Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

(Poll)Forventet pris på Hyundai KONA electric

Startet av andy99, fredag 20. april 2018, klokken 10:32

« forrige - neste »

andy99

Så mye prat og synsing rundt pris.
Da synes jeg det er på tide med en poll mens vi venter på offisiell pris.

Hva tror du blir norsk pris for Hyundai KONA electric? Det er startpris med obligatorisk utstyrspakker ved lansering, men uten soltak, lakk, vinterhjul, gummimatter etc.

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

brako79

Må vel polle på lavest mulig pris, slik at evnt hyundai medvirkere ser hva vi er interessert i å betale for bilen :-)
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Limodriver

Det gamle utsagnet om at du får det du betaler for gjelder vel fremdeles. Således får vi håpe bilen blir dyrest mulig for da vil det vel også være en bedre bil :D

andy99

Ser at det er mange som tror på pris under 300 tusen, så har da endret litt på poll.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

andy99

100 stemmer :+1:

73% tror på en pris under 350.000kr, og 54% tror på en pris under 325.000kr, interessant...

Håper virkelig Hyundai priser aggressivt, ellers blir det mange skuffede interessenter her.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

AppleKnocker

Det spekuleres i at BMW IX3 skal koste 400-450'.

Kona bør ligge langt, langt under det.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Limodriver

Dersom disse spekulasjonene medfører riktighet vil smertegrensen å Kona være 250 ferdig på vei for mitt vedkommende.

Jeg vet at noen blir provosert over dette utsagnet. Sammenlignet med BMW som er en premiumbil er Hyundai noe Sør-Koreansk tynnplate og plastskrammel. I tillegg er iX3 en god del større enn handlevognstørrelsen Kona kommer i.

Men, hver til sitt bruk bare prisen er riktig.

PionerThink

Sitat fra: AppleKnocker på fredag 27. april 2018, klokken 08:04
Det spekuleres i at BMW IX3 skal koste 400-450'.

Kona bør ligge langt, langt under det.
Tror du kan legge til at det spekuleres i at BMW vil koste fra 400'-450', noe som ofte betyr pris på 500'-550' alt etter hvilket utstyr man velger ;D (har også mistanke om at første utgave kun kommer med bakhjulstrekk og derfor kanskje kan være litt billigere enn senere utgaver med drift på alle fire)
At Kona med 60 kW batteri da koster 350' godt utstyrt skal man ikke se bort fra kan stemme siden den også kommer først på markedet for alt det er verdt :o (at Kona er mye mindre og har et billigere preg er et poeng, men de har vel bedre garanti enn BMW også hvis jeg ikke tar helt feil:-)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

fantonsen

Sitat fra: AppleKnocker på fredag 27. april 2018, klokken 08:04
Det spekuleres i at BMW IX3 skal koste 400-450'.

Kona bør ligge langt, langt under det.

Spekulasjoner er kun spekulasjoner.
Dessuten er dette for en bil flere år frem i tid.
Og med synkende batteri-priser år for år, så vet vi alle at det vil kunne drive prisene ned om noen år.
Men Kona må jo prise bilen sin nå for 2018-nivå.
Så får de heller senke prisene om noen år dersom om kunkurransen i markedet skulle kreve det.

Sitat fra: Limodriver på fredag 27. april 2018, klokken 09:24
Dersom disse spekulasjonene medfører riktighet vil smertegrensen å Kona være 250 ferdig på vei for mitt vedkommende.

Vil du ha en Kona til 250', så må du garantert vente noen år.
Og venter du lenge nok, så kommer momsen i tillegg, og vente tiden blir ytterligere forlenget...
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

AppleKnocker

Dette er vel nettopp en tråd for spekulasjoner.  Opp mot 400 er lansert som en spekulasjon for Kona. Det er åpenbart for mye. Etter at jeg har kjørt fossil Kona vurderer jeg det faktisk som helt latterlig.

Hvis noen kan komme med et faktisk eksempel på at en liten Hyundai tangerer prisen til en større BMW, så skal jeg slå hjul med en ladekabel i hver hånd.



BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Sitty008

#10
Sitat fra: AppleKnocker på fredag 27. april 2018, klokken 21:47
Dette er vel nettopp en tråd for spekulasjoner.  Opp mot 400 er lansert som en spekulasjon for Kona. Det er åpenbart for mye. Etter at jeg har kjørt fossil Kona vurderer jeg det faktisk som helt latterlig.

Hvis noen kan komme med et faktisk eksempel på at en liten Hyundai tangerer prisen til en større BMW, så skal jeg slå hjul med en ladekabel i hver hånd.

Men at folk betaler så mye for en E-golf eller i3 er det greit.

moby666

Kona kommer til å starte på magiske 299
10 for skinn
10 for soltak
5 for lakk
15 for vinterhjul
10 for leveringskostnad

Dvs 350 på veien. Er det så mye å lure på?

trykkertor

Det hadde vært knall @moby666 og en virkelig konkurransedyktig pris.
Jeg tror du kan ha delvis rett, men tror samtidig at den prisen kommer til å gjelde ribbet versjon.
Derfor vil vi med sannsynlighet bli nødt til å betale
10.000,- Teknikkpakke (påtvunget de første bilene, ikke et valg)
10.000,- Plusspakke (påtvunget de første bilene, ikke et valg).

Ferdig på veien med alt
369.990,-

AppleKnocker

Sitat fra: Sitty008 på lørdag 28. april 2018, klokken 00:02
Sitat fra: AppleKnocker på fredag 27. april 2018, klokken 21:47
Dette er vel nettopp en tråd for spekulasjoner.  Opp mot 400 er lansert som en spekulasjon for Kona. Det er åpenbart for mye. Etter at jeg har kjørt fossil Kona vurderer jeg det faktisk som helt latterlig.

Hvis noen kan komme med et faktisk eksempel på at en liten Hyundai tangerer prisen til en større BMW, så skal jeg slå hjul med en ladekabel i hver hånd.

Men at folk betaler så mye for en E-golf eller i3 er det greit.
Åpenbart, siden begge bilene selger som varmt wienerbrød.

Noen vil sikkert si at BMW/VW vs Hyundai/Kia osv kun handler om merket i grillen.

Men det er noe mer: støyisolering, lyden når du lukker døra, presis styring, komfortabelt eller sportslig fjæringsoppsett. Og mye mer.

Jeg forstår godt at mange betaler ekstra for å få det lille ekstra.

En eGolf er på mange av disse områdene bedre enn min Ioniq. Men det viktige er at Kona er et knepp under Ioniq igjen. Og det tilsier at Kona bør koste nærmerr 300 enn 400.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Kårepåsporet

Er da en viss forskjell på eGolf, I3 og Ioniq???
Har ikke prøvd I3, men eGolf er da verdt mer enn Ioniq hvis følelse og opplevd kvalitet har noe å si.
Er fornøyd med Ioniq jeg, og jeg kjøper Niro når den kommer, bil er fremkomstmiddel for meg, det er ikke religion, så den som har tilstrekkelig/ønskelig rekkevidde til best pris kjøper jeg. Hadde det vært Duster EV hadde jeg kjøpt den!
Hvis de da ikke hadde ødelagt for seg selv ved å drpppe mulighet for hurtiglading og trøbbel med IT nett!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA