Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

geear

#2385
Det stod vel egentlig i løpet av dagen, mens på pensjonsprofilene stod det 4-5 dager, og de la jeg også ned på så lav aksjeandel som jeg kunne. Visste jo uansett ikke at det skulle komme en så voldsom smell i dag, med oljepris på midten av tredvetallet.

Edit: Der var DNB på plass igjen, og halvparten av fondssalgene gikk gjennom på fredagskurs.  :+1:

Counterpointer

TSLA er ned litt over 70 dollar i premarked. Blir nok en aktiv dag.

Jeg beholder fond siden de har lange perspektiv, og blir sittende på gjerdet i forhold til TSLA. Alt er for usikkert nå

arthur

Her går det unna Gunnar; Fra 968,99 til 606,97 (pre-market akkurat nå) på ganske så kort tid beskriver vel bare nok en gang mine gjentatte påstander om at markedet styres av to ting: grådighet og til nå frykt. Og alt bare for å gjøre heisføreren svimmel?

Evig-lange diskusjoner om hvor mye, eller lite, Tesla har økt sin produksjon hvor og/eller når, blir liksom litt uinteressante i det større bildet selv om dette diskuteres heftig her til stadighet.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

automat

Sitat fra: arthur på mandag 09. mars 2020, klokken 13:21
Her går det unna Gunnar; Fra 968,99 til 606,97 (pre-market akkurat nå) på ganske så kort tid beskriver vel bare nok en gang mine gjentatte påstander om at markedet styres av to ting: grådighet og til nå frykt. Og alt bare for å gjøre heisføreren svimmel?


Takk for en grundig og dyptpløyende analyse av aksjemarkedet generelt og Tesla-aksjen spesielt. Den ga meg virkelig ny innsikt og forståelse.

Du har nok en lysende fremtid som økonomikommentator.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

DagfinnN

Sitat fra: automat på mandag 09. mars 2020, klokken 15:49
Sitat fra: arthur på mandag 09. mars 2020, klokken 13:21
Her går det unna Gunnar; Fra 968,99 til 606,97 (pre-market akkurat nå) på ganske så kort tid beskriver vel bare nok en gang mine gjentatte påstander om at markedet styres av to ting: grådighet og til nå frykt. Og alt bare for å gjøre heisføreren svimmel?


Takk for en grundig og dyptpløyende analyse av aksjemarkedet generelt og Tesla-aksjen spesielt. Den ga meg virkelig ny innsikt og forståelse.

Du har nok en lysende fremtid som økonomikommentator.
Haha!!
Spesielt en som kun kommenterer når noe negativt kan spaes opp. Veldig deilig å ha han på min liste :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

arthur

Sitat fra: automat på mandag 09. mars 2020, klokken 15:49
Sitat fra: arthur på mandag 09. mars 2020, klokken 13:21
Her går det unna Gunnar; Fra 968,99 til 606,97 (pre-market akkurat nå) på ganske så kort tid beskriver vel bare nok en gang mine gjentatte påstander om at markedet styres av to ting: grådighet og til nå frykt. Og alt bare for å gjøre heisføreren svimmel?


Takk for en grundig og dyptpløyende analyse av aksjemarkedet generelt og Tesla-aksjen spesielt. Den ga meg virkelig ny innsikt og forståelse.

Du har nok en lysende fremtid som økonomikommentator.

Jepp, ledig jobb i så måte i NRK. Der ble det i dag påpekt at verdien av Pensjonsfondet var under 10.000 milliarder grunnet fallet i oljepris og fallet i kronens verdi.

Du (dere) kan like det, eller ei, men factum est at grådighet og frykt er langt viktigere faktorer enn de laaaange diskusjonene her på forumet om tekniske utfordringer/produksjonsmetoder, kapasitet og infrastruktur. Dessverre kan man muligens si.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

geear

Synser du, eller vet du?

Altså, kan du legge frem noe faktagrunnlag for påstandene dine?

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Vi er fremdeles 200 dollar over «funding secured». Når den ble tweetet i sin tid så var det ikke måte på hvor latterlig at TSLA skulle gå så høyt som 420.

At noen synes dagens kurs er dårlig sier jo litt.......

Veggen

Greit med litt perspektiv, fremdeles rundt +50% hittil i år, over 80% siste 3 mnd.
Men vi får vel anta arthur har plenty med aksjer i sin portefølje som gjør det adskillig bedre.

automat

Sitat fra: arthur på mandag 09. mars 2020, klokken 17:50

Du (dere) kan like det, eller ei, men factum est at grådighet og frykt er langt viktigere faktorer enn de laaaange diskusjonene her på forumet om tekniske utfordringer/produksjonsmetoder, kapasitet og infrastruktur. Dessverre kan man muligens si.

Det har liten verdi å gjenta selvfølgeligheter. Det interessante er jo finne ut hvorfor. Hva er det som utløser grådigheten og frykten? Jeg kikket på de norske linkene du postet her, og alle untatt Sparbank1-reklamen prøvde å komme med forklaringer. Det synes å være fraværende i dine poster. Hvis du ønsker å bli oppfattet som noe annet enn en møkkaspreder, så har du et forbedringspotensiale her.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Tellus

#2397
S&P 500 er kun ned 20% fra toppen og trader på nivået rundt forsommeren i fjor. Med andre ord er vi langt unna noe som kan betegnes som et skikkelig krakk. S&P falt over 50% under finanskrisen for 11-12 år siden.
TSLA klarer seg ganske bra synes jeg. At den faller over 10% på en dag som denne er forventet da den er langt mer volatil enn de brede indeksene. GM er vel faktisk mer ned enn TSLA i øyeblikket.

Ingen burde forhaste seg med å kjøpe i dette markedet. Overlat det til tradere og spekulanter.Typisk så faller markedene langt raskere enn de stiger så man får plenty av tid til å kjøpe seg inn.

arthur

Sitat fra: Veggen på mandag 09. mars 2020, klokken 19:41
Greit med litt perspektiv, fremdeles rundt +50% hittil i år, over 80% siste 3 mnd.
Men vi får vel anta arthur har plenty med aksjer i sin portefølje som gjør det adskillig bedre.

Vi er vel ikke bare littebitte granne opptatt av person på bekostning av sak, er vi vel?

Nei, har ingen aksjer som har gått ned 30% på kort tid, heldigvis!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA