Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

For de som har bestilt - leveringsdato

Startet av Pilot, mandag 12. mars 2018, klokken 18:44

« forrige - neste »

Xander

Første batch med biler til Norge går fra fabrikken mandag 20 august. Jaguar Norge vil få oppdatert informasjon fra fabrikken om hvilke biler som går i første batch samme dag.
Helmersen og teamet hans vil ha oppdatert informasjon. Håper de deler informasjonen med fotfolket utover hos forhandlerene våre slik at vi som venter på status for vår bil kan få noe konkret leveringsinformasjon.

bmw2002

Har også lest 20. august, men noen hevder det blir 31. august.

Er 20 bekreftet fra noen offisielle kilder? Vil alle biler som er produsert hittil bli sendt? Vår bil ble produsert for snart en måned siden...

Xander

Jaguar Norge sendte ut en mail til forhandlerene sist uke og informerte om den 20.
Kan det være at bilene kommer til Norge den 31?

Counterpointer

Softwareversjonen vi venter på kommer den 31. kan det være det som spiller inn?

bmw2002

Hvordan vet vi at softwareversjonen kommer den 31?

Den skulle jo komme både 8 og 15. august tidligere?

Counterpointer

Sitat fra: bmw2002 på søndag 19. august 2018, klokken 22:48
Hvordan vet vi at softwareversjonen kommer den 31?

Den skulle jo komme både 8 og 15. august tidligere?
Fabrikken har sagt dette til Jaguar Norge som har lagt det ut til sine forhandlere, jeg har det rett fra en høyt oppe i systemet. Det betyr ikke at det ikke kan bli ytterligere forsinkelse, men at 31.08 er bekreftet som dato.

bmw2002

Nå er jo ikke bilen sendt fra fabrikken pga venting på ny SW. Dette vil jo da kanskje bety at ingen biler sendes før i starten av september.

Counterpointer

Sitat fra: bmw2002 på mandag 20. august 2018, klokken 07:38
Nå er jo ikke bilen sendt fra fabrikken pga venting på ny SW. Dette vil jo da kanskje bety at ingen biler sendes før i starten av september.
Eller at de sender ut oppdaterte biler først og så sender ut SW oppdatering til demobilene......

Mest naturlig å tenke at det skjer samtidig. Enig i det. Så hvis det er en ukes overlapp så kan det være for å ikke oppgi dato som utsettes at de sier 31. på oppdateringen ?

Om 11 dager har vi kanskje svaret på dette.

kloe


bmw2002

Det går et 1-2 dager  før forhandler kan se om bilen er sendt.

Eyvind Bernhardsen

Jeg var innom Insignia i dag og fikk beskjed om at de ikke registrerer testbilene sine før typegodkjenning er klar, og den kommer ikke før den berømmelige softwareoppdateringen er ferdig («i slutten av måneden»). Det samme gjelder selvfølgelig biler som skal til kundene.

De få bilene som allerede er registrert er blant annet ikke godkjent for tilhengerfeste.

Counterpointer

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på tirsdag 21. august 2018, klokken 19:14
De få bilene som allerede er registrert er blant annet ikke godkjent for tilhengerfeste.
Feil


Eyvind Bernhardsen

Interessant, EK75717 kan ikke trekke henger. Ser også at de står oppsatt med forskjellig motorkraft: 75717 har 172kW mens 94250 må klare seg med 86kW på 2,2 tonn bil pluss henger :P

Kanskje fordi de registreres individuelt uten typegodkjenning? Jeg vet ikke hvordan systemet funker...

Counterpointer

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på tirsdag 21. august 2018, klokken 22:14
Interessant, EK75717 kan ikke trekke henger. Ser også at de står oppsatt med forskjellig motorkraft: 75717 har 172kW mens 94250 må klare seg med 86kW på 2,2 tonn bil pluss henger :P

Kanskje fordi de registreres individuelt uten typegodkjenning? Jeg vet ikke hvordan systemet funker...
Tror ..717 er en prototype/førproduksjonsbil og derfor ikke er typegodkjent. Men det er bare min teori basert på når den kom hit.

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 21. august 2018, klokken 22:30
Tror ..717 er en prototype/førproduksjonsbil og derfor ikke er typegodkjent. Men det er bare min teori basert på når den kom hit.

Mener du at typegodkjente biler kommer til å registreres med 86kW motor? Det høres rart ut.

Uansett var poenget mitt dette: en selger i Insignia sa at de ikke kommer til å registrere sine testbiler før softwareoppdateringen er klar, som skal skje (selv selgeren tok forbehold) i slutten av måneden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA