Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

For de som har bestilt - leveringsdato

Startet av Pilot, mandag 12. mars 2018, klokken 18:44

« forrige - neste »

bmw2002

Er det noen som har fått beskjed om at deres bil er produsert og på vei til Norge?

Trodde min bil var produsert tidligere, men produksjonsdato er flyttet frem flere ganger.

JPM


JaguarPace

Var og sjekket i dag hos Sandven på min I-Pace HSE som ble bestilt i begynnelsen av Mars. (Uten reservasjon).
Tidligere var den bekreftet med levering i September. Men den er nå låst opp igjen med mulighet for endringer, og ligger nå i systemet med produksjons dato 12 Oktober. Levering er estimert til Nov/Des. :o

Fikk beskjed om at leveringsdatoene endrer seg hele tiden, og at de foreløpig er usikker på endelig dato.
De og jeg håper selvfølgelig på at leveringsdato kan komme litt nærmere igjen denne sommeren. ;)

Ikke så gale at det ikke er godt for noe, fikk nå endret til 4-soner klima og performance seter uten at det endret på leveringsdato som ligger inne nå.  :P
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

bmw2002

Vår bil ble produsert i juli. Så håper at de får ordnet med softwareoppdatering og utlevering i løpet av kort tid.

Tormod_Aas

HSE LE reservert juni 2017 og bestilt 25.2.2018. Silicone Silver. Har gått fra prod. i august til oktober, som igjen er utsatt til november. Triste greier.

Xander

Min HSE LE er produsert og venter bare på softwareoppgradering. Har ikke fått en endelig leveringsdato.
Betalte reservasjonsgebyr første dagen dette var mulig signerte kontrakt første uka det ble åpnet for dette.

kloe

Noen som har fått leverings dato i det siste?

Eoniq

Bestilte 23 Februar, HSE LE, opprinnelig leveringsdato var 10 August, nå kommer den til Norge 28 September, da blir det vel levering i midten av Oktober vil jeg tro.

Nordlands

Ny epost fra Insignia, jeg har forøvrig forstått det slik at den siste forsinkelsen ble ekstra lang pga. ferieavvikling ved fabrikk. Om det ikke sklir mer ut vil jeg da tro at det er mulig forsinkelsen blir mindre for bilene som i utgangspunktet skulle produseres etter ferien enn for biler som har blitt forskjøvet fra før ferien.

Før sommerferien sendte vi en e-post med informasjon om forventet leveringsdato, basert på planlagt ankomstdato fra ordresystemet til Jaguar Land Rover.

Imidlertid har de fleste bilene i løpet av sommeren fått endret dato for produksjon og forventet levering.

Jaguar Land Rover har informert om ny programvare som skal installeres på alle kundebiler før levering. I påvente av denne oppdateringen, vil de første kundesolgte I-PACE sendes fra fabrikken ultimo august 2018. Det betyr at vi håper å kunne levere de første kundebiler medio september.

Da vi ser stadige endringer i fabrikkens ordresystem på produksjons- og ankomstdato, ber vi om forståelse for at vi foreløpig ikke kan gi sikker informasjon om endelig leveringstidspunkt for din bil. Dette vil vi komme tilbake til så snart vi ser at din I-PACE er sendt fra fabrikken, i god tid før levering!
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

geear

Sitat fra: Nordlands på fredag 10. august 2018, klokken 17:56
Jaguar Land Rover har informert om ny programvare som skal installeres på alle kundebiler før levering.
Har noen stilt forhandler spørsmål om hvorfor det ikke gjøres OTA?

Vind

Sitat fra: gr på torsdag 16. august 2018, klokken 11:48
Sitat fra: Nordlands på fredag 10. august 2018, klokken 17:56
Jaguar Land Rover har informert om ny programvare som skal installeres på alle kundebiler før levering.
Har noen stilt forhandler spørsmål om hvorfor det ikke gjøres OTA?
Fordi denne programmvaren er den som blant annet gjør OTA  (Over The Air) tilgjengelig i alle land....  Demobiler har ikke hatt OTA.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Counterpointer

Sitat fra: gr på torsdag 16. august 2018, klokken 11:48
Sitat fra: Nordlands på fredag 10. august 2018, klokken 17:56
Jaguar Land Rover har informert om ny programvare som skal installeres på alle kundebiler før levering.
Har noen stilt forhandler spørsmål om hvorfor det ikke gjøres OTA?
Jeg fikk forklaringen at de ikke ville sende ut biler som ikke var «ferdige» og at i likhet med uncorking som Tesla heller ikke gjør OTA er det behov for kablet overførsel og til og med den tar lang tid grunnet størrelsen på data.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på søndag 24. juni 2018, klokken 13:47
Sitat fra: bjuro på søndag 24. juni 2018, klokken 13:24
Vet dere hvordan det er ca. med leveringstider? Hvis man bestiller i dag, hvor lang tid tar det ca. til bilen kommer til Norge?
Det antydes vel ca 12mnd for nye bestillinger.

Noen som vet leveringstid hvis en bestiller nå? (Teslaen lekker!)
Tesla Model Y                         2021-

eysteins

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 17. august 2018, klokken 23:22
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på søndag 24. juni 2018, klokken 13:47
Sitat fra: bjuro på søndag 24. juni 2018, klokken 13:24
Vet dere hvordan det er ca. med leveringstider? Hvis man bestiller i dag, hvor lang tid tar det ca. til bilen kommer til Norge?
Det antydes vel ca 12mnd for nye bestillinger.

Noen som vet leveringstid hvis en bestiller nå? (Teslaen lekker!)
En ansatt på AS Insignia sa andre kvartal 2019.

Djo

Mai 2019 var den info jeg fikk i dag fra selger på Motorpool i Billingstad
Porsche Taycan CT4, 2022
Tesla Model Y LR, Black/Black, 2023
Audi e-tron 50 advanced sport, 2020 (solgt)
Tesla Model 3, LR AWD, Black/Black, 2019 (solgt)
Tesla Model S85, AP1, midnight Silver (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA