Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CCS for Model 3, superchargerne oppgraderes med CCS combo2-plugg

Startet av fredag, onsdag 14. november 2018, klokken 12:12

« forrige - neste »

olekvi

Sitat fra: hemi på onsdag 27. mars 2019, klokken 10:59
Tesla bør ha noen bynære ladere (med tvungen betaling?) da  jeg per dd ikke har klart å få over 40KW ved lading, og 40KW med 78 batteri tar tiiiid, klart lader jeg bare minimum for å nå målet, men der det burde ta 10-15 min max tar det fort nesten en time

Lader du konsekvent med iskaldt batteri, eller? :-)

Ladet på Rygge tidligere i uka på vei fra Göteborg og fikk 117 kW fra start (ca 20 % SoC) og det holdt seg til 113 kW da SoC passerte 50%, deretter gikk det sakte nedover, men selv ved 75% SoC fikk jeg 55 kW og da kjørte jeg videre til Elverum som ble siste stopp før Trondheim!

To relativt korte ladestopp på turen Göteborg - Trondheim, det må jeg si er innafor. 
'19 TM3P

Handyman

Sitat fra: olekvi på torsdag 04. april 2019, klokken 15:02
Sitat fra: hemi på onsdag 27. mars 2019, klokken 10:59
Tesla bør ha noen bynære ladere (med tvungen betaling?) da  jeg per dd ikke har klart å få over 40KW ved lading, og 40KW med 78 batteri tar tiiiid, klart lader jeg bare minimum for å nå målet, men der det burde ta 10-15 min max tar det fort nesten en time

Lader du konsekvent med iskaldt batteri, eller? :-)

Ladet på Rygge tidligere i uka på vei fra Göteborg og fikk 117 kW fra start (ca 20 % SoC) og det holdt seg til 113 kW da SoC passerte 50%, deretter gikk det sakte nedover, men selv ved 75% SoC fikk jeg 55 kW og da kjørte jeg videre til Elverum som ble siste stopp før Trondheim!

To relativt korte ladestopp på turen Göteborg - Trondheim, det må jeg si er innafor.
Prøv lading når du har kjørt minimum en time i høy hastighet og når batteriet er under 30% SoC
Jeg får da 118kW.
De som får lav hastighet har enten kaldt batteri eller for høy SoC, eller begge deler.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

JLafton

Registrerte sakte fart på Rygge i dag. hadde kjørt fra Udevalla og kom inn med 35%, men fikk bare 82kW. Hadde ladepar aleine.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

ladov

Dere som får lav ladehastighet, hadde dere superchargeren som mål på navigasjonen? Den ene(!) gangen jeg har superladet fikk jeg god fart* men da hadde jeg *både* kjørt en time i motorveihastighet *og* satt superladeren som mål i navigasjonen.


*118kW på begynnelsen av ladesesjonen, har ingen formening om hvor lenge effekten var så høy da jeg forlot bilen for å kjøpe mat. Fikk 20 mil ekstra rekkevidde i løpet av like mange minutter-ish..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

RuneW

Noen som vet om man kan stole på Tesla-appen når det gjelder CCS-utbyggingen? Opplysningene i ABR (som igjen er basert på dette regnearket stemmer ikke med opplysningene på Tesla-appen, men jeg vet ikke om jeg skal melde det inn eller ikke...

I alle fall opplysningene om Rygge kan umulig stemme. Tesla-appen sier 42 stk CCS og det stemmer i alle fall bedre enn 8 som ABR og co melder. Så vidt jeg kunne se var alle bygget om.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Wibla

Tesla har oppgradert ladestolper i flere omganger, så det skulle ikke forundre meg om det er litt feil her og der.
2018 Tesla Model S 75D

Elmo

Sitat fra: RuneW på mandag 08. april 2019, klokken 11:35
I alle fall opplysningene om Rygge kan umulig stemme. Tesla-appen sier 42 stk CCS og det stemmer i alle fall bedre enn 8 som ABR og co melder. Så vidt jeg kunne se var alle bygget om.
Da jeg var der, for ca 2 uker siden, så var de første til venstre - 90 grader på innkjøringen, ikke oppgradert.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Asarin

Sitat fra: Elmo på mandag 08. april 2019, klokken 21:44
Sitat fra: RuneW på mandag 08. april 2019, klokken 11:35
I alle fall opplysningene om Rygge kan umulig stemme. Tesla-appen sier 42 stk CCS og det stemmer i alle fall bedre enn 8 som ABR og co melder. Så vidt jeg kunne se var alle bygget om.
Da jeg var der, for ca 2 uker siden, så var de første til venstre - 90 grader på innkjøringen, ikke oppgradert.

Jeg var der 28.mars, ladet med min M3 på de første til venstre.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Elmo

Sitat fra: Asarin på tirsdag 09. april 2019, klokken 14:02
Sitat fra: Elmo på mandag 08. april 2019, klokken 21:44
Da jeg var der, for ca 2 uker siden, så var de første til venstre - 90 grader på innkjøringen, ikke oppgradert.

Jeg var der 28.mars, ladet med min M3 på de første til venstre.

Jeg sjekket. Det var den 15.mars jeg var der og forsøkte den aller første til venstre. Den hadde da ikke CCS.
Så da har de kanskje oppdatert alle nå  :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Vesel

Kan rapportere om at alle 22 stolpene på Lillesand supercharger nå har CCS-plugg. Ingen Model 3 her nå da, men mange S og X, inkludert meg i min S lånebil
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Handyman

Sitat fra: Vesel på onsdag 01. mai 2019, klokken 15:36
Kan rapportere om at alle 22 stolpene på Lillesand supercharger nå har CCS-plugg. Ingen Model 3 her nå da, men mange S og X, inkludert meg i min S lånebil
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Vesel

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

ohowl

Noen som vet hva som foregår på Aspøya?

Står 0/0 tilgjengelig i Appen - er CCS-stallene ute av drift, eller er det bare feil i systemet?
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

Lynkjapp

Jeg ladet på Rygge fredag kveld. Måtte prøve tre forskjellige stolper før ladingen startet. Prøvde først en på rekka nærmest veien, så en i midten, før jeg fikk ladingen til å starte på en av stolpene på rekka lengst unna veien. På de to første prøvde jeg flere ganger å ta ut og sette i pluggen uten at det hjalp. Blått lys og skjermen sa Charging starting, charging stopped. Usikker på om det er min bil som er overfølsom eller om det er superchargerne som ikke er helt som de skal.

Kan forresten bekrefte det noen skrev om at man må passe seg så ikke S/X-pluggen detter ut fra sin holder i det man løsner CCS-pluggen. Med lynkjappe reflekser klarte jeg å fange den før den deiset i bilen, men fra nå av kommer jeg til å kjenne etter at S/X-pluggen sitter godt på plass før jeg røsker løs CCS-pluggen. :)

pekle

Hadde samme på Rygge i dag, feilet på stolpe (1A tror jeg?) nærmest veien, ok på "baksiden"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA