Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee / Tibber ladestasjon

Startet av Nordlands, lørdag 29. september 2018, klokken 22:38

« forrige - neste »

elektrolux

Ja, bortsett fra at stikket må være av den røde typen for å indikere at det er snakk om 400V anlegg, og kursen være utstyrt med jordfeilvern type B.

Easee boksen har jo eget værn så bedre å la kursen ende opp i en midlertidig koblingsbox. Da slipper du et ekstra jordfeilvern type B
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

moderator 2

Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

ironduke

Sitat fra: Forum Admin på onsdag 10. oktober 2018, klokken 09:42
Elbilforeningen har nå medlemsrabatt på Easee ladestasjon.

Medlemspris: 5.995,- inkl. mva

https://elbil.no/medlemsfordeler/ny-medlemsfordel-smartlading-med-easee-ladeboks-fra-tibber/

Bra tilbud! Ser det står "Senere i høst vil det være
mulig å bestille ladeboksen inkludert installasjon." Er dette lurt å vente på, eller er det like greit å bare bestille boksen og avtale montering selv?
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

Counterpointer

Sitat fra: ironduke på fredag 12. oktober 2018, klokken 12:28
Er dette lurt å vente på, eller er det like greit å bare bestille boksen og avtale montering selv?
Boksene kommer ikke før tidligst i desember, så det er ikke noe som haster.

Jeg tipper de som bestiller boks nå vil få samme avtale når montering kommer. Ifølge Easee så er montering superenkel og bør bli billig. Hvis du erstatter en kontakt med en boks, så mente de at to tredjedeler av tiden ble brukt på å demontere kontakten

jorgen.jevne

Er det noe nytt med denne? Ift levering?

teslanor

Bestilte et par slike Easee/Tibber ladebokser i begynnelsen av oktober og da var forventet levering like før nyttår.

andy99

Sitat fra: jorgen.jevne på søndag 04. november 2018, klokken 10:03
Er det noe nytt med denne? Ift levering?
Jeg har blitt fortalt at i løpet av november (innen 3 uker) vil de tilby installasjonspakker, dvs boks ferdig montert.
Jeg avventer bestilling til det er klart (og til hvilken pris).
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Mazzbot

Har denne B vern ?

Vurderer å kjøpe denne selv om jeg lader stort sett på jobb med min 2015 leaf , kjører 82 km t/r så lader hjemme i helgene . Må fikle med å dra ut adapteren shucko til CEE adapteren hver gang jeg må lade hjemme ..
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Counterpointer

Sitat fra: Mazzbot på mandag 05. november 2018, klokken 23:03
Har denne B vern ?

Vurderer å kjøpe denne selv om jeg lader stort sett på jobb med min 2015 leaf , kjører 82 km t/r så lader hjemme i helgene . Må fikle med å dra ut adapteren shucko til CEE adapteren hver gang jeg må lade hjemme ..
B vern innebygget

elektrolux

I alle fall 6mA DC + AC som i praksis er det samme.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

keepitsimple

Jeg bestilte en boks, men har ikke hørt noe. Noen som vet om det fortsatt er tenkt levering i desember?
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

teslanor

Sitat fra: keepitsimple på tirsdag 06. november 2018, klokken 08:00
Jeg bestilte en boks, men har ikke hørt noe. Noen som vet om det fortsatt er tenkt levering i desember?
Når bestilte du?

keepitsimple

Sitat fra: teslanor på tirsdag 06. november 2018, klokken 08:53
Sitat fra: keepitsimple på tirsdag 06. november 2018, klokken 08:00
Jeg bestilte en boks, men har ikke hørt noe. Noen som vet om det fortsatt er tenkt levering i desember?
Når bestilte du?
3 oktober
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

teslanor

Vi bestilte 10 dager etter deg og fikk forespeilet levering (oppgitt i chat hos Tibber) i slutten av desember. Ikke hørt noe mer siden...

Counterpointer

Mailet med sjefen i Easee nå i kveld. Han sier de første som bestilte får i slutten av desember

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA