CCS for Model 3, superchargerne oppgraderes med CCS combo2-plugg

Startet av fredag, onsdag 14. november 2018, klokken 12:12

« forrige - neste »

fredag

På Telemarksporten Porsgrunn oppgraderes 10 av 12 stolper til CCS combo2 nå.

Bra at de oppgraderer så mange stolper her, for denne er ofte veldig full.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

OleJA

Berkåk har blitt utvidet fra 16 til 20 stolper. De 4 nye med CCS plugger.

Wibla

Sitat fra: fredag på fredag 25. januar 2019, klokken 18:59
På Telemarksporten Porsgrunn oppgraderes 10 av 12 stolper til CCS combo2 nå.

Bra at de oppgraderer så mange stolper her, for denne er ofte veldig full.

Synd de ikke utvider med flere stolper også.

Nebbenes får 14 nye combo-stolper, oppstart neste uke ifølge daglig leder på kroa.
2018 Tesla Model S 75D

fredag

Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

JorgenM

CCS installeres på Stjørdal idag.

Ser ut som det blir på 6 stolper.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

geear

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 22. januar 2019, klokken 14:16
Har forresten lurt litt på hva som vil gjøres med de gamle superchargerne - har noen sett CCS på disse?

Noen muligheter:

1. Tesla har utviklet CCS installasjonskit for disse også, så de får en lignende løsning som de moderne superladerne.
2. Tesla setter opp noen ekstra moderne superladere med CCS.
3. Tesla bytter ut de gamle superladerne med moderne superladere med CCS.
Er det noen/mange lokasjoner med kun gamle ladere igjen?

Litt usikker på om jeg har vært på noen med kun gamle typen. Muligens i Sverige/Danmark.

Ellers går det rykter om at Vikeså også har fått oppgradert noen staller til CCS. Har ikke sett det nevnt her.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: gr på tirsdag 29. januar 2019, klokken 19:41Er det noen/mange lokasjoner med kun gamle ladere igjen?

Litt usikker på om jeg har vært på noen med kun gamle typen. Muligens i Sverige/Danmark.
Tja, det er noen her og der. Lillehammer, Gol, Vinje, Dombås (?), Brokelandsheia (?), Aurland (?), osv.

Stort sett de som ble satt opp tidlig på de viktigste plassene var av den gamle typen. Jeg vet noen har blitt utvidet med noen av den nye typen, og jeg er usikker på om kanskje også noen har blitt oppgradert med den nye typen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

hgs

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 29. januar 2019, klokken 19:49
Sitat fra: gr på tirsdag 29. januar 2019, klokken 19:41Er det noen/mange lokasjoner med kun gamle ladere igjen?

Tja, det er noen her og der. Lillehammer, Gol, Vinje, Dombås (?), Brokelandsheia (?), Aurland (?), osv.

Stort sett de som ble satt opp tidlig på de viktigste plassene var av den gamle typen. Jeg vet noen har blitt utvidet med noen av den nye typen, og jeg er usikker på om kanskje også noen har blitt oppgradert med den nye typen.

Gol hadde 4 nye stalls med CCS for 2 uker siden.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Kristian O

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 29. januar 2019, klokken 19:49

Dombås fikk vel 4 nye i fjor?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

geear

Mente den ytre rekka på Brokelandsheia var nye, mens de inn mot veggen på Heimat var gamle, men mulig jeg husker feil fordi den ene rekka har lysene på og den andre ikke. Har ikke vært der etter at Kjerlingland åpnet.

hgs

Her er en kjapp Google-Earth visualisering av regnearket lengre opp i tråden. Ingen ccs-stalls i rødt, ccs i grønt samt antall i label. Det er ikke 'lov' å poste kml-filer på forumet, men bare å rename fra .txt til .kml og åpne.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Espen Hugaas Andersen

Vat at i hvert fall Vinje har kun gamle (var der for en uke siden), det ser fortsatt akkurat slik ut:

Men hvis det er slik at de andre som har fått noen nye superladere i tillegg til de gamle får oppgradert den nye med CCS, så kan man vel kanskje forvente at Vinje får flere nye superladere som har CCS, eller at de blir byttet ut med nye.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Ellemelle

Sitat fra: gr på tirsdag 29. januar 2019, klokken 20:58
Mente den ytre rekka på Brokelandsheia var nye, mens de inn mot veggen på Heimat var gamle, men mulig jeg husker feil fordi den ene rekka har lysene på og den andre ikke. Har ikke vært der etter at Kjerlingland åpnet.
Det er motsatt. De inn mot veggen er nye (altså: de som er helt inntil veggen)

Tøvdall

2019 Model 3 (Midnight Silver metallic)
SOLGT - 2018 e-Golf FL (Atlantic Blue)

Magnus Hansen

Sitat

In addition to our continued investment in global charging infrastructure, our engineering team is finalizing plans for the rollout of our V3 Supercharger technology early this year, which will enable significantly faster charge times. We anticipate V3 to not only provide a better customer experience for Tesla vehicle owners, but to also significantly lower Tesla's operational and capital expenditures

Fra earnings rapport

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA