Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee / Tibber ladestasjon

Startet av Nordlands, lørdag 29. september 2018, klokken 22:38

« forrige - neste »

Mazzbot

Sitat fra: andy99 på onsdag 13. februar 2019, klokken 10:21
Jeg har ikke fått enda. Fikk en mail tidlig på året med levering uke 8, snakket med de nå denne uken, ny levering uke 12/13. Pulse bestilt samtidig har levering utsatt til mars. Begge bestilt tidlig i desember 2018.

Jeg bestilte easee 6 desember og får min også uke 12-13 , bestille pulse i november og har hatt den i en uke nå .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Counterpointer

Sitat fra: srd på onsdag 13. februar 2019, klokken 09:21
Er det noen av dere som har bestilt som har fått Easee? Skulle ikke de første bli levert nå i februar?

Sent fra min LG-H870 via Tapatalk
Fikk melding om pakke i dag
Kommer i morgen.

Counterpointer


Counterpointer



srd

Ser bra :) spent på å høre hva du synes når du har fått tatt de i bruk

Sent fra min LG-H870 via Tapatalk


Counterpointer

Tar litt tid siden jeg ikke har kunnet bestille eletrikker med usikker leveringsdato

Nå kommer ikke Model 3 før om et par uker heller så det går fint.

Carkub

Laderen kom i dag! Har lenge lurt på hva som kom først av lader og bil, med forsinkelser på begge ble det til slutt laderen..
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Radiobil1

#203
Sitat fra: knut.aulie på fredag 15. februar 2019, klokken 13:52
Tar litt tid siden jeg ikke har kunnet bestille eletrikker med usikker leveringsdato

Nå kommer ikke Model 3 før om et par uker heller så det går fint.

Alt klart i sikringsskapet, med tampen på veggen.
Klar for å koble til lader!
Godt å se de begynner å bli sendt ut nå!

audicurt

Klar her også




Sent from my iPhone using Tapatalk

Ferry

Kan noen skru den helt opp og ta bilder av de innerste hemmelighetene?

oll1954

#206
Nå har også jeg bestilt Easee ladestasjon. Funksjonelt dekker den alle behov og billigere blir det ikke: 5995,- i kombinasjon med medlemsskap i Elbilforeningen eller Tibber strømabonnement, inklusive integrert jordfeilvern type B.

vervelinker godtas ikke på elbilforumet og er derfor fjernet.
Forum admin



Jeg var også i markedet for ny strømavtale. Tibber i kombinasjon med Evanger kraftverk som tilbudt gir en kwh-pris på spot + 5.9 øre (3,9 øre for elsertifikatet + 39,- pr. mnd i fastavgift utliknet på 25 000 kWh som gir 2 øre pr. kwh). Billigere enn det har jeg ikke sett noen annen strømavtale, og 20% rabatt på strømmen til elbillading på toppen av det blir rein bonus! :+1:

Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

Tafsern

#207
Sitat fra: oll1954 på onsdag 20. februar 2019, klokken 01:16
Nå har også jeg bestilt Easee ladestasjon. Funksjonelt dekker den alle behov og billigere blir det ikke: 5995,- i kombinasjon med medlemsskap i Elbilforeningen eller Tibber strømabonnement, inklusive integrert jordfeilvern type B.

vervelinker godtas ikke på elbilforumet og er derfor fjernet.
Forum admin

Jeg var også i markedet for ny strømavtale. Tibber i kombinasjon med Evanger kraftverk som tilbudt gir en kwh-pris på spot + 5.9 øre (3,9 øre for elsertifikatet + 39,- pr. mnd i fastavgift utliknet på 25 000 kWh som gir 2 øre pr. kwh). Billigere enn det har jeg ikke sett noen annen strømavtale, og 20% rabatt på strømmen til elbillading på toppen av det blir rein bonus! :+1:

Jeg har også Tibber, har vel hatt det i over 1 år, men du tar feil på noen punkter.

Easee ladeboks koster 6995,- hos Tibber, det er kun via elbilforeningen man får en prisreduksjon på 1000,-.

Strømleverandøren igjennom Tibber skifter hver måned. Selv om du har Evanger nå i februar, har du etter all sannsynlighet ikke Evanger i mars. Så prisene her endrer seg, og skifter "alltid" til den daværende billigste leverandøren som kan levere strøm til deg via Tibber.

Og nei, du FÅR ikke 20 % rabatt på strømprisen når du lader med Easee og Tibber. Men de kan garantere 20 % lavere strømpris så lenge du benytter smartlading.

At du forsøker å hanke inn vervepenger på et forum som dette får du nesten stå for selv. Jeg synes det er ufint, men sånn er det :)

eisa01

#208
Sitat fra: oll1954 på onsdag 20. februar 2019, klokken 01:16
Jeg var også i markedet for ny strømavtale. Tibber i kombinasjon med Evanger kraftverk som tilbudt gir en kwh-pris på spot + 5.9 øre (3,9 øre for elsertifikatet + 39,- pr. mnd i fastavgift utliknet på 25 000 kWh som gir 2 øre pr. kwh). Billigere enn det har jeg ikke sett noen annen strømavtale, og 20% rabatt på strømmen til elbillading på toppen av det blir rein bonus! :+1:
Da vil jeg anbefale deg å lete bedre, og ikke lure folk til å bytte til Tibber, de er bra nok fra før av ;)

Tibber er ikke det billigste selskapet, hvis jeg skulle valgt en annen leverandør ville jeg i dag gått for:

  • Kraftriket #SpotUtenPåslag: 0 kr/mnd, 0 øre/kWh påslag
  • Fjordkraft Spot Web: 0 kr/mnd, 1.99 øre/kWh påslag
  • NorgesEnergi Gul webspot: 9kr/mnd, 0 øre/kWh påslag
  • Hafslund webSpot: 29.9kr/mnd, 0 øre/kWh påslag
Disse bør alle være relativt stabile i ihvertfall ett års tid?

Velg spot og etterskuddsvis fakturering på strompris.no for å finne disse :)

oll1954

Sitat fra: Tafsern på onsdag 20. februar 2019, klokken 14:24
Sitat fra: oll1954 på onsdag 20. februar 2019, klokken 01:16
Nå har også jeg bestilt Easee ladestasjon. Funksjonelt dekker den alle behov og billigere blir det ikke: 5995,- i kombinasjon med medlemsskap i Elbilforeningen eller Tibber strømabonnement, inklusive integrert jordfeilvern type B.

Har du en invitasjon (du kan godt få en av meg, ...) får du (og jeg) ytterligere 500 i rabatt, som du kan bruke på ladestasjonen eller annet utstyr.

Jeg var også i markedet for ny strømavtale. Tibber i kombinasjon med Evanger kraftverk som tilbudt gir en kwh-pris på spot + 5.9 øre (3,9 øre for elsertifikatet + 39,- pr. mnd i fastavgift utliknet på 25 000 kWh som gir 2 øre pr. kwh). Billigere enn det har jeg ikke sett noen annen strømavtale, og 20% rabatt på strømmen til elbillading på toppen av det blir rein bonus! :+1:

Jeg har også Tibber, har vel hatt det i over 1 år, men du tar feil på noen punkter.

Easee ladeboks koster 6995,- hos Tibber, det er kun via elbilforeningen man får en prisreduksjon på 1000,-.

Strømleverandøren igjennom Tibber skifter hver måned. Selv om du har Evanger nå i februar, har du etter all sannsynlighet ikke Evanger i mars. Så prisene her endrer seg, og skifter "alltid" til den daværende billigste leverandøren som kan levere strøm til deg via Tibber.

Og nei, du FÅR ikke 20 % rabatt på strømprisen når du lader med Easee og Tibber. Men de kan garantere 20 % lavere strømpris så lenge du benytter smartlading.

At du forsøker å hanke inn vervepenger på et forum som dette får du nesten stå for selv. Jeg synes det er ufint, men sånn er det :)

Tafsern, noen kommentarer:

1. Beklager faktafeil om at prisen var 5995,- også ved tegning av Tibber strømabonnement. Jeg kom fra Elbilforeningen sin link og misforsto dette. Du har helt rett i at dette er en rabatt som bare oppnås som medlem av Elbilforeningen, som etter min mening er en bra ide å være uansett for en elbileier.

2. At Tibber ut fra det du sier skifter strømleverandør hver måned visste jeg ikke, men synes ikke det er veldig relevant: Jeg antar at de går etter det rimeligste abonnementet til enhver tid, slik sett tar de jobben for oss forbrukere med å overvåke markedet etter det rimeligste abonnementet, hvilket jeg synes må  være en fordel.

3. At jeg bruker ordet "lading" av elbil istedet for "smartlading" er vel heller ikke så viktig: Kjøper du Easee med Tibber abonnement må vel litt av poenget være å utnytte muligheten til smartlading? Og for å presisere (også ditt innlegg): Den 20% rabatten det er snakk om gjelder den strømmen du bruker til lading viae Easee-boksen, ikke det totale strømforbruket!

Til slutt: Vervelinken. Jeg må innrømme at jeg tenkte meg om før jeg la inn den. Prøvde også å finne noen retningslinjer om dette, men uten hell (kanskje så jeg på feil plass?). Jeg spurte meg derfor selv: "Vil jeg gi avkall på rabatten på 500 kroner for å unngå at verver (som jeg ikke kjenner) får en fordel?" Selvfølgelig ikke, og jeg tror de fleste er enig med meg. Etter min mening er det også i vår interesse som elbileiere at firmaer som Tibber med så bra produkter og en filosofi tilpasset det energimarkedet vi snart har overlever og blir en suksess. Det kan vi blant annet ved verving bidra til. Med til historien hører også at jeg i innlegget mitt er helt åpen på at bruk av koden medfører en tilsvarende fordel for meg. Det er da opp til enhver å bestemme hvorvidt man vil bruke koden eller ikke.

Du skriver at å oppgi koden er noe jeg må stå for selv. Og det gjør jeg, 100%, av grunnene redegjort for ovenfor.  Men selv om jeg er uenig, respekterer jeg selvfølgelig at det tydeligvis finnes en regel som sier at slike vervekoder ikke skal oppgis. Det vil derfor ikke komme flere slike fra min side, om jeg skulle komme over noen.

Med dette er denne "diskusjonen" avsluttet fra min side.
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA