Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste - hva skal til?

Startet av Bjoris, søndag 19. august 2018, klokken 01:05

« forrige - neste »

Kårepåsporet

Tilhengerfeste kommer i tillegg til sykkelstativ. Sykkelstativ selges løst.
Ut fra hva selger sa så hevdet han at hengerfeste kunne monteres uavhengig om bilen blir godkjent for å trekke henger. Det kan en også på Soul.

Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 14. november 2018, klokken 16:51
Tilhengerfeste kommer i tillegg til sykkelstativ. Sykkelstativ selges løst.
Poenget mitt var egentlig at det virker merkelig å ha sykkelstativ på lista, uten å ha kulefeste på lista.
Det kunne vært en interessant sak, hvis en selger klarer å sette opp en kontrakt med sykkelstativ, uten å legge til kulefeste. Skal kjøperen vite at man må be om kule også, eller skal selgeren si at man må ha kule også for å montere stativet.

Kjøper: Når jeg bestiller en bil med sykkelstativ, så forventer jeg at det kan monteres på bilen.
Selger: Men du sa jo ikke noe om at du skulle bruke sykkelstativet.

Jeg tror en selger vil ha en dårlig sak for å kreve ekstra betalt etter levering, hvis de skulle glemme å ta med at man må ha kule også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA