Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon I.D.

Startet av HelectriC, tirsdag 17. juli 2018, klokken 10:06

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: NecessarySmile på mandag 14. oktober 2019, klokken 07:27
Vi kommer nok til å måtte gå for Max-utgaven, men å betale 430.000 for den er uaktuelt. 400.000 er smertegrensa for vår del, tenker jeg. Hvis ikke havner den alt for nære Polestar 2, XC40 (forhåpentligvis) og TM3 - som alle har 4wd, hengerfeste, mulighet for takboks, lenger rekkevidde, ++

Helt enig. Prisen på 1st er spiselig, men ikke ekstraprisen på 40-50.000 for ryggekamera, som er det eneste vi savner på basisutgaven, er helt bak mål.
Når man ser på hva som er av merutstyr på Plus og Max så rimer ikke prisspranget i hele tatt. Prisene på ekstrautstyret må jo være Audi+ for at det skal bli så mye ekstra.
Over 400.000 for denne bilen er helt hinsides og slik det ser ut nå blir det egenspec eller en annen bil.

nilsen33

Er ikke opptatt av ryggekamera så lenge bilen har ryggesensorer. For det har vel til og med basisutgaven...?

BatteriOgFossil

Sitat fra: anorway på søndag 13. oktober 2019, klokken 21:58
Da fikk jeg studert nærmere og sittet i produksjonsmodellen av ID3 i helgen nå. Det var en MAX utgave, så topp spesifisert. Panoramatak, alcantara massage seter etc.

Jeg ble positiv overasket. Syns den så veldig "billig" ut design messig på bilder, men var virkelig en helt annen kvalitetsfølelse når man fikk se den på nært hold.

Dett blir en svært populær bil! Men syns prisene er noe høye.

ID3 First edition: (58 kwh)

- Standard: 330.000,-kr
- ID3 plus: 370.000 ,- kr
- ID3 Max: 430.000 ,- kr

Jeg ble litt skuffet over at VW - som normalt er gode på å bygge inn kvalitetsfølelse - har valgt billig hardplast på enkelte områder som man tar ofte på. f.eks. dørhåndtak. Merkbart bedre kvalitetsfølelse i en vanlig Golf. Ellers ok førsteinntrykk. God sittestilling i max-utgaven, selv for en lang kropp.

Hun jeg snakket med hos VW sa at man spekulerte i at det ville skille 20K mellom utstyrsnivåene, mao:
- Standard: 330.000,-kr
- ID3 plus: 350.000 ,- kr
- ID3 Max: 370.000 ,- kr

Spajderman

Om det stemmer er det svært konkurransedyktige priser! 370 for ID3 Max, så er det faktisk aktuelt!

e-Stig

Enig i det flere skriver; hvis prisen blir over fire hundre tusen så er det veldig mang som hopper av. Skjønner at Volkswagen prøver å lure flest mulig kunder opp på Max-utgaven ved å lokke med ryggekamera, men jeg tror det er en feilvurdering. Skal de selge flest mulig biler må ryggekamera inn som standard eller i det minste på Plus-utgaven.

Vi har hatt ryggekamera i 10 år og det har kostet 2-3000 kroner i tillegg på nybil. Verdt hver eneste krone.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Shagma

Sitat fra: e-Stig på mandag 14. oktober 2019, klokken 22:45
Enig i det flere skriver; hvis prisen blir over fire hundre tusen så er det veldig mang som hopper av. Skjønner at Volkswagen prøver å lure flest mulig kunder opp på Max-utgaven ved å lokke med ryggekamera, men jeg tror det er en feilvurdering. Skal de selge flest mulig biler må ryggekamera inn som standard eller i det minste på Plus-utgaven.

Vi har hatt ryggekamera i 10 år og det har kostet 2-3000 kroner i tillegg på nybil. Verdt hver eneste krone.

Du trenger ikke kjøpe Max for ryggekamera. Du får det på Plus.
https://www.volkswagen.no/no/biler/id3.html

gak

Ryggekamera burde vært standard! Er det ikke et sikkerhetsutstyr? Hvordan de skal selge 100.000. biler i året vet jeg ikke, men de balanserer på eggen.
Polo 2.5

anorway

Var innom en ny visning av ID3 i går. Da var det igjen flere hos Møller som bekreftet prisene vi spekulerer i.

ID3 Standard: 330k. Så er det 50k pluss per pakke.

gte-bjørn

Sitat fra: gak på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 02:14
Ryggekamera burde vært standard! Er det ikke et sikkerhetsutstyr? Hvordan de skal selge 100.000. biler i året vet jeg ikke, men de balanserer på eggen.

Det er vel bare på 1st at du må velge en pakkeløsning med mye annet du kanskje ikke vil ha, for å få ryggekamera. Når den kommer i vanlig salg skal du kunne bestille det separat. Ellers helt enig i at dette er et "må ha".

navyelsen

Sensorer eller ei, ryggekamera er både for sikkerhet, men også en kjempefordel for å unngå parkeringsskader!
Man kjøper bare ikke en ny moderne bil i 2020 uten ryggekamera!

Også annenhåndverdien blir nok betydelig redusert uten dette som enkelt og greit burde vært inkludert. Koster nesten ingenting for VW å legge til dette.
Standardutgaven virker som ren lokkeprising, og de fleste vil nok gå for minimum PLUS-utgaven.
Så da gjenstår det å se hvordan de tildelte bilene fordeler seg ut på de ulike modellvariantene. Det blir garantert ikke norges mest solgt bil 2020 hvis de fleste bilene blir MAX-utgaver til 430.000.

(Frykter litt at Møller tar en BOS, ref Kia e-Niro, hvor Kia Norge bestemte seg for å bare ta inn toppmodellen, mens man ellers i Europa kunne kjøpe rimeligere speccet utgaver som var 50.000 billigere)
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Adrian Mills

Excuse the English.

I was at Eventhallen in Oslo last Sunday and asked the price question of a VW rep so many are asking - I guess they are tired of it already. :D He told me they are aiming to price the ID.3 very aggressively and the Max would probably be priced at 360,000 NOK. I thought I misheard or he misunderstood my question so I asked if he really meant the ID.3 1st Max and he said yes.

I still have a difficult time believing that and I would expect 410,000 (which is the German price of 50k € minus VAT). Perhaps he heard 360k in relation to the Plus. 410K for the Max would then fit the +50k over the Plus that people have talked about.

I do not think the Max will be so much over the German prices - VAT as the spec is the same. The base and Plus have a heat pump as standard which it's not in Germany so it's understandable that those trims will be more expensive here.

e-Stig

Sitat fra: Shagma på mandag 14. oktober 2019, klokken 23:33
Sitat fra: e-Stig på mandag 14. oktober 2019, klokken 22:45
Enig i det flere skriver; hvis prisen blir over fire hundre tusen så er det veldig mang som hopper av. Skjønner at Volkswagen prøver å lure flest mulig kunder opp på Max-utgaven ved å lokke med ryggekamera, men jeg tror det er en feilvurdering. Skal de selge flest mulig biler må ryggekamera inn som standard eller i det minste på Plus-utgaven.
Du trenger ikke kjøpe Max for ryggekamera. Du får det på Plus.
https://www.volkswagen.no/no/biler/id3.html

Det har du rett i! Det er jeg som har lest feil. Elektriske seter, soundsystem og head-up display er det vi går glipp av uten Max. Syns uansett det blir feil å kommunisere ut "aggressiv prising" hvis ID.3 blir hundre tusen kroner dyrere enn e-Golf.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Trond.m

#297
Nå er vel ikke prisene fastsatt ennå, men det er vel helt sannsynlig at Plus utgaven kommer til å koste rundt 370.000 kr. Det er vel en pris midt mellom Nissa Leaf plus N-connecta og Tekna som jeg regner som sammenliknbare både i forhold til størrelse og rekkevidde. Tror mange vil foretrekke ID.3 plus framfor Leaf og listen med fordeler som Matrix LED, sykkelhenger-feste (inkludert ?), 1 års gratis lading på Ionity, raskere DC lading, 11 kW AC lading, teleskopratt !!. Ikke aggressivt priset akkurat, men er det rimelig å vente med så stor forhåndsinteresse og en Euro kurs på godt over 10 kr.

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Trond.m

Ja, det gjør den, i allefall foreløpig. Det er et minus for mange, men poenget er at den er priset som forventet. Basisutgaven av 1st koster under 40K euro ink 19 % VAT i Tyskland og det tilsvarer 340.000 etter dagens kurs. Møller driver butikk, ikke veldedighet, selv om den aggressive prisen på e-tron 50 virker slik  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA