vaduz

Musk sin lønn fra styret i tesla denne uken på 26 milliarder dollar, tilsvarer ca 80% av samlet overskudd i tesla fra det ble grunnlagt. Egentlig skulle han vel fått 56 milliarder dollar, eller ca 1.6 ganger mer enn tesla har tjent i hele sin levetid.

Dette i en tid der tesla taper markedsandel og salget synker i hele verden.

Men aksjonærene er fornøyde og aksjeverdien stiger, så da er jo alt bra.

Speeder

Sitat fra: Vaduz på søndag 10. august 2025, klokken 20:41Musk sin lønn fra styret i tesla denne uken på 26 milliarder dollar, tilsvarer ca 80% av samlet overskudd i tesla fra det ble grunnlagt. Egentlig skulle han vel fått 56 milliarder dollar, eller ca 1.6 ganger mer enn tesla har tjent i hele sin levetid.

Trur du han får det i cash eller?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Counterpointer

Godtgjørelsen er i aksjer. Det betyr at alle aksjeeiere betaler med utvanning av verdi.
Musk kan jo selge og da vil aksjeeierne tape ytterligere...

Vaduz

Sitat fra: Speeder på søndag 10. august 2025, klokken 20:46
Sitat fra: Vaduz på søndag 10. august 2025, klokken 20:41Musk sin lønn fra styret i tesla denne uken på 26 milliarder dollar, tilsvarer ca 80% av samlet overskudd i tesla fra det ble grunnlagt. Egentlig skulle han vel fått 56 milliarder dollar, eller ca 1.6 ganger mer enn tesla har tjent i hele sin levetid.

Trur du han får det i cash eller?

Fra minibanken kanskje? Vet ikke helt hva du mener her.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA