Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"3D" Zappi nærmer seg

Startet av elektrolux, lørdag 24. november 2018, klokken 08:31

« forrige - neste »

elektrolux

Vi kaller den nye (serie 2) for 3D fordi den har fått litt mer former. Gjeldende model er helt flat og derfor mer 2 dimensjonal.

At nye Zappi også kommer med 3 fase mulighet var med på å sementere kodebetegnelsen.

Jeg trodde lenge at den kom i 3 varianter, altså stikk, og kabel T2 og kabel T1, men Myenergi har helt og holdent kuttet ut kabel og T1 på 3D Zappi
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

hemi

prøvde se på sidene for priser, men kanskje ikke ute enda?

tenker priseks med 3 bokser og 1 shunt

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

tilfELdig

Vet ikke om dette var diskutert tidligere her ett sted, eller kanskje det er litt "dumt" spørsmål, men siden hjemmeladeren er ment å være ute foran huset, så er det en (liten) mulighet at hvem som helst kan koble seg på den og lade bilen sin når jeg ikke er hjemme, (evt. at nabobarna trykker litt forskjellig i menyer fordi det er "gøy") ;D

Jeg ser at Zappi har en "lock" funksjon med PIN-kode, men i bruksanvisningen er det veldig lite beskrevet.
Spørsmålet mitt er om det er "nok" med en slik funksjon - eller bør det være en annen type "lock" for kabel, e.l. ?
Neste spørsmål er når jeg er f.eks. på ferie i 3 uker - kan jeg bare slå av laderen (eller slå av kurs i sikringsskapet) mens jeg er vekke ?  :)


elektrolux

#34
Låsefunksjonen har 2 nivå, der bruker må legge inn kode for å kunne lade.

Du kan også skru av strømmen, eller la folk lade mot betaling.

Dessverre fikk vi beskjeden vi fryktet fra Myenergi om at leveransene av nye Zappi er utsatt til sent mars/tidlig april grunnet mangel på deler.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

JEG


elektrolux

Dessverre ja. En mager trøsten er at vi ikke er alene om å oppleve forsinkelser.

Dessuten leverer vi nåværende Zappi. Software messig lik nye, men krever eksternt jordfeilvern type B.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Stig85

Er huben i rute eller rammes den også av forsinkelser?
2018 Nissan Leaf Tekna | 2022 Tesla Model Y LR - i bestilling

elektrolux

HUB skal offisielt sendes ut fra15 feb.

Her er min som en "teaser"
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Nmk


Counterpointer

Sitat fra: elektrolux på onsdag 06. februar 2019, klokken 07:28
Dessverre ja. En mager trøsten er at vi ikke er alene om å oppleve forsinkelser.
Nå er Zappi alene 


elektrolux

Stemmer det og takk for salt i såret.  :D  Må bare gratulere gutta i eease med velfortjent seier.

Med det sagt vil forhåpentligvis de som bestiller/har bestillt Zappi i år, få disse raskere enn de som har bestillt eease på samme tid.

En artig egenskap vi nettopp har blitt gjort oppmerksom på er at nye Zappi automatisk slår om fra 3 fase til 1 fase lading når forholdene tilsier det er behov for mindre enn 4,2 kW lading. ( 3 x 6A ), så avanserte saker.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Wibla

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 19. februar 2019, klokken 17:51
En artig egenskap vi nettopp har blitt gjort oppmerksom på er at nye Zappi automatisk slår om fra 3 fase til 1 fase lading når forholdene tilsier det er behov for mindre enn 4,2 kW lading. ( 3 x 6A ), så avanserte saker.

Kan du fortelle litt om hvorfor den gjør dette? :)
2018 Tesla Model S 75D

elektrolux

Zappi ble i sin tid utviklet fra Eddi og laget for å utnytte egenprodusert strøm i stedet for å levere den ut på strømnettet. Ofte vil slike produksjonsoverskudd være av begrenset kapasitet, og derfor er det viktig å kunne lade med minst mulig ladestyrke.

I Norge blir det snart aktuelt å sette et tak på eget forbruk for å unngå å havne inn i en mer kostbar tariff. Avhengig av hvor lavt dette taket settes vil det bli nødvending å gå ned under 3x6A lading.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Wibla

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 19. februar 2019, klokken 18:33
Zappi ble i sin tid utviklet fra Eddi og laget for å utnytte egenprodusert strøm i stedet for å levere den ut på strømnettet. Ofte vil slike produksjonsoverskudd være av begrenset kapasitet, og derfor er det viktig å kunne lade med minst mulig ladestyrke.

I Norge blir det snart aktuelt å sette et tak på eget forbruk for å unngå å havne inn i en mer kostbar tariff. Avhengig av hvor lavt dette taket settes vil det bli nødvending å gå ned under 3x6A lading.

Skifter den da fra 4.2kW 3fas til 3.7kW 1fas (16A), eller går den enda lenger ned i et slikt scenario?
2018 Tesla Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA