Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beholder du din FE etter at prisene nå ble kjent?

Startet av Bjoris, mandag 29. oktober 2018, klokken 12:02

« forrige - neste »

navyelsen

Sitat fra: Enlace på lørdag 03. november 2018, klokken 19:40
Taperbilen Niro E. Som det skal leveres i et så lite kvantum av blir neppe suksess.

Og her var Opel noe bedre eller...?
Det er for øvrig registrert 1927 Opel Ampera-e på ett og et halvt år!
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Elbilensrekkevidde

Denne spørremålingen her inne viser at bare 17 av 182 har svar beholder bilen :-) så fortsetter det slik så rykker jo alle vi fremover til under hundre - vi som skal ha bilen - artig :-)

Kårepåsporet

Sitat fra: Elbilensrekkevidde på søndag 04. november 2018, klokken 10:23
Denne spørremålingen her inne viser at bare 17 av 182 har svar beholder bilen :-) så fortsetter det slik så rykker jo alle vi fremover til under hundre - vi som skal ha bilen - artig :-)

Er jo endel om og men her: vi er mange som hadde forventet komplett bil et stykke under 400.000.
Det snakkes om at hengerfeste kanskje kommer senere, men kan ikke ettermonteres. App kommer vel ila 2019.
De som da tar ut FE er muligens de som gjør det dårligste kjøpet.

Hvis Kia derimot vil ettermontere hengerfeste på de første FE er det vi som var først ute og stoler på dagens info som blir rævkjørt.
Men det driter vel Kia Norge i, får solgt Niro uansett.
Men de mister sannsynligvis endel kunder som har vært Kia tilhengere etter Soul.
Min interesse for Kia har ihvertfal dalt kraftig.

Cowboystrekk

Har blitt mer og mer negativ til Niro siste dagene. Hvorfor? Jo, synes det tar en "Opel Ampera-E" igjen med så lavt produksjonsvolum samt at det blir litt vell mange kompromiss med ikke app og hengerfeste før tidligst om et års tid. Synes det er trist at et av verdens største bilkonsern lager så latterlig lite av en bil som egentlig er den første fullverdige familieerstatteren i prisklassen opp til 400k.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

trykkertor

Der synes jeg Hyundai har vært langt mer Ampera-e aktig enn KIA.

Hyundai gikk ut lovet masse biler og lav pris.
Så merket vi etter hvert at det ble få utleveringer, og de har allerede hintet flere ganger om at prisen må opp.
Noen prøver å ro det vekk med at det bare er i oppstarten vi får få biler, og så blir det bra. Men jeg har mine store tvil. Kona Electric blir mer Ampera-e fadese enn e-Niro. Rett og slett for de lovet langt høyere antall biler, og sannsynligvis priser opp underveis på kontrakter som er skrevet. (Etter 2. juli??)

KIA er litt mer ærlig fra start.
De går åpent ut og sier, "vi får særdeles få biler de neste årene".
Prisen har vi diskutert opp og ned. Men jeg tror 377.400 er en pris de ikke skal justere opp på lang lang tid.


Så sett i lys av Ampera-e fadesen, så har Hyundai langt flere likhetstrekk enn KIA.
Klart vi hadde håpet på e-Niro til lavere pris. Selv trodde jeg den skulle lande på 349.000,-
Klart vi hadde håpet på langt flere biler. Men vi kjenner jo køen som har vært på Soul i oppstarten. Så at det gjentar seg er ingen overraskelse.

hemi


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA