Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

DagfinnN

Trollene som kaster seg på når aksjene går ned, er helt borte nå. Lurer på hvorfor?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Counterpointer

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 30. januar 2020, klokken 21:17
Trollene som kaster seg på når aksjene går ned, er helt borte nå. Lurer på hvorfor?
Uten at jeg mener at han var troll (for det tror jeg faktisk ikke) så sender jeg en varm tanke til Geirr som solgte seg ut på 250 med en stor gevinst og mente hardnakket at selskapet var overvurdert, i mange poster og var svært aktiv når kursen var på 180.
Der er det påtagelig radiostillhet nå

Porsche fansen har heller ikke mer å melde tydeligvis (der er nok graden av trolling høyere).

Men de kommer nok på banen om det blir et kraftig fall.

Veggen

#2132
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 30. januar 2020, klokken 20:02
Om dere har 65 minutter til overs anbefaler jeg denne videoen- her kommer disrupsjonen som vi er midt i nå godt frem. Omfattende forandringer- tror tsla er fortsatt "billig" i et flerårs perspektiv. ;)

Takk, denne var svært interessant.
Den beste timen jeg har surret bort på youtube på lenge.
:+1:

Forøvrig tolket jeg Elons tweet på samme måte som deg: Bli sittende...

romeoS

Jeg solgte ut 1/3 av opprinnelig post idag på 648, og har gjort det samme engang tidligere på rundt 500. Forrige gang angret jeg, får se hvordan det går nå. Det er litt fornuft vs følelser å rebalansere. Har også solgt endel globale indexfond som har gått veldig bra, selger meg ut på magefølelse. Nordnet spar15, ESG indexfond og kombifond økes for nå. Det er luksusproblem å til stadighet bli overeksponert i Tsla. Har egentlig ikke håp i havet, men er ihvertfall klar med krutt, skulle det dukke opp en kjøpsanledning rundt 500.
S85,pano,vin 240xx,finalized primo sept 2013. forventes til Hamar januar 2014 «SOLGT»
S75D, pano, luft, 2017

o.b.lix

Min mening er fortsatt at kursen skal mer opp, men ikke enda. Den kursen er egentlig basert på fremtidig inntjening og ikke dagens situasjon (selv som stadig flere milepæler blir innfridd). Derfor mener jeg at den er overpriset i dag.

Derfor tenker jeg at å ha TSLA til dagen pris er fornuftig om du er veldig long, mens på kortere skal det ingenting til for at den ramler, et eller annet skjær i sjøen. Det mangler ikke på skjær, for å si det sånn, en streik i Tyskland, handelskrig i Kina, Trump år gjenvalg, hard brexit eller alle da andre tingene.

Men det kan også gå bra uten de store fallene.

Jeg har ikke hjertemedisin sterk nok til å har TSLA i porteføljen akkurat nå.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

geear

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 30. januar 2020, klokken 21:17
Trollene som kaster seg på når aksjene går ned, er helt borte nå. Lurer på hvorfor?
Er du overrasket?  :P

Ganske underholdende å lese de første sidene i den opprinnelige tråden:

https://elbilforum.no/index.php?topic=5968.0

Det har vært forskjellige troll innom gjennom nærmere 600 sider med TSLA-diskusjoner, og argumentene og profetien har vært omtrent den samme uansett kurs.  :laugh:

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

1000kwh


DagfinnN

Sitat fra: 1000kwh på fredag 31. januar 2020, klokken 12:12
Kan man se en sammenheng mellom Tesla-pessimister og eiere av I-miev? :D
:+1:
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

xerxes

Sitat fra: gr på fredag 31. januar 2020, klokken 11:10
Sitat fra: DagfinnN på torsdag 30. januar 2020, klokken 21:17
Trollene som kaster seg på når aksjene går ned, er helt borte nå. Lurer på hvorfor?
Er du overrasket?  :P

Ganske underholdende å lese de første sidene i den opprinnelige tråden:

https://elbilforum.no/index.php?topic=5968.0

Det har vært forskjellige troll innom gjennom nærmere 600 sider med TSLA-diskusjoner, og argumentene og profetien har vært omtrent den samme uansett kurs.  :laugh:

ser den, og du har ikke feil. Men på den andre siden er det også veldig trangt i døra, noe som kan gå gradvis eller kjempefort, når man er "sikker på" at tesla har slått til. så i aksjer der man ser et kjempepotensiale i fremtiden på, som tesla, er det naturlig med en kunstig høy premium for å sikre seg sitteplasser når forestillingen begynner og pengene renner inn. Med andre ord på det tidspunktet er aksjen langt dyrere. Risiko er som du nevner selvsagt dersom aksjen ikke slår til som forventet, og man har betalt for en dyrt for VIP-billett på en konsert ingen ønsker gå på.

vanskelig å få i både pose og sekk. unntaket er dersom man opplever aksjen som grovt underpriset , det er kortsiktige dårlige nyheter som preger bildet og psykologien, OG man ser et knallpotensiale i den. Omtrent som da tesla for et halvt år siden kostet under 180 dollar, selv etter de hadde overlevd model 3 risikoen altså. Nå er den etter min mening priset rimelig premium, men som langtidsobjekt er det vanskelig å komme bort fra at tesla er et meget interessant case.

Rollep

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 30. januar 2020, klokken 21:26
Porsche fansen har heller ikke mer å melde
Vi er for tiden opptatt med å prøvekjøre verdens hittills beste elbil :)

Men du får melde fra når aksjeboblen begynner å revne slik at vi kan følge med på moroa :D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Counterpointer

Sitat fra: Rollep på lørdag 01. februar 2020, klokken 11:03
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 30. januar 2020, klokken 21:26
Porsche fansen har heller ikke mer å melde
Vi er for tiden opptatt med å prøvekjøre verdens hittills beste elbil :)

Men du får melde fra når aksjeboblen begynner å revne slik at vi kan følge med på moroa :D
Ser ut som du følger temmelig godt med siden du føler deg truffet av en bisetning i et innlegg du ikke er quotet

Verdens dyreste elbil er sikkert helt super, det skulle bare mangle. Følger ikke kursen på Porsche btw, hvordan går det med den? Her i verdens beste «rimelige» elbilfirmaaksjetråd så har vi mest problemer med å følge stigningen

Rollep

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 01. februar 2020, klokken 13:25
Sitat fra: Rollep på lørdag 01. februar 2020, klokken 11:03
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 30. januar 2020, klokken 21:26
Porsche fansen har heller ikke mer å melde
Vi er for tiden opptatt med å prøvekjøre verdens hittills beste elbil :)

Men du får melde fra når aksjeboblen begynner å revne slik at vi kan følge med på moroa :D
Ser ut som du følger temmelig godt med siden du føler deg truffet av en bisetning i et innlegg du ikke er quotet

Verdens dyreste elbil er sikkert helt super, det skulle bare mangle. Følger ikke kursen på Porsche btw, hvordan går det med den? Her i verdens beste «rimelige» elbilfirmaaksjetråd så har vi mest problemer med å følge stigningen
Porsche er en del av VAG så du må eventuelt sjekke den kursen hvis du er interessert, jeg er ikke.

Men flott at det går bra med Tesla for tiden, eller i det minste aksjekursen. Da får dere kanskje råd til ny bil rett som det er :D

Lenge siden jeg var inne på denne siden før jeg stakk innom idag for å sjekke stemningen. Kunne selvsagt ikke unngå å notere et av dine sedvanlige stikk til Porsche. Ser forresten at du fremdeles lurker på Taycan gruppa så jeg vet at du fremdeles følger godt med :)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

OhmPaPa

Begynner å bli dyrt med en hel TSLA-aksje nå. Er det noen som vet om vi i Norge noe sted kan kjøpe en brøkdel av en aksje ala det f.eks. RobinHood tilbyr i USA?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA