Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VW ID.3 - tråden

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juni 2018, klokken 10:37

« forrige - neste »

Motorwatt

Selv de som her på forumet hårdnakket har sagt: "Jeg tror det ikke før jeg ser det", må vel nå erkjenne fakta. Bilen er til og med prøvekjørt av motorjournalister, men de har forbud mot å skrive noe før i neste uke. Blir spennende.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Roy Aasen


Motorwatt

I Electrek hevdes det at prisen vil ligge på rett under 30.000 USD for den rimligste versjonen. Med dagens kurs vil det si rundt 255K NOK. Prisen på en e-Golf idag uten opsjoner ligger på 331.600.-.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: hansob på fredag 14. desember 2018, klokken 20:25
Første spionbilder av ID Neo....
https://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20181214/forsta-spionbilderna-pa-volkswagens-olkelbil/
Ikke overraskende er de kule selvmordsdørene borte. Synd, men her er det en gjennomgående trend at konseptbiler med denne løsningen mister den, det virker det som Porsche Taycan også gjør.

Dette kunne jo like gjerne vært en E-Golf enn så lenge. Men bra om de endelig begynner å teste preproduksjonsbiler, kanskje de får til bedre rekkevidde enn konsernbror Audi.


Motorwatt

Fin konklusjon:

Conclusion
You want an electric car that replaces your first car because it offers space and a good range? Well, then you could now order a Hyundai Kona for 40,000 euros - and wait around a year. But then the ID would be finished, which offers more space for the passengers and even more balanced. And, rarely at VW, will be cheaper. As always, VW is late, but then comes with a thought-out product on the market.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på søndag 16. desember 2018, klokken 15:30
Fin konklusjon:

Conclusion
You want an electric car that replaces your first car because it offers space and a good range? Well, then you could now order a Hyundai Kona for 40,000 euros - and wait around a year. But then the ID would be finished, which offers more space for the passengers and even more balanced. And, rarely at VW, will be cheaper. As always, VW is late, but then comes with a thought-out product on the market.
Det må jeg si, hvis de kjører jevnt med Kona i rekkevidde og har mer plass til lavere pris, da har de en vinner.


Motorwatt

Heller ikke verst å vise fram en kjørbar versjon 11 måneder før produksjonen starter. Sjansen må vel være stor for at de holder tidsplanen?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på søndag 16. desember 2018, klokken 18:06
Heller ikke verst å vise fram en kjørbar versjon 11 måneder før produksjonen starter. Sjansen må vel være stor for at de holder tidsplanen?
de har jo holdt på en god del år med ID, så jeg vil si det var på høy tid.

Motorwatt

I.D fra 28. september 2016. Da blir det 3 år fra lansering til produksjon. For VAG er det nesten det samme som å starte fra scratch med ny plattform, og ombygde fabrikker. MEB-plattformen er også grunnlaget for mange av de kommende elbiler fra VAG-konsernet, og medfører at det blir mye kortere TTM (Time To Market) for nye bilmodeller.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Rivian har jo holdt på i 9år og det er enda ett år eller to frem så 4-5 år for en av verdens største bilprodusenter er sikkert greit.


Gnist

#42
Video fra prøvekjøring av prototype.


https://youtu.be/mLDls0kcAHs

Counterpointer

Beskrivelsen av interiøret, uten knapper og stor skjerm sentralt minner om en viss konkurrent , men med instrument bak rattet oh HUD med AR samt info LED bar, virker det som de lærer av andres mangler.

Jeg blir stadig mer positiv av dette.

Amatøren

I tillegg så er det vanlige dørhåndtak på bakdørene så da er nok skyvedørene borte på bilen fra konseptet.

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA