Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

1st eller ikke 1st?

Startet av Hansi, lørdag 14. september 2019, klokken 09:38

« forrige - neste »

Hansi

Jeg har begynt å lure på å vente litt og ikke benytte reservasjonen på 1st-utgaven.
Hva tenker dere, tror dere det er en god ide å gå for 1st-utgaven eller å vente litt på de vanlige utgavene hvis man ønsker 58kWh batteripakken?

Hva er egentlig forskjellen (antageligvis nevnt et sted)?
Noe tidligere levering (hvor mye tror dere? Vil som nevnt sannsynligvis kjøpe 58kWh batteripakken)
Play og pause pedaler
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

haraldjo

Bortsett fra litt pynt utvendig og innvendig er vel garantert levering i 2020 den eneste sikre fordelen med å bestille 1st. Først når prisliste  på andre ID.3 vanlige modeller og utstyr kommer blir det mulig å vurdere om 1st er et godt tilbud. Jeg går ut i fra at prislister og spesifikasjoner blir klare før det blir aktuelt å bestille 1st
2020 Hyundai Ioniq solgt mars 2022
TM3 2022 mars 2022

Magnus Hansen

Det er vel ikke noe grunn til å tro at de som hopper på først får den beste dealen. Det har heller vært motsatt i elbilverdenen i det siste

Elmo

Her kan du iallefall se utstyrsdetaljene på de tre utgavene av 1st
https://www.volkswagen.no/no/biler/id3.html
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Trond.m

ID.3 plus er kanskje den mest aktuelle for de fleste, men dekkdimensjonen virker ganske ukurant. I utgangspunktet ville det nok være mer komfortabelt med 215/55 18, som også er en mer vanlig (og rimeligere) dimensjon. Men dette vil vel kanskje ha endret seg den dagen sommerdekkene er utslitt.

jonnyjb

Informasjonen her: https://www.nyttombil.no/id-3-avduket-i-frankfurt/ tyder på at trådløs mobillading krever at man velger ID.3 1st Max... må si jeg blir skuffet om det er tilfelle.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Trond.m

Det ser ut som om det stemmer. Det er vanskelig å få pakkene til å passe for alle. Alternativet er å hoppe over 1st edition og vente til du kan konfigurere bilen selv. Det er vel ikke mange som vil savne trådløs lading, men de burde kanskje tatt det med i plus pakken.

Eltempogigante

Sitat fra: TM på søndag 15. september 2019, klokken 20:09
Det ser ut som om det stemmer. Det er vanskelig å få pakkene til å passe for alle. Alternativet er å hoppe over 1st edition og vente til du kan konfigurere bilen selv. Det er vel ikke mange som vil savne trådløs lading, men de burde kanskje tatt  det med i plus pakken.
Stemmer det at det vil være mulig å konfigurere selv med senere utgaver enn 1st?
Eller vil de være gruppert i utstyrsnivåer fremover også, på samme måte som Nissan Leaf?
Jeg hadde egentlig bestemt med for 1st basisversjonen, men da jeg skjønte at jeg må opp et hakk for å få ryggekamera - og det er det eneste jeg trenger i tillegg til basismodellen, er det ikke så aktuelt å betale 50 K bare for ryggekameraet ;)

e-Stig

Sitat fra: Eltempogigante på søndag 15. september 2019, klokken 21:46
Sitat fra: TM på søndag 15. september 2019, klokken 20:09
Det ser ut som om det stemmer. Det er vanskelig å få pakkene til å passe for alle. Alternativet er å hoppe over 1st edition og vente til du kan konfigurere bilen selv. Det er vel ikke mange som vil savne trådløs lading, men de burde kanskje tatt  det med i plus pakken.
Jeg hadde egentlig bestemt med for 1st basisversjonen, men da jeg skjønte at jeg må opp et hakk for å få ryggekamera - og det er det eneste jeg trenger i tillegg til basismodellen, er det ikke så aktuelt å betale 50 K bare for ryggekameraet ;)
Trådløs lading er kanskje bare de aller ivrigste som har tenkt på, men det er rart hvis ikke statistikkene til Volkswagen viser at de fleste velger ryggekamera. Vi har hatt ryggekamera på Golf (og e-Golf) i 10 år og ville aldri vurdert å kjøpe en bil uten. Det innebygde kameraet til Volkswagen trenger null vedlikehold ettersom det er innebygd, og har i tillegg bedre skjermkvalitet enn konkurrentene.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Trond.m

#9
Da sjefen for VW Norge viste fram pedalene med pause og Play logo, samt dekoren på C-søylen i form av en menge små klistrelapper (som var i ferd med å løsne på utstillingsbilen på IAA) var jeg solgt. Jeg bare MÅ kjøpe en så «innovativ» bil 8)

Må kanskje presisere at dette var ironi. Tror dette blir en attraktiv bil for mange. Men interiøret er litt for moderne for min smak, men det er vel ikke uvanlig at man ikke liker forandringer. Men jeg stiller meg et spørsmålstegn hvor smart trekk dette er fra VW. Å spare penger er nok en grunn, men det virker som om de har bevisst ønske å forandre på et interiør vi har vent oss til å like.

EV-FTW

Smak og behag. Nordmenn er kanskje ikke kjent for å like forandringer så godt. Personlig liker jeg det nye interiøret veldig godt. Det er moderne og spennende. Bare håpe at interiørkvalitet er bedre når bilen faktisk kommer i produksjon. Ser for meg at det er forskjell på opplevd kvalitet på Max og de andre.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Sir Brown

#11
Noen som vet når det slutter å ta i mot forhåndsbestillinger for ID3 1st og åpner for personlig konfigurasjon? Selv er jeg mest interest i basisutgaven av 1st ettersom den gir mest for pengene (under 330.000kr for en 420km rekkevidde), men jeg trenger ryggekamera.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA