Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Amatøren på mandag 17. desember 2018, klokken 11:30
I tillegg så er det vanlige dørhåndtak på bakdørene så da er nok skyvedørene borte på bilen fra konseptet.
Hvilket er trist! Lånte en Sharan en gang med elektriske skyvedører, bare fordeler når en ser bort fra vekt og kostnad .

Amatøren

 :+1:

Samme her. Hadde Sharan med elektriske skyvedører. Gull verdt! Har det på konas Caravelle også.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID


Motorwatt

Her er noen utdrag jeg likte godt:


They are very happy with the mechanical side, they have secured enough batteries to produce hundreds of thousands of these cars in the first year.

The ultra-modern cabin is airy and far roomier than a Golf's.

This car, because of the battery, is 50:50, so RWD was the natural choice.

The battery is liquid-cooled, so it can accept high charging current without overheating and damaging its life. It's rated to charge at 125kW via its DC port.

Charged up like that, 30 min will take it from zero to 80 per cent (i.e. 250 miles range) in 30 minutes. But whoever runs down to zero? So you'll almost certainly be on your way sooner than half an hour.

For plugging in at home or work, there's an 11kW on-board AC charger, which is quicker than most

The optional head-up display is colossal, because it'll superimpose augmented-reality visuals onto the traffic and road ahead, making it easier to make sense of the online driver-assist and navigation.

It's the size of a Golf, with the space of a Passat. With that stretchy wheelbase, there's all the rear knee-room you'd expect. More surprising is that the tapering roof-line doesn't kill the headroom for adults, and the underfloor battery isn't a total burglar of foot space. It's comfy.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Touring

Denne bilen blir nye folkebilen rett og slett

Gnist


Counterpointer

For å ha noen kritiske innspill også.

Det som virker som kan være utfordringer ut fra info i denne tråden er lydisolering som en tester beskrev som noe de må jobbe videre med. Samt temperaturkontroll på batteriet. Tester sa de hadde valgt Afrika som testbase for å gi best mulig forutsetninger. E-Golf har jo seriøse utfordringer på ladehastighet i kulde, så her er et felt de trenger å bedre seg på.

Motorwatt

#52
Det står jo at de nå tester i Sør-Afrika og Lappland!

Batteri: The battery is liquid-cooled, so it can accept high charging current without overheating and damaging its life
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

batterimannen

Sitat fra: knut.aulie på mandag 17. desember 2018, klokken 18:24
For å ha noen kritiske innspill også.

Det som virker som kan være utfordringer ut fra info i denne tråden er lydisolering som en tester beskrev som noe de må jobbe videre med. Samt temperaturkontroll på batteriet. Tester sa de hadde valgt Afrika som testbase for å gi best mulig forutsetninger. E-Golf har jo seriøse utfordringer på ladehastighet i kulde, så her er et felt de trenger å bedre seg på.

I den ene videoen som ble postet med han tyskeren som prøver å snakke engelsk så sier han at de testet kulde i Sverige og varme i Sør-Afrika.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Counterpointer

La oss håpe det blir bra. Det er nå flere bilmerker som sliter med lading av batteri i kulde, og alle kjører tester i kaldere strøk.

Tror da at de testet E-Golf i kulda også....

Motorwatt

Synes det å gjøre sammenligninger på batteriteknologien med en e-Golf blir blir litt pussig. e-Golf kom i 2014.


ps. Jeg har selv en 2 måneder gammel Tesla S75D, og ofte får jeg ikke ladet raskere enn 45-50 kWh på en SuC når batteriet er kaldt .....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på mandag 17. desember 2018, klokken 20:00
Synes det å gjøre sammenligninger på batteriteknologien med en e-Golf blir blir litt pussig. e-Golf kom i 2014.


ps. Jeg har selv en 2 måneder gammel Tesla S75D, og ofte får jeg ikke ladet raskere enn 45-50 kWh på en SuC når batteriet er kaldt .....
E-Golf var kun for å bruke en fra samme firma for å illustrere.
Akkurat nå ser det ut som Kona har ladefartproblemer i kulde mens den eldre Ioniq ikke har det.
Jaguar I-Pace ser også ut til å slite med dette.

ALLE biler vil ha nedsatt fart i kulde, det virker bare som noen har mer problemer enn andre.

Det virker så langt på meg som om ID har veldig mange gjennomtenkte løsninger på brukerfokuserte ting som HUD osv. Spesielt med tanke på at Neo skal bli en veldig rimelig bil. Håper bare de klarer å unngå å gjøre som I-Pace, lage en strålende bil men ha store svakheter på viktige felt som rekkevidde og ladefart.

Foreløpig så er det ikke noe konkret med Neo, men alle biler har svakheter eller utfordringer.

Touring


daktari

Auto Express har også testet en prototyp . https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golf/105543/new-volkswagen-id-prototype-review

2 ting jeg stusser på, bortsett fra prisen:
Hvordan kan du si den er større en Passat innvendig når bagasjerommet er som en Golf, og ingen frunk? På bildene sitter da føreren midt i bilen, og den er bare 4,25 lang. Pen profil har den hvertfall.

Det andre er rekkevidden. De oppgir 48, 55 and 62kWh. "It translates to a range of 205 miles up to a maximum of 341 miles." Så med en moderat økning på 14 kWh får man hele 60% lenger rekkevidde, eller 21 mil ekstra? For godt til å være sant (eller NEDC) eller renspikka jug for å få folk til å avvente elbil-kjøp?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Motorwatt

Vet ikke hva du mener med "Hvordan kan du si den er større enn...."? Jeg har kun klippet og limt  :D.

Innvendig plass kan jo være uten bagasjeromsplass? Bagasjeromsplass blir ofte målt separat.

Etter det jeg har lest ut av de forannevnte linkene, så sies det også at det i begynnelsen bare vil være to batteripakker tilgjengelig. Muligens noe uklart enten fra journalister eller VW, men neppe noen form for konspirasjonsteori.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA