Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Samco

Spennende bil følger med liker godt VW lovte speks rekkevidde pluss 4wd muligheten.

batterimannen

La inn mailen min på VW sine sider, for å få mail når de går ut med mer info om I.D. Neo. Ikke at jeg regner med å få info noe raskere enn de som kommer fra nyhetsartikler eller ryktebørsen, men mer i tilfelle jeg skulle gått glipp av oppstart for reservering etc. om det blir travelt på hjemmefronten... eller noe 

http://skjema.volkswagen.no/cn/ahxfj/id_info
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Motorwatt

Sitat fra: Samco på mandag 24. desember 2018, klokken 13:35
Spennende bil følger med liker godt VW lovte speks rekkevidde pluss 4wd muligheten.

Er ikke helt sikker på om AWD blir viktig på Neo. Nå får den 50/50% i vektfordeling og RWD. Bør gjøre underverker i glatte motbakker. Men nordmenn vil jo gjerne ha AWD eller 4x4 for alt i livet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

elekTrond

Jeg har sikla på en VW med RettWD siden (lenge før) Dahlbäck skrudde treskoa sine fast i pedalene på Poloen  :o


Akkurat nå banker hjertet vel så mye for Neo som TM3 8) :+1:
'13 Mjau

Touring

Tysk presse skriver om mulighet for R versjon også. Det kan bli veldig bra!


Rearden86

#81
Ifølge https://www.dinside.no/motor/dette-skal-bli-norges-mest-solgte-bil-neste-ar/70675083 satser VW på at Neo skal bli Norges mest solgte bil til neste år. Jeg har hatt inntrykk av at den kommer litt utpå året i 2020 så det høres rart ut. Står også suven Cross kommer kort tid etterpå i 2020.

elekTrond

#82
 :blank: ute,  :blank: inne,  :blank: i <3,  :blank: i URL (?) dinside.no/motor/dette-skal-bli-norges-mest-sol 8)

(404  :'( :-1:    )   :laugh: :+1:
'13 Mjau

Rearden86

Sitat fra: elekTrond på søndag 20. januar 2019, klokken 11:40
Sol ute, sol inne, sol i <3, sol i URL (?) dinside.no/motor/dette-skal-bli-norges-mest-sol 8)

(404  :'( :-1: )

Beklager her gikk det for fort med klipp og lim på telefonen :) Nå skinner imidlertid sola, og lenken fungerer.

Rearden86

#84
Av artikkelen fremgår at 11 000 har satt seg på interesselisten for VW Neo. Spennende å se hvor mange som setter seg på reservasjonsliste. Jeg har som utgangspunkt awd som et krav for min neste bil, og det ser det ikke ut til at Neo får. Cross som etter det som står her også skal komme i 2020 derimot... :)

Carscoops forslag til hvordan Neo kommer til å se ut tror jeg treffer ganske godt, men usikker på om de får lyktene nederst som så langt har vært kjennetegn på VWs plug-in og elektriske modeller. Ser lovende ut synes jeg!


elekTrond

Får den så skarpe linjer kan jeg leve med at den ikke blir seende ut som konseptet.

Har forresten sett flere biler her i det siste med store, blinkende ringer til blinklys foran. Det var ikke étt århundre for tidlig! :+1:
'13 Mjau

Troald

Jeg ser at det antydes pris over 300.000, så det blir ikke den billigbilen som vi først trodde?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Amatøren

Med dagens kostnader på batterier har jeg innerst inne ikke trodd det, selv om jeg håpet.

Derimot pris som e-Golf, men med noe lenger rekkevidde med minste batteriet er mer min magefølelse nå.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Motorwatt

Ser nærmest ut som en trend at alle elbiler blir dyrere enn det man har forventet når det nærmer seg bestillingstidspunkt.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Lepet65


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA