27.10 - da skjer det endelig!

Startet av Bjoris, man 22. okt 2018, kl. 07:40

« forrige - neste »

elKona

Sitat fra: navyelsen på man 29. okt 2018, kl. 12:28
Hvorfor ta ekstra betalt for metalliclakk? Dette skrev de ingenting om da vi valgte farge.
Og var det noe alternativ uten metallic? Det var vel bare hvit perlemor, men såvidt meg bekjent er dette enda dyrere...
Jeg kan ikke huske å ha gjort noe valg om farge eller noe annet.. når/hvordan skjedde det?

tugit

Sitat fra: elKona på man 29. okt 2018, kl. 12:49
Sitat fra: navyelsen på man 29. okt 2018, kl. 12:28
Hvorfor ta ekstra betalt for metalliclakk? Dette skrev de ingenting om da vi valgte farge.
Og var det noe alternativ uten metallic? Det var vel bare hvit perlemor, men såvidt meg bekjent er dette enda dyrere...
Jeg kan ikke huske å ha gjort noe valg om farge eller noe annet.. når/hvordan skjedde det?

De første 1000 stk på listen fikk tilsendt mail hvor man kunne velge farge og evt. soltak.

geear

Fint at vi slipper å signere kontrakt før seks uker før. Det er mange ganger bedre enn rotet til Opel og Hyundai. Ellers lite bra å si om prosessen.

Jeg har res id på 100-tallet, nå er det nesten så jeg håper at jeg ikke blir blant de 100 første, for da får jeg sett om jeg får mulighet til å bestille TM3 før jeg må signere. Menmen, går vel an å bli kvitt e-Niro uten å tape penger selv om den kommer rundt 400. Men om den blir noen flippegullgruve a la Kona er vel særdeles tvilsomt.

Syns det virker som at skremmende mange kun planlegger flipping.

lirekassa

Helt enig med deg, gr.

Jeg hadde ikke planer om å flippe om prisen var lav nok. Nå ser jeg ikke like stor verdi i å ta ut bilen og beholde den selv, så da er alternativet å enten si fra seg kønummeret, stille seg lenger bak og ta ut en billigere versjon, eller forsøke å flippe til meg 10-30 000,- som vil gå mot TM3. Eventuelt kjøre e-Niro fram til M3 kommer, men ser på det som ganske risikabelt.

Kårepåsporet

Sitat fra: jkirkebo på man 29. okt 2018, kl. 11:51
Sitat fra: lirekassa på man 29. okt 2018, kl. 10:39
Hmmmm, da ble i hvert fall jeg svært usikker. Tror det blir flipping og kjøp av brukt fossilbil fram til M3 kommer når de nå legger seg så tett opp mot hverandre i pris.

Tett og tett, jeg vil påstå TM3 blir en god del billigere. 400k? Det er vel omtrent det som forventes av pris på en medium range (MR) AWD TM3 med premium interiør. Skal vi sammenligne med Niro blir det vel heller en MR RWD med standard interiør, da er det snakk om kanskje 330k for TM3.

Forutsatt at MR kommer til Norge da. SR har nok kortere rekkevidde enn Niro og LR en del lengre. Billigste SR bør starte på omkring 300k.

Fordelen er vel ellers at Tesla kan levere mye kjappere for nye bestillinger. Når de først setter igang med leveringer til Norge kan de fort pumpe ut 20.000 biler i 2019 og det dobbelte i 2020.

Takk. Håper spåkula di stemmer.
Jeg har mer lyst til å putte penger i Elon sinn lomme enn Kia Norge!

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA