27.10 - da skjer det endelig!

Startet av Bjoris, man 22. okt 2018, kl. 07:40

« forrige - neste »

Bjoris

Vel, det gjenstår å se da, men det er vel rimelig kjent nå at selgerene hos Kia i Norge samles til lansering av eNiro og i den forbindelse MÅ de da for svarte svingende også få vite prisen;)

Det andre jeg har på blokka som hadde vært veldig ok å få vite noe om er:

- hengerfeste, ja det kommer ikke nå det vet vi, men vil det være slik at også FE bilene kan få dette ettermontert eller er disse avskåret for det. If so, ja da skal de ikke ha toppet prisen så veldig før jeg dropper hele FE modellen, spesielt ikke om vi som står tidlig i køen da kan vente uten å miste plassen...

- app, ja vi vet det ikke kommer og at det ikke går å ettermontere, men hvor lenge er det til det kommer? Det blir jo kjiipt å være først ute og få en bil uten evt både mulighet for hengerfest og app.

Noe annet vi lurer på? Bilen er jo gjennomtestet av Bjørn så føler jeg har rimelig god oversikt over produktet ellers...

Stay tuned altså!

kristtorp

På facebook gruppen Kia e-Niro Owners Group Norway, så var det noen som nevnte at det kommer en SMS på fredag med informasjon om pris. Dette var da sagt av en selger. Så ta dette med en klype salt!

Bjoris

Sitat fra: kristtorp på man 22. okt 2018, kl. 07:43
På facebook gruppen Kia e-Niro Owners Group Norway, så var det noen som nevnte at det kommer en SMS på fredag med informasjon om pris. Dette var da sagt av en selger. Så ta dette med en klype salt!

Ah, det har jeg ikke fått med meg, men det må komme nå når de første bilene allerede står på båten;) Det blir jo spennende selv om jeg tror det er rimelig sikkert at FE uten vinter og met.lakk kommer på 349.000

navyelsen

Så de kjenner allerede prisen, men holder bevisst igjen informasjon? Det syns jeg er dårlig gjort ovenfor alle kundene som nå har ventet lenge på informasjon på biler som visstnok skal leveres i desember...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

kristtorp

Sitat fra: navyelsen på man 22. okt 2018, kl. 07:59

Så de kjenner allerede prisen, men holder bevisst igjen informasjon? Det syns jeg er dårlig gjort ovenfor alle kundene som nå har ventet lenge på informasjon på biler som visstnok skal leveres i desember...

Kan være at de fortsatt forhandler, men at de har satt en deadline til fredag.

telcontar

Var sånn selger møte for el-Kona også, men selgerene visste ingenting om pris etter dette. Der drøyde det jo som kjent veldig lenge.

navyelsen

Med kona ble prisen kjent i mai. De første bilene kom i august, 3 måneder senere.
De var da allerede over 1 måned forsinket etter hva importør først hadde forespeilet.

Har derfor mistet troen på ny bil i julegave til meg selv. Regner dessverre med at de første utleveres i januar...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Zuexi

27.10 er på Lørdag. Tviler på at KIA sender ut noe info på lørdag.

Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: Bjoris på man 22. okt 2018, kl. 07:40
- hengerfeste, ja det kommer ikke nå det vet vi, men vil det være slik at også FE bilene kan få dette ettermontert eller er disse avskåret for det. If so, ja da skal de ikke ha toppet prisen så veldig før jeg dropper hele FE modellen, spesielt ikke om vi som står tidlig i køen da kan vente uten å miste plassen...
Og i tilfelle det blir mulig å få det ettermontert: Vil det alternativt være mulig å bestille det montert før levering, men begrenset til sykkelstativ i starten, frem til man kan oppdatere vognkortet?

Enig i at Bjørn har testet bilen grundig så det er ikke mye jeg lurer på, men noe:
Hvordan blir setehøyde i forhold til midt-speilen sammenlignet med PHEV? (tenker litt på han koreaneren på 184, som klaget på at han så dårlig når han satt i bilen, men det var passasjersetet, og ha hadde en ganske oppreist stilling. Kan jo håpe at førersetet kan senkes mer.)
Blir det 220V-200W i midtkonsollen? (Jeg forventer/trenger det ikke, men er jo nice-to-have.)

Så blir det jo interessant å se om prisen settes lavt nok, og å sammenligne FE med spesifikasjonene for andre utstyrsnivå med mulige tilvalg.

Lassiiboiii

Gikk fikk nettopp informert 28.10 av min selger! sååå vi får satse på at det er under 1 uke igjen  :o :o :o :o
- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

Bjoris

Sitat fra: Lassiiboiii på man 22. okt 2018, kl. 11:08
Gikk fikk nettopp informert 28.10 av min selger! sååå vi får satse på at det er under 1 uke igjen  :o :o :o :o

Tror det er sannsynlig at det kommer info fra Kia direkte etter dette forhandlermøte. Det har absolutt ingen hensikt å informere forhandlere og så ikke informere kundene. Da kommer det rykter og alle selgerene blir nedringt av folk som vil ha info så for ikke annet enn å gi selgerene en levelig hverdag så kommer det info... Spørsmålet er bare hvilken info som kommer, massse fjase vi allerede vet eller... Blir spennende...!

Joggamann

Vel, det gjenstår å se da, men det er vel rimelig kjent nå at selgerene hos Kia i Norge samles til lansering av eNiro og i den forbindelse MÅ de da for svarte svingende også få vite prisen;)

- app, ja vi vet det ikke kommer og at det ikke går å ettermontere, men hvor lenge er det til det kommer? Det blir jo kjiipt å være først ute og få en bil uten evt både mulighet for hengerfest og app.

Noe annet vi lurer på? Bilen er jo gjennomtestet av Bjørn så føler jeg har rimelig god oversikt over produktet ellers...

Stay tuned altså!

Fint om du kan refere til kilder, disse trådene finns det nok av og trenger ikke enda en tråd hvor folk spyr ut masse falske rykter.

Cral

Sitat fra: Thorbjørn Hellehaven på man 22. okt 2018, kl. 10:31
Blir det 220V-200W i midtkonsollen? (Jeg forventer/trenger det ikke, men er jo nice-to-have.)

FE får ikke 220V i midtkonsollen. Bekreftet av Kia.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Bjoris

Sitat fra: Joggamann på man 22. okt 2018, kl. 20:27

Stay tuned altså!

Fint om du kan refere til kilder, disse trådene finns det nok av og trenger ikke enda en tråd hvor folk spyr ut masse falske rykter.

App: e-Niro vil ikke komme med app-styring fra produksjonsstart. Det vil komme mulighet for app-styring på et senere tidspunkt, men vi kjenner ikke til når dette vil bli tilgjengelig – det vil sannsynligvis være et stykke fram i tid. Biler produsert før app-styring lanseres kan ikke oppdateres til å ha app-styring.
Hengerfeste: Hengerfeste er ikke bekreftet, men vi har imidlertid fått indikasjoner om at tilhengerfeste kan bli mulig å få etter hvert, men at det ikke blir produsert på de første bilene.

https://bilkjop.kia.no/e-niro-reservasjon/

Mr Oizo

Er det en grunn til at hengerfeste ikke blir produsert på de første bilene?
Venter man på typegodkjenning på ett eller annet vis, eller vil de første bilene for alltid ha 0 kg hengervekt i vognkort? Dersom det kan ettermonteres er det jo ikke noe stort problem, men sånn som det skrives virker det som de holder folk på gress. På begge deler sier de egentlig, det er usikkert men det kommer kanskje, veldig vag kommunikasjon. Hvis begge deler er uaktuelt og prisen kryper opp mot 400 kan nok BOS vente seg en strøm av tilbakebetalinger i løpet av noen uker, køen kan plutselig bli ganske kort.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA