Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Syklist

Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Storg

Sitat fra: Rollep på mandag 28. november 2022, klokken 23:40
Sitat fra: dundun på lørdag 26. november 2022, klokken 12:37
Om man eier aksjer i noe særlig omfang må man jo ikke eie dem privat, det er galskap. Man har et heleid AS, og dette eier verdipapirene. Da påløper ikke skatt før man tar utbytte, så lenge pengene står i ASet er de skattefrie.

Kilde: Har holdingselskap.
Trenger vel ikke holdingselskap, det holder med f.eks. Investeringskonto Zero hos Nordnet for å slippe betale skatt på utbytte og salgsgevinster før man tar penger ut fra kontoen.
Yupp. Men du taper kildeskatt. Og du skatter fra første krone ved uttak. Ikke som på ASK hvor du først skatter når du har tatt ut innskuddet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Rollep

Sitat fra: Storg på onsdag 30. november 2022, klokken 12:44
Sitat fra: Rollep på mandag 28. november 2022, klokken 23:40
Sitat fra: dundun på lørdag 26. november 2022, klokken 12:37
Om man eier aksjer i noe særlig omfang må man jo ikke eie dem privat, det er galskap. Man har et heleid AS, og dette eier verdipapirene. Da påløper ikke skatt før man tar utbytte, så lenge pengene står i ASet er de skattefrie.

Kilde: Har holdingselskap.
Trenger vel ikke holdingselskap, det holder med f.eks. Investeringskonto Zero hos Nordnet for å slippe betale skatt på utbytte og salgsgevinster før man tar penger ut fra kontoen.
Yupp. Men du taper kildeskatt. Og du skatter fra første krone ved uttak. Ikke som på ASK hvor du først skatter når du har tatt ut innskuddet.
Når det gjelder Tesla trenger man ikke bekymre seg over kildeskatt, de betaler jo ikke så mye utbytte at det gjør noe😂

Hvor mye man skatter ved uttak fra en investeringskonto varierer med hvor mye gevinst og ubenyttet skjermingsfradrag man har på kontoen. Den varierer også med gjennomsnittlig aksjeandel over årene man har hatt kontoen. I prinsipp så kan man opprette en investeringskonto og passe på at man sitter med mindre enn 20% aksjeandel ved hvert årsskifte, da slipper man unna med 22% skatt. Man går dog glipp av verdsettelsesrabatten, men den har jo sosialistene allerede fjernet mesteparten av☹️

emurof

Sitat fra: JRF på mandag 28. november 2022, klokken 15:21
Sitat fra: emurof på fredag 25. november 2022, klokken 19:00Når det gjelder hva han har gjort i Twitter så fremstår det jo som det var helt nødvendig å røske opp i en ukultur der ansatte ikke egentlig gjorde noe særlig. Det er blant annet videoer fra sosiale medier fra ansatte som viser "en dag på jobb", der det virker som de ikke gjør annet enn å spise luksuriøs mat og slappe av i pene lokaler.

Jeg tviler ikke på at det var mye sløsing og mye unødvendige stillinger i twitter akkurat som i alle de store tek selskapene. Men hvis vi tenker på det samme klippet så var vel det fra en dame som var ansatt i markedsførings avdelingen for twitter, og det er vel ikke akkurat utenkelig at dette klipped da var nettopp markedsføring for å fremstille det som et best mulig sted å jobbe for å tiltrekke seg folk.

Det har kommet frem flere TikTok-videoer av ansatte som viser at de låser seg inn og.. koser seg på jobb. Jeg tror nok det sier mye om (u)kulturen som hadde befestet seg i selskapet. Vi så jo også hvordan Twitter hadde veldig mange problemer, og enkelte ganger var nede for telling ganske ofte. Etter hvert skjønner man kanskje hvorfor så lite så ut til å bli gjort med noe som helst, med tanke på arbeidskulturen som var der.

emurof

Sitat fra: Syklist på onsdag 30. november 2022, klokken 10:13Mange som mener at Twitter-styret er negativt for aksjen:

https://electrek.co/2022/11/29/tesla-tsla-investors-negative-impact-elon-musk-twitter-antics-lasting/

Det kan godt være at det har vært negativt for aksjen, men hvordan forklarer man da f.eks. denne uken? Tesla er jo opp denne uten tross stadige "skandaler" knyttet til overtakelsen av Twitter (i det minste hvis man skal følge mainstream-narrativet).

MaxQ

SitatAs revenge for @elonmusk suspending violent extremist accounts on Twitter, #Antifa in Portland are organizing arson attacks on @Tesla locations tonight.

https://pbs.twimg.com/media/FicDXp0UYAAoY80?format=jpg&name=large

https://archive.ph/3wvcq

Twitter-Elon påvirker ikke bare Tesla kjøpere og Tesla investorer. Det fyrer også opp under helt andre grupper i samfunnet, på en negativ måte. Å ignorere Twitter-Elon kan bli dyrt for Tesla.

Uavhengig av om dette ble noe av eller ikke, så viser det temperaturen i debatten og radikaliseringen. At kursen svinger litt opp en dag betyr ingenting, da har en ikke vide nok briller på seg. Zoom ut og se hele bildet.

Om ikke Elon presterer å dra med seg Tesla ned i Twitter gjørma og de overlever batterikrisa de neste 5-10 årene, så kan det komme kjøpsmuligheter når/om aksjen bikker under 100 igjen. Fantasier om at Tesla skal bli verdt 6-7 ganger mer enn i dag har jeg ikke noe tro på lenger.

Elon har blitt et greit eksempel på at det er greit å holde kjeft når folk rundt deg tror at du er klok. For nå har han virkelig åpnet kjeften og snakk om å bli kledd av. Teknologi er en ting, politikk (twitter) er noe helt annet. Elon står igjen som en klovn på (twitter) torget. Må være gøy å jobbe i Tesla Norge og bli assosiert med noe slikt.

Ellemelle

Ok, så når du poster disse linkene, så tenker du at det er Musk og Tesla som er the bad guys?

MaxQ

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 01. desember 2022, klokken 01:16
Ok, så når du poster disse linkene, så tenker du at det er Musk og Tesla som er the bad guys?

Hvordan i alle dager fikk du min post til å handle om at det er Musk og Tesla som er the bad guys i dette tilfellet?

Alt jeg gjør er å påpeke at det Elon gjør i/med Twitter får følger langt utover de som kjøper Tesla og har aksjer i selskapet ved å vise til hva som rører seg der ute. En skulle tro at det var relevant siden noen mener at Twitterkjøpet ikke påvirker Tesla (og aksjen). Men for all del, skyt budbringeren og det atpåtil med et forvrengt syn på hva jeg faktisk skrev.

Thalgar

Dette er vel ei god oppsummering av status:

https://twitter.com/garyblack00/status/1598116955462172673

Twitter lagar unødig støy for Tesla, som elles har gode utsikter. Når støyen legg seg, går kursen opp.

Model Y LR Quicksilver, 2023

Ellemelle

Sitat fra: MaxQ på torsdag 01. desember 2022, klokken 00:05
For nå har han virkelig åpnet kjeften og snakk om å bli kledd av. Teknologi er en ting, politikk (twitter) er noe helt annet. Elon står igjen som en klovn på (twitter) torget. Må være gøy å jobbe i Tesla Norge og bli assosiert med noe slikt.
Vel hva er det han konkret har sagt, som han nå blir kledd av?
Hvorfor står han igjen som en klovn?
Hva er det ansatte i Tesla Norge ikke skal ønske å bli assosiert med?

MaxQ

Sitat fra: Thalgar på torsdag 01. desember 2022, klokken 09:30
Dette er vel ei god oppsummering av status:

https://twitter.com/garyblack00/status/1598116955462172673

Twitter lagar unødig støy for Tesla, som elles har gode utsikter. Når støyen legg seg, går kursen opp.

Jeg personlig ville valgt et videre fokus på situasjonen. Jeg er enig i at ting roer seg og har en tendens til å gå litt opp når støy roer seg, men det kan lønne seg å se ting i sammenheng for det er andre ting som beveger seg i markedet som påvirker Tesla også. Noe flere har kommentert under den twitter posten (Uten at jeg derved sier at jeg er enig med alt/alle).

MaxQ

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 01. desember 2022, klokken 13:33
For nå har han virkelig åpnet kjeften og snakk om å bli kledd av. Teknologi er en ting, politikk (twitter) er noe helt annet. Elon står igjen som en klovn på (twitter) torget. Må være gøy å jobbe i Tesla Norge og bli assosiert med noe slikt.

Jeg skjønner at du ikke har fulgt med på hva som beveger seg på Twitter rundt Elon Musk. Det får bli ditt problem, men det skulle være rimelig enkelt. Ta en tur ut av ekkokammeret og se hva folk sier.

Og hva får deg til å tro at jeg svarer når du ikke svarer på mine spørsmål etter et slikt angrep? Likevel, svarene er "så å si hver tweet fra Elon?" og "Inntrykket han nå gir når han har beveget seg mer ut i det politiske landskapet er at han, for meg, fremstår som en klovn." Og til det siste, "Innlysende at jeg mener at ansatte i Tesla Norge tvilsomt ønsker å bli assosiert med Elon." Men jeg antar at det er ulovlig å ha meninger så lenge de ikke samsvarer med dine.

Legg merke til at det er andre også på forumet her som sier at de har kjøpt sin siste Tesla. Skal tro hvorfor? Noe har nok med erfaringer med Tesla å gjøre. Noe har trolig med behov å gjøre? Eller at utvalget nå er bedre? Noe skyldes trolig også Elon sine holdninger som kommer frem på Twitter nå. I hvertfall er det et voksende publikum der ute som både har og ikke har Tesla som velger vekk Tesla. Mitt syn på akkurat det er at det er synd for Tesla, fordi det viser at Tesla ikke klarer å ta vare på momentet fra en del av entusiastmarkedet som var i starten. Som har bidratt til god markedsføring og salg.

Elon støter fra seg mangt og mange for tiden. Spørsmålet er hvor langt han går og hva som blir igjen etterpå.

Jeg eier fortsatt en bråte Tesla aksjer og sitter veldig langsiktig på de. Har tatt ut gevinst 1 gang. Har ikke planlagt større salg før etter 2030 med mindre det kommer en kollaps. Jeg er likevel urolig nå.

Ellemelle

Sitat fra: MaxQ på torsdag 01. desember 2022, klokken 14:08
Ta en tur ut av ekkokammeret og se hva folk sier.
Jeg spør ikke om hva andre folk sier, jeg spør om hva Musk har sagt når du påstår han nå virkelig har åpnet kjeften.

Som vanlig slenger du ut fullstendig grunnløse påstander, og evner ikke å dokumentere en eneste ting.

Thalgar

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 01. desember 2022, klokken 14:53
Sitat fra: MaxQ på torsdag 01. desember 2022, klokken 14:08
Ta en tur ut av ekkokammeret og se hva folk sier.
Jeg spør ikke om hva andre folk sier, jeg spør om hva Musk har sagt når du påstår han nå virkelig har åpnet kjeften.

Som vanlig slenger du ut fullstendig grunnløse påstander, og evner ikke å dokumentere en eneste ting.

Musk har systematisk favorisert høgresida i utsegner og handlingane på Twitter den siste tida.

Det har ført til dette:

"Net favorability of Tesla is down around 20 points among Democrats since last month and up around 4 points among Republicans. "

https://morningconsult.com/2022/11/17/elon-musks-politically-polarizing-effect/

Når blei det smart av ein CEO å støyta frå seg så mange folk? Og til og med folk som er tilbøyelege til å kjøpa produktet ditt? Og det i ein situasjon der merkelojaliteten din har gått ned til under gjennomsnittet?

https://www.kbb.com/car-news/is-tesla-brand-loyalty-starting-to-slip/
Model Y LR Quicksilver, 2023

Ellemelle

Nå er det kun to politiske sider i USA; Demokratene og Republikanerne.

Demokratene er partiet for de vellykkede, rike, berømte og media, mens Republikanerne er partiet for de fattige og de dumme.
Tilfeldighetene vil ha det til at disse to partiene har omtrentlig like stor oppslutning.

Musk har sagt at han tidligere har stemt på og støttet Demokratene, men har nå (før Twitterkjøpet), etter flerfoldige angrep fra sentrale demokratiske skikkelser, sagt at han vil støtte Republikanerne, i det minste i mellomvalget som var nylig.

Ellers har Musk vært tydelig på at han støtter høyresiden i Demokratene og venstresiden hos Republikanerne.

Problemet med Twitter er at dette alltid har vært lekegrinden til wacko-venstre. Dette er stedet hvor de kan fremheve sin egen fortreffelighet, og rakke ned på alle andre som ikke deler samme mening.
Hele Woke- og cancelkulturen er et resultat av dette. Stemmer du Demokratene, stemmer du samtidig på Woke-politikere av verste sort.

Når da en uttalt motstander av disse tar Twitter av børs, så rakner det fullstendig for disse tullingene. Hvis de trekker seg ut fra Twitter, hvor skal de da sole seg i sin egen glans?

Og da er vi tilbake til ditt retoriske spørsmål.
Mener du seriøst at hvis noen antyder at de vil vurdere å stemme på et parti som har 50% av befolkningen med seg (og som har hatt haugevis av presidenter og kongressflertall opp gjennom tidene), så er det grunn nok til å kansellere alt denne personen er involvert i?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA