Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Wenche

Sitat fra: Tiger123 på onsdag 29. januar 2020, klokken 21:30

Kjøpt en liten short posisjon med 3x gearing. Altså et lodd. minus 10% så langt.
Jeg forstår ikke at noen kan finne på å shorte Tesla på nåværende tidspunkt. Jeg håper du allikevel kun har gått inn på en posisjon hvor du kun taper innsatsen, og ikke har «unlimited» nedside.
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Counterpointer

#2116
Det er bare å gratulere de som ble sittende

Det er også bare å innrømme at det var ikke veldig lurt å realisere i går.

Heldigvis er det ingen reelle penger som tapes.

Blir spennende å se hvordan kursen utvikler seg utover dagen. Kjenner det er litt lenge til de åpner ( selv om det nå kun er som tilskuer)

TSLA er ingen kjedelig aksje, det er sikkert!

RuneW

#2117
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 30. januar 2020, klokken 07:15
Det er bare å gratulere de som ble sittende

Det er også bare å innrømme at det var ikke veldig lurt å realisere i går.

Tja, ingen vet vel noe helt sikkert før børsen faktisk åpner, eller?

Edit: Jeg er fortsatt med med alt jeg har.

Nå hører jeg at Giga Shanghai er stengt pga Corona-viruset. Mulig ting roer seg litt pga det.

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Tellus

Tallene så vel ganske hyggelige ut. Ganske pen omsetningvekst fra Q3. Noe skyldes netto trekk på lagret av biler. Produksjonskostnader ser ut til å være under kontroll og fin underliggende kontantstrøm. Noen finansieringsproblemer burde ikke Tesla ha fremover.

Prising målt mot inntjening er veldig luftig, men det er jo ikke noe nytt når det gjelder Tesla.

Amoss

Det gjenstår som kjent å se hvordan aksjen går når markedet åpner om få  minutter, men noen er tidlig ute:
https://www.teslarati.com/tesla-tsla-short-burn-of-the-century-v3-q4-earnings
SitatTesla (TSLA) shares surge amid breakout Q4 earnings, shorts burned with $5B loss
Model S 85D

geear

GRATULERER til alle som har hatt tro på TSLA, og som har hatt baller til å sitte med til dette sinnsvake klimakset! Får frysninger av dette. Tenk å vært Musk i dette øyeblikket. 420 er en saga blott!

Espen Hugaas Andersen

Solgte 25% ved $650. Min ganske nyopprettede Investeringskonto Zero er allerede opp 29%. :o

Når det gjelder kvartalsrapporten vil jeg si det egentlig ikke var noen store overraskelser. Tesla fortsetter å gjennomføre i henhold til plan.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tiger123

#2122
Sitat fra: Wenche på torsdag 30. januar 2020, klokken 03:10
Sitat fra: Tiger123 på onsdag 29. januar 2020, klokken 21:30

Kjøpt en liten short posisjon med 3x gearing. Altså et lodd. minus 10% så langt.
Jeg forstår ikke at noen kan finne på å shorte Tesla på nåværende tidspunkt. Jeg håper du allikevel kun har gått inn på en posisjon hvor du kun taper innsatsen, og ikke har «unlimited» nedside.

Det er kun et sertifikat, ingen som kommer hjem på døra.. Ned 20% x 3 = 60% nå..

Men som sagt en symbolsk sum. Må teste ut Nordnet, aldri kunnet kjøpe Tesla før, på Skandiabanken. Gyldig unnskyldning for å ha blitt stående igjen på perrongen det..?

Noen som hørte på conference call i natt?

Ingen her som kjøper i dag?

Og gratulerer alle som ikke solgte! Ikke ofte man opplever et slikt run som aksjen har hatt siste halvåret.

geear

Jeg solgte resten i DNB på 648 rett etter åpning i dag, så jeg er helt ute av TSLA nå, for første gang på lenge. Får se hva jeg gjør videre, håper på at fet kan bli en ny kjøpsmulighet, men blir uansett å kjøpe inn via Zero fra nå.

Havebigfun

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 29. januar 2020, klokken 18:44
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 29. januar 2020, klokken 18:16
Hvordan tolker dere Elons tweet "chairs er underappreciated"?
Tror det er en referanse til et SpaceX arrangement (Cryo party).
Kryptisk, er jo ikke uvanlig fra Elon. Tipper det er humor.
Jeg hadde en annen tolkning og valgte å ikke redusere igår selv om det hadde gått så mye- jeg følte meg trygg på at det kom til å gå bra- og prøvde å bære hintet videre til dere...
Jeg har heller ikke redusert nå fordi jeg tror det tikker videre opover- ca 18% av aksjene er fortsatt shortet- blir antakelig "noe" inndekning de neste dagene..

Havebigfun

Om dere har 65 minutter til overs anbefaler jeg denne videoen- her kommer disrupsjonen som vi er midt i nå godt frem. Omfattende forandringer- tror tsla er fortsatt "billig" i et flerårs perspektiv. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=y916mxoio0E&fbclid=IwAR3fM_n-VSlXj9LWuGREE0iDgKg0r57_R5P2kDDNijk_nZ4gxPrQrmuYxGE

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på torsdag 30. januar 2020, klokken 09:36
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 30. januar 2020, klokken 07:15
Det er bare å gratulere de som ble sittende

Det er også bare å innrømme at det var ikke veldig lurt å realisere i går.

Tja, ingen vet vel noe helt sikkert før børsen faktisk åpner, eller?
Nå vet vi det sikkert, og det var definitivt ikke noe sjakktrekk å realisere nå

Men, det er ikke noen fare for økonomien, selv om jeg har gått glipp av videre stigning står nå en sekssifret gevinst på konto. Det blir jo litt bismak når det kunne vært mer, men en lærer jo mest av sine feil.

Tellus

Ingen har gått konkurs for å ha misset de siste prosentene av topp, men det er dessverre en del eksempler på at folk har gått konkurs fordi de aldri solgte seg ut.

Å selge en aksje med 100% gevinst blir aldri helt feil  8)

Counterpointer

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 30. januar 2020, klokken 19:56
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 29. januar 2020, klokken 18:44
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 29. januar 2020, klokken 18:16
Hvordan tolker dere Elons tweet "chairs er underappreciated"?
Tror det er en referanse til et SpaceX arrangement (Cryo party).
Kryptisk, er jo ikke uvanlig fra Elon. Tipper det er humor.
Jeg hadde en annen tolkning og valgte å ikke redusere igår selv om det hadde gått så mye- jeg følte meg trygg på at det kom til å gå bra- og prøvde å bære hintet videre til dere...
Jeg har heller ikke redusert nå fordi jeg tror det tikker videre opover- ca 18% av aksjene er fortsatt shortet- blir antakelig "noe" inndekning de neste dagene..
Tolkningen din av markedet er jo helt riktig.

Er litt mer i tvil om Elon sin tweet handler om TSLA. SEC hadde ganske bestemt mening om en annen tweet han hadde. Selv om han nå ikke er styreleder så er han fremdeles CEO og majoritetseier, så han kan vel egentlig ikke tweete om slikt selv på en kryptisk måte?

Counterpointer

Sitat fra: Tellus på torsdag 30. januar 2020, klokken 21:07
Å selge en aksje med 100% gevinst blir aldri helt feil  8)
Heldigvis var det mer enn 100%

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA