Skrevet av Emne: "3D" Zappi nærmer seg  (Lest 5917 ganger)

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: "3D" Zappi nærmer seg
« Svar #45 på: tirsdag 19. februar 2019, klokken 19:51 »
Vil anta at den ved behov for å gå under 4,2 kW går ned til 1,4 kW og så ramper opp derfra igjen. Den trinnløse og lynraske tilpassingen av ladestyrken er virkelig imponerende.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model, Fiat 500 Microvetti, Buddy og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Microlino

Daglig leder i elbilhjelpen.no AS

knut.aulie

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #46 på: tirsdag 19. februar 2019, klokken 22:32 »
Stemmer det og takk for salt i såret.  :D  Må bare gratulere gutta i eease med velfortjent seier.
Kunne ikke dy meg siden du har postet så mye om Zappi i Easee tråden

Nå må jeg si at begge har sine fordeler, så uansett hva en velger har en fått et avansert ladeprodukt

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #47 på: onsdag 20. februar 2019, klokken 06:40 »
Tror det er rom for vennligsinnet tøysing her på forumet.

Det viktigste er at kundene får et velfungerende ladesystem som de er fornøyd med også etter kjøp.

easee er uten tvil vår argeste konkurrent og gir kundene sine mye for pengene. Dermed har vi kommet enda et steg nærmere målet vårt,  nemlig at det skal være hyggelige priser på ladeutstyr til sluttkunde uansett hvor de handler. Tendensen tilbake i 2012 når vi startet salg av Ratio til 4990.- ( Ja, riktig, samme pris enda, og vi har med svært få unntak til gode å øke prisene våre ) var en helt annen. Jeg velger å tro at vår innsats her hatt stor innvirkning på dagens prisnivå både på andre leverandører, og ikke minst på easee.

Nå har kundene flere gode ladestasjoner å velge mellom. Vi mener Zappi er den ladeløsningen som gir brukeren flest muligheter og er en av få med til dels realistisk mulighet til å spare inn sin egen kostnad ved å utnytte mulighetene for lading til lav pris, sette et tak på husets forbruk og utnytte egenprodusert energi helt uten abonnementskostnader.

Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model, Fiat 500 Microvetti, Buddy og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Microlino

tilfELdig

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #48 på: torsdag 07. mars 2019, klokken 12:23 »
Jeg har forstått at 3D Zappi kommer i 7,4kW og 22 kW versjon, hvor 7,4 kW er for 1-fase og 22kW for 3-faser.

Begrenser meg på 7,4 kW versjon, og lurer på følgende:

For å lade med 7,4 kW så må det være tilkoblet strøm via en 32A sikring ?
Hvis ja så antar jeg at antall kW er direkte avhengig av størrelse på sikring ?
Betyr det at 7,4 kW versjon av Zappi, som er koblet til en 16A sikring, lader med 3,7 kW, eller, hvis jeg bruker 25A sikring så lades bilen med ca. 6 kW - eller har jeg misforstått noe ?
Antar også at det er mulig "å fortelle" til Zappi (under monteringen, eller via meny-systemet) hvilken sikring ligger bak, slik at den ikke forsøker å trekke mer ?

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #49 på: torsdag 07. mars 2019, klokken 16:06 »
Jeg har forstått at 3D Zappi kommer i 7,4kW og 22 kW versjon, hvor 7,4 kW er for 1-fase og 22kW for 3-faser.

Begrenser meg på 7,4 kW versjon, og lurer på følgende:

For å lade med 7,4 kW så må det være tilkoblet strøm via en 32A sikring ? Ja.
Hvis ja så antar jeg at antall kW er direkte avhengig av størrelse på sikring ? Stemmer det
Betyr det at 7,4 kW versjon av Zappi, som er koblet til en 16A sikring, lader med 3,7 kW, eller, hvis jeg bruker 25A sikring så lades bilen med ca. 6 kW - eller har jeg misforstått noe ? Stemmer det også
Antar også at det er mulig "å fortelle" til Zappi (under monteringen, eller via meny-systemet) hvilken sikring ligger bak, slik at den ikke forsøker å trekke mer ? Helt riktig. Kan stilles fra 8A til 32A .
Stavanger:

Stig85

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #50 på: mandag 11. mars 2019, klokken 21:46 »
Venter fremdeles på min hub, hvordan ser det ut mtp levering av disse fremover?

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #51 på: mandag 11. mars 2019, klokken 23:09 »
Ventes inn 19 mars.
Stavanger:

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: "3D" Zappi nærmer seg men utsatt på nytt til Juni 2019
« Svar #52 på: tirsdag 12. mars 2019, klokken 22:07 »
Da fikk vi melding fra Myenergi om at "3D" Zappi nok en gang er forsinket. Nå nevnes juni 2019 som realistisk leveringsdato.

Ingen trivelig situasjon for Elbilhjelpen.no.

Myenergi "lider" nok under samme suksess som Tesla, Opel og Hyundai med overveldende etterspørsel og muligens overoptimistisk salgsapparat.

Inntil videre satser vi videre på den geniale originale Zappi, og ser fram til sommeren..
Stavanger:

tolapet

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #53 på: mandag 17. juni 2019, klokken 15:01 »
Hei

Hvordan er leveringsstatus på "3D" Zappi ??

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #54 på: mandag 17. juni 2019, klokken 20:00 »
Bare uker til første palle skal være på vei. Deretter blir det leveranser fra og med august.

Appen er forresten lansert, og testet. Rart å starte en hårføner tilkoblet en Zappi via vår forenklet modus kabel og så starte den via mobiltelefonen.
Stavanger: