Elbilforum.no
Bilmerker => Jaguar => i-Pace => Emne startet av: Pilot på mandag 12. mars 2018, klokken 18:44
Konfig: HSE Corris grey, Oyster/Oyster med "alt" unntatt HUD, 4 soners klima og ionisering.
Forhandler: Motorpool
Antatt leveringsdato: Oktober (mulig September)
Kontrakt signert i dag på Fuji hvit S med sort optikk, vinterpakke/setevarme og luftfjæring. Oktober/november. Insignia.
Santorini black HSE med HUD. Sierra tan interiør. Levering juli.
Fuji hvit med svart skinn og tak +HUD, HSE LE forventet august.
Overraskende tidlige leverkngsdatoer dere har. Jeg er har tidlig nummer og bekreftet le 15.01. Byggedato 27.07 og levering 26.09, altså 2-3 mnd etter.
Får en mnd med sommerhjul i hvertfall
HSE 1. ed Corris Grey med Sienna Tan interiør og HUD (vært fram og tilbake med Silicone Grey). Estimert levering i august. Hellestø Bilpaviljongen, Stavanger.
Sitat fra: Mc_Herreington på onsdag 14. mars 2018, klokken 08:12
Overraskende tidlige leverkngsdatoer dere har. Jeg er har tidlig nummer og bekreftet le 15.01. Byggedato 27.07 og levering 26.09, altså 2-3 mnd etter.
Får en mnd med sommerhjul i hvertfall
Rød LE. Svart interiør. Estimert byggedato 29.06.18 og leveringsdato 30.08.18
Vet ikke reservasjonsnummet, men var tidlig med både reservasjon og bestilling.
Corris grey og hvit med sierra tan lå høyt oppe lenge.
Leverandøren min klarer ikke fremskaffe byggdato >:( >:(
Det kan være at han har vondt i viljen :o
Men er overrasket over at det går to mnd fra byggedato til leveringsdato. Transport, klargjøring etc burde max ta et par uker.
De sender vel ikke en og en bil. Samler opp et lass og sender med skip til Drammen antar jeg.
Har bestilt Fuji White HSE LE. Indikert levering august. Håper på juli. Er blant de aller første i Norge.
Jeg har bestilt HSE LE Corris Grey med Sienna Tan interiør og HUD. Levering i oktober. Hadde ikke betalt for plass på venteliste.
Kjøpt hos Motorpool.
Bestilte den 08.03.18 en godt "loadet" HSE, Firenze Red m/Black exterior Pack.
Svart Windsor skinn med "Light Oyster Morzine taktrekk" ;) Står med levering 30.09.18.
Fikk opplyst hos Insignia i dag at byggedato flyttet seg mye frem og tilbake fordi fabrikken drev med mye justeringer. Hvis jeg oppfattet det riktig så regnet de fire uker fra byggedato til bilen var klar for levering til kunde. Men siden det kommer mange biler i august så trodde de at de kom til å trenge mer tid enn vanlig på klargjøring og utlevering.
Litt av problemet med datoer var at folk hadde bestilt litt andre konfigurasjoner enn man hadde tenkt. Feks kunne svart taktrekk eller light oyster seter føre til forsinkelser med mindre man er blant de første som bestilte.
Er heldigvis så tidlig at dette ikke påvirker meg
Bestilt 14.03 Corris Grey, S med en god del ustyr. Var 48x i reservasjonskøen. Levering i August, Motorpool.
Sitat fra: PKM på mandag 19. mars 2018, klokken 22:30
Bestilt 14.03 Corris Grey, S med en god del ustyr. Var 48x i reservasjonskøen. Levering i August, Motorpool.
Håper du har rett, men det virker som om Motorpool generelt er mer optimistisk enn mange av de andre forhandlerene.
Betalte inn reservasjonsgebyr første dagen (6/2-17) og bestilte en HSE LE første uka det ble åpnet for bestillinger. Er blitt forespeilet levering i september av Bilpaviljongen Sola.
Håper derfor du har rett siden alle LE reservasjonene skulle leveres før S :) Da kan jeg forvente bil i Juli?
Det er ikke bare at de nå har "sluppet" bilene holdt av til reservasjonsholdere, og alle andre får tidligere levering? Eventuelt at de gir reservasjonsholdere de første S-bilene.
Bestilt S i dag. Forespeilet november/desember..
Begynner å haste for dem som ennå sitter på gjerdet, men ønsker bil i 2018.
Alle som hadde reservert og bestilte FE, HSE eller SE før ca 15 mars skal få bilene omtrent i forhold til reservasjostidspunkt - i den grad de har kontroll. Det som vil føre til avvik er jo hvilken rekekfølge bilene kommer, og logistikken med klargjøring. Bilene blir klargjort allerede i Drammen - med en gang de kommer av båten fra Tyskland. Det er en ekstern partner som klargjør bilene, og monterer eventuelt tileggsutstyr. Den blir så fraktet til levrandør for utlevering, men man kan også få hentet bilen i Drammen.
Jeg skjønte at noen av alternativene vil bli produsert senere enn andre, men dette har ikke selgeren kontroll på enda.
De forventer å få levert ca 400 biler i måneden fra midten av Juli. ca 700 av de som hadde forhåndsreservert valgte å bestille før midten av mars. Dvs at de som ikke hadde reservert kommer inn i løpet av andre og tredje måned.
Jeg ville vært litt forsiktig med å planlagt ferietur med ny bil, men hele Jaguar organisasjonen forbereder seg på å overaske positivt.
Selv har jeg fått antydet kansje Juli, og nesten helt sikkert August (hadde ganske lavt nummer og bestilte i februar)
Hørte med en selger for noen dager siden, og han mente man ikke skulle stole helt på datoer før i Mai/ Juni når produksjonen er i full gang. Nå produseres pressebiler, mens visningsbiler til forhandlere blir produsert etterpå før kundebilene starter med levering i midten av Juli og så videre.
Han hadde hørt en del rykter om problemer med noen utstyrtyper (blant annet store dekk og noen setekonfigurasjoner, men ikke noe han ville bekrefte.
Litt OT, men en liten morsomhet for de som får bilen seint, er at man kanskje får registreringsskilt som begynner på den nye serien: EV. Matcher jo modellbetegnelsen på I-Pacen. Hvilken symmetri og harmoni :D
Det selges jo hauger og lass av Leaf, Kona etc som spiser opp skilt i EK-serien etter hvert som de blir levert. Så en av de nye Leaf'ene på veien i dag med EK 78-og-noe.
Sitat fra: Elbildilla på tirsdag 20. mars 2018, klokken 22:30
Litt OT, men en liten morsomhet for de som får bilen seint, er at man kanskje får registreringsskilt som begynner på den nye serien: EV. Matcher jo modellbetegnelsen på I-Pacen. Hvilken symmetri og harmoni :D
Det selges jo hauger og lass av Leaf, Kona etc som spiser opp skilt i EK-serien etter hvert som de blir levert. Så en av de nye Leaf'ene på veien i dag med EK 78-og-noe.
Jeg er ganske sikker alle iPace får EV. Ingen EK igjen til sommeren.
Sitat fra: HelectriC på tirsdag 20. mars 2018, klokken 22:34
Sitat fra: Elbildilla på tirsdag 20. mars 2018, klokken 22:30
Litt OT, men en liten morsomhet for de som får bilen seint, er at man kanskje får registreringsskilt som begynner på den nye serien: EV. Matcher jo modellbetegnelsen på I-Pacen. Hvilken symmetri og harmoni :D
Det selges jo hauger og lass av Leaf, Kona etc som spiser opp skilt i EK-serien etter hvert som de blir levert. Så en av de nye Leaf'ene på veien i dag med EK 78-og-noe.
Jeg er ganske sikker alle iPace får EV. Ingen EK igjen til sommeren.
Fritt for EV 18400
Bestilte i dag. I kontrakten står det levering i desember. Dette gjelder en S.
Oppgraderte min HSE Corris grey bestilling til First Edition.
Estimert leveringsdato i oktober.
Signerte endelig kontrakten i dag. HSE launch edition. Blir levering i starten på oktober.
Noen som vet hva ca leveringstid er nå?
Står mellom Model X og I-Pace, men sliter med å bestemme meg.
Det som gjør at jeg nå heller mot I-Pace er egentlig alt det negative rundt service og rep, samt fit and finish på Tesla. Bor litt unna verksted og kan ikke dra dit hver gang jeg har et spørsmål. Men skulle gjerne hatt størrelsen til Model X.
A.J.
Det ble sagt årsskiftet forrige uke.
Sitat fra: lr-80 på onsdag 09. mai 2018, klokken 09:56
Det ble sagt årsskiftet forrige uke.
Såpass nå ja... Da er det mulig det blir en X allikevel. Vet ikke om jeg tar sjansen på at det ikke blir en eller annen form for avgift/mva på disse over nyttår.
A.J.
Sitat fra: lr-80 på onsdag 09. mai 2018, klokken 09:56
Det ble sagt årsskiftet forrige uke.
Jeg skrev kontrakt på mandag. Der står det estimert levering januar 2019.
Signerte kontrakt på en First Edition for to uker siden, med levering desember.
Visstnok er det registrert 20 stk. i-Pace i Frankrike nå i april.
SitatBelow the Top 20, there is a significant landing this month, with the Jaguar i-Pace registring its first 20 units, which is has beaten the Tesla Model X score last month (16 deliveries).
http://ev-sales.blogspot.no/2018/05/france-april-2018.html (http://ev-sales.blogspot.no/2018/05/france-april-2018.html)
Sitat fra: AJ82 på onsdag 09. mai 2018, klokken 09:40
Noen som vet hva ca leveringstid er nå?
Står mellom Model X og I-Pace, men sliter med å bestemme meg.
Det som gjør at jeg nå heller mot I-Pace er egentlig alt det negative rundt service og rep, samt fit and finish på Tesla. Bor litt unna verksted og kan ikke dra dit hver gang jeg har et spørsmål. Men skulle gjerne hatt størrelsen til Model X.
A.J.
Hvis du vil ha størrelsen til X og liker Fwd så burde du antagelig gå for denne tror jeg. Du får jo også superchargertilgang som er et stort pluss.
Dette sier jeg selv om jeg har valgt I-Pace selv.
På Facebook gruppen for I-PACE er det en som hevder å ha bestilt en FE i januar og som nå har fått utsatt produksjon fra juli til september med påfølgende levering i november. Noen her som har opplevd tilsvarende?
Har også hørt at det skal komme hele 8 kundebiler i juli.... lurer på om de har tenkt å kjøre et markedsføringsstunt med å bare utlevere noen få biler.
Noen som har blitt kontaktet om dette?
Det siste jeg hørte offisielt (muntlig) fra Jaguar, er noen få biler til kunder i juli og flere hundre i august og deretter jevn levering.
Snakket med forhandler idag, og de kunne dessverre ikke love levering av bil i år ved bestilling nå. Ser da ut som det kanskje går mot en Model X for min del, så får jeg ta en revurdering når de ulike merkene har kommet ut med biler på veien, Audi, Mercedes, BMW og Jaguar, evt andre som kanskje også hiver seg på de neste årene.
A.J.
Så en fra I-Pace UK gruppa legge ut dette bildet fra trackeren til Jaguar.
http://imgur.com/UNqHtek (http://imgur.com/UNqHtek)
Bare jeg som synes det er rart at forhandler ikke kan skaffe til veie noe liknende? Har alltid fått produksjonsuke og leveringsdato oppgitt ved kjøp av bil.
Sitat fra: bmw2002 på lørdag 12. mai 2018, klokken 18:37
Så en fra I-Pace UK gruppa legge ut dette bildet fra trackeren til Jaguar.
http://imgur.com/UNqHtek (http://imgur.com/UNqHtek)
Bare jeg som synes det er rart at forhandler ikke kan skaffe til veie noe liknende? Har alltid fått produksjonsuke og leveringsdato oppgitt ved kjøp av bil.
Enig!
Også overrasket at det kan gjøres forandringer til spesifikasjonenene opp til 6 uker før bilen bygges.
Helt andre regler som gjelder for oss som bestilte LE. Føler jeg er litt irritert på hvor firkantet Jaguar Norge har vært til forandring av spesifikasjonene uten at man får ny leveringsdato!
Jeg har endret 3 ganger på konfigurasjonen uten noen påvirkning på leveringstiden. Synes at forhandleren var meget fleksibel og imøtekommende.
Når det er sagt, savner jeg online tracker. Har fått beskjed om at leveringsdatoen låses i juni. Antydet leveringsdato ble flyttet fra oktober til september etter jeg endret fra Corris Grey til Photon Red.
Har inntrykk av at vi som har bestilt launch edition biler har fått en dårlig deal. Ingen muligheter til å skreddersy, ingen rabatt og så får man likevel bilen omtrent samtidig. Bestilte launch edition for å få den tidlig, men det skiller kanskje en måned.
Det bildet av trackeren ligner det jeg har fått høre. blir snart kontaktet for endelig låsing av spesifikasjon, levering fortsatt august. Bestilte i februar.
Har fått oversendt ett utklipp fra selger om status på min bil som er identisk med utklippet lengre opp. (Datoene er naturlig nok ulike)
Sitat fra: bmw2002 på lørdag 12. mai 2018, klokken 21:22
Har inntrykk av at vi som har bestilt launch edition biler har fått en dårlig deal. Ingen muligheter til å skreddersy, ingen rabatt og så får man likevel bilen omtrent samtidig. Bestilte launch edition for å få den tidlig, men det skiller kanskje en måned.
Helt enig, snakket med forhandler i går og da var produksjon på bilen utsatt en måned i forhold til hva jeg dikk opplyst for noen uker siden. Synes Jaguar (enten det er forhandleren, Norge eller fabrikken) burde gitt prioritet til de av oss som var «snille gutter» og bestilte en av de tre faste utgavene omtrent med en gang muligheten åpnet seg. Synes det har vært rotete kommunisert hvilke fordeler LE (viser seg vel etterhvert at eneste «fordelen» er at vi ikke kunne velge utstyr) egentlig gav og når man kunne spekke opp egne biler og få dem levert.
Etter visningen på Aker Brygge og frem til februar hadde jeg et veldig godt inntrykk av måten Jaguar håndterte dette på men de siste måneden har tilliten falt og dessverre også entusiasmen og lysten på hele bilen. Hvis det nå blir like mye surr på ettermarked så...
Mariowing: Når er produksjon og levering på din bil nå?
Jeg tenkte å legge ut en av våre biler for salg denne uken, men hvis bilen kommer i september er jo ikke det noe poeng...
Sitat fra: bmw2002 på lørdag 12. mai 2018, klokken 23:28
Mariowing: Når er produksjon og levering på din bil nå?
Jeg tenkte å legge ut en av våre biler for salg denne uken, men hvis bilen kommer i september er jo ikke det noe poeng...
Fikk beskjed om at det fortsatt kan flytte seg og selger ba meg holde det for meg selv. Men for å si det sånn; tidligere hadde jeg saklig grunn til å tro at jeg kunne være en av juli bilene nevnt ovenfor mens nå høres det ut som jeg havner i røkla og bare så vidt rekker å få nybilen til den lenge planlagte høstferien som starter 29. september.
Og det synes jeg ikke holder mål når jeg signerte kontrakt på en FE 5. januar i løpet den første salgssamtalen de hadde med meg. Det synes jeg «fortjener» en bedre levering.
Sitat fra: mariowing på lørdag 12. mai 2018, klokken 23:43
Og det synes jeg ikke holder mål når jeg bestilte en FE 5. januar i løpet den første salgssamtalen de hadde med meg. Det synes jeg «fortjener» en bedre levering.
Det er ikke helt «premium» følelsen en får som kunde. Får følelsen at volumet er litt for stort til å holde følge.
I den store sammenheng i livet så spiller jo ikke noen uker frem eller tilbake på levering en stor rolle og jeg er fortsatt sikker på at bilen blir super og passer oss perfekt. Jeg synes som nevnt det har vært en del rot og det overrasker meg siden de burde hatt god tid til å forbedre dette. Med feil priser, motstridende meldinger om hva man kan bestille til S, «pakkepriser» på HSE og FE som ikke er gunstige i forhold til å bestille enkeltvis, motstridende meldinger om 3-fase lading og lignende så fremstår det hverken profesjonelt eller premium.
Kontraktstidspunkt har jo ingen ting med leveringstidspunkt å gjøre. Plassen du hadde i bestillingskøen er den som styrer når du får bilen. Selvfølgelig vil konfigurasjon også få betydning. Hvis selger har indikert at du ville kunne 'snike' i køen ved å sette signaturen din på en kontrakt i januar så har nok selgeren misforstått. Jeg ble i hvert fall forsikret at så lenge jeg skrev under innen utgangen av februar så beholdt jeg plassen som en av de første i Norge.
Fikk indikert levering slutten av juli eller tidlig august da jeg signerte i februar. Har ikke sjekket mer siden den gang. Bilen kommer når den kommer...
Ingen har snakket om sniking, poenget mitt er at som nr 26 i reservasjonskøen på landsbasis og nr 1 som signerte bestilling hos forhandler bør jeg i alle fall ikke rykke bakover i køen etter min mening. Jeg synes det er lite igjen av «eksklusiviteten» man fikk følelsen av at man skulle få ved å stå på reservasjonslisten.
Som nummer 26 i Norge vil jeg anta at du senest får bilen i august. Nå kan det jo hende at I-Pace er forsinket og da skriver nok både du og jeg september før vi får bilen. Det kan jo også være at det er noe med konfigurasjonen din som gjør at din bil blir forsinket.
Du nevnte ikke i ditt innlegg at du hadde en tidlig reservasjon. Derimot nevnte du kontraktstidspunkt. Det var grunnen at jeg nevnte at kontraktstidspunkt ikke skal ha betydning.
Jeg var nr + 1000 i reservasjon. Men var raskt ute med å signere og levere kontrakt i februar. Selger sa "at det er leverte kontrakter som gjelder fra nå". Fikk svar at bilen er forventet i september.
Jeg hadde reservasjonsnummer på 250-tallet og signerte kontrakt i starten av mars. Har da fått skriftlig bekreftelse fra salgssjef hos Insignia i Oslo om at det er reservasjons nummeret som er førende for levering av LE modellene. Var innom dem den 28.04 for å se bilen i Corris Grey og fikk da se min reservasjon som stod med leveranse til Drammen havn 17.08 og overlevering i løpet av 14 dager. Om produksjons dato har sklidd etter det vet jeg ikke..
Leste på Jaguar I-Pace Owners Club Norway gruppa på Facebook at det var en svenske som hadde fått fremskyndet levering fra august til juli. Han var også invitert på banekjøring 5 juni.
Er det lov å håpe at Jaguar ønsker å overraske med tidligere levering?
Tviler på at det blir noe banekjøring i Norge, de har vel noen flere bestillinger her enn i Sverige...
Min selger sier de kommer med leveringsinfo til de første på Insignia nå i begynnelsen av juni.
Noen som har fått konkret leveringsinfo fra Hellestø/bilpaviljongen?
Fikk høre i dag at Jaguar Norge ikke vil starte utlevering av biler før i månedskiftet august/september og at det vil komme ut nærmere informasjon om dette.
Forklaringen jeg fikk var at Jaguar jobber med en større software oppgradering som er forventet ferdig i slutten av august.
Jaguar Norge ønsker (vist nok) ikke levere ut biler før de har fått lagt på denne oppgraderingen.
Slik jeg forstod meldingen så var det ikke forsinkelser i den fysiske produksjon. Bilene ville ankomme Norge som tidligere kommunisert.
Har ingen aning om hva som ligger i denne software oppgraderingen og hvorfor de vil holde utlevering til denne er ferdig installert :-(
Er det noen andre på forumet som har fått samme antydningene?
Sitat fra: Tormod_Aas på tirsdag 22. mai 2018, klokken 10:55
Noen som har fått konkret leveringsinfo fra Hellestø/bilpaviljongen?
Hvor konkret den er, er jeg litt usikker på ::)
Men har fått beskjed om at "min" bil vil ankomme rundt den 3 August, med forventet utlevering 14 dager senere - så rundt 17 august.
Sitat fra: 350kw på tirsdag 22. mai 2018, klokken 11:00
Fikk høre i dag at Jaguar Norge ikke vil starte utlevering av biler før i månedskiftet august/september og at det vil komme ut nærmere informasjon om dette.
Forklaringen jeg fikk var at Jaguar jobber med en større software oppgradering som er forventet ferdig i slutten av august.
Jaguar Norge ønsker (vist nok) ikke levere ut biler før de har fått lagt på denne oppgraderingen.
Slik jeg forstod meldingen så var det ikke forsinkelser i den fysiske produksjon. Bilene ville ankomme Norge som tidligere kommunisert.
Har ingen aning om hva som ligger i denne software oppgraderingen og hvorfor de vil holde utlevering til denne er ferdig installert :-(
Er det noen andre på forumet som har fått samme antydningene?
Dette rimer jo litt med det man har sett på preproduksjonsbilene, at softwaren enda ikke er helt klar for sluttbrukere, og at det er noe småtteri. Flere av de som har "fått klå" selv har jo bemerket det. Jeg hadde selv en av de første BMW I3 som kom til Norge, og var ofte innom verkstedet for å få oppdatering de første ukene. Med min andre i3 har jeg aldri vært innom (og har eid den i 20 måneder nå).
Jeg tror jeg skal akseptere noen uker senere leveranse om det betyr bedre kvalitet. Selv om de skryter av "Over the Air" oppdatering, så kan det hende ikke alt lar seg oppdatere like bra på denne måten.
Sitat fra: 350kw på tirsdag 22. mai 2018, klokken 11:00
Fikk høre i dag at Jaguar Norge ikke vil starte utlevering av biler før i månedskiftet august/september og at det vil komme ut nærmere informasjon om dette.
Forklaringen jeg fikk var at Jaguar jobber med en større software oppgradering som er forventet ferdig i slutten av august.
Jaguar Norge ønsker (vist nok) ikke levere ut biler før de har fått lagt på denne oppgraderingen.
Slik jeg forstod meldingen så var det ikke forsinkelser i den fysiske produksjon. Bilene ville ankomme Norge som tidligere kommunisert.
Har ingen aning om hva som ligger i denne software oppgraderingen og hvorfor de vil holde utlevering til denne er ferdig installert :-(
Er det noen andre på forumet som har fått samme antydningene?
Hadde samme problem med eGolfen vi bestilte i 2014. En av de første med varmepumpe og den sto i ca 6mån på fabrikken i Tyskland før de fikk sendt den av gårde begynnelsen av 2015. Tydeligvis noe med software i forbindelse varmepumpe. Det var ikke noen morsomme ventemåneder kan jeg fortelle.
Jeg var også i den løypa med VW, bestilte i april og fikk bilen i januar året etter, etter gjentatte utsettelser pga "ekstra kvalitetskontroll på varmepumpe".
Sett i etterkant har Golfen vært dønn problemfri, satser på at I-Pace'n blir levert innenfor 2018 og blir like problemfri :-)
Har ikke bestilt men kontaktet selger i dag for å sjekke leveringstid.
Ved bestilling denne uke, Jan-Feb levering..
Jeg fikk beskjed om Q1 2019 om jeg bestillte i dag. Det var fra Motorpool på billingstad. Skal skrive kontrakt til neste uke, tør ikke vente lenger. Må ha bilen cirka mai neste år, og leveringtiden begynner å dra seg ut til q2 2019
Litt rart med levering i januar 2019 ref det som står i denne artikkelen publisert 24. mai:
Stor oversikt: Så lenge må du vente på ny elbil hvis du bestiller nå: https://www.nettavisen.no/motor/stor-oversikt-sa-lenge-ma-du-vente-pa-ny-elbil-hvis-du-bestiller-na/3423488802.html
SitatSlik er status per mai:
- Jaguar i-Pace: 5-6 måneder, oktober/november for bestillinger før sommerferien
Vet ikke om det er en S du skal bestille? Jaguar Norge har tidligere sagt at produksjon av S'ene kommer litt lengre bak i køen. Eller så har importøren vært litt vel optimistisk i informasjonen de ga til journalisten.
Sitat fra: Elbildilla på onsdag 30. mai 2018, klokken 16:31
Litt rart med levering i januar 2019 ref det som står i denne artikkelen publisert 24. mai:
Stor oversikt: Så lenge må du vente på ny elbil hvis du bestiller nå: https://www.nettavisen.no/motor/stor-oversikt-sa-lenge-ma-du-vente-pa-ny-elbil-hvis-du-bestiller-na/3423488802.html
SitatSlik er status per mai:
- Jaguar i-Pace: 5-6 måneder, oktober/november for bestillinger før sommerferien
Vet ikke om det er en S du skal bestille? Jaguar Norge har tidligere sagt at produksjon av S'ene kommer litt lengre bak i køen. Eller så har importøren vært litt vel optimistisk i informasjonen de ga til journalisten.
Jeg bestilte HSE for tre uker siden. Estimert levering i januar 2019. Tror jeg var en av de første som ikke rakk levering før årsskiftet, uten at det gjør noe. Jaguar Norge hadde vel en kvote på ca 1500 biler for levering i 2018. Leveringstiden utenfor kvoten er mer usikker, og jeg blir ikke direkte overrasket dersom januar 2019 viser seg ikke å holde.
Kan jo se ut som bilen er i ordinær produksjon, i allefall en kjendis som har fått bil:
https://www.businesscarmanager.co.uk/andy-murray-goes-electric-with-jaguar-i-pace/
Er det noen som har fått beskjed om at bilen deres er produsert? Min skal produseres om 2 uker ca.
Min skal komme til Norge første halvdel av august. Betyr vel at den blir produsert i disse dager.
Jeg fikk beskjed om at bilen blir levert 6. september. Opprinnelig estimat var en gang i oktober.
Har bestil HSE launch edition.
Virker som det er stor forskjell fra forhandlerne hvor detaljert leveringsinfo som deles. Har noen hos Bilpaviljongen/Hellestø fått eksakte datoer?
Sendte mail til British Cars i Kristiansand også. Venter spent på svar.
A.J.
Selv har jeg fått en produksjonsdato. Det jeg er mest spent på er hvor lang tid det går fra produksjon til utlevering. Hos BMW tok dette 4 uker, hos Opel tok det 3 måneder.
Sitat fra: bmw2002 på fredag 08. juni 2018, klokken 15:09
Selv har jeg fått en produksjonsdato. Det jeg er mest spent på er hvor lang tid det går fra produksjon til utlevering. Hos BMW tok dette 4 uker, hos Opel tok det 3 måneder.
Produksjon i Europa, så tar nok ikke langt tid. Burde gå under en måned.
A.J.
Min kommer til Drammen 17 august, så går det ca. 2 uker før den er utlevert i Bergen. Trodde den først kom i Oktober, så at den kommer til meg rundt 1 september gjorde meg ekstra giret :)
Fikk epost fra Insignia nå om at min bil forventes ankommet Brevik Havn 17 august med utlevering innen 4 uker. Satser på levering i august da pga. lavt reservasjons og ordrenummer.
Brevik Havn 10.aug + opptil 4 uker klargjøring.
Sitat fra: daktari på fredag 15. juni 2018, klokken 15:22
Brevik Havn 10.aug + opptil 4 uker klargjøring.
Samme her. Tilbud om lakkforsegling fra 4.500 kr.
Noen heldiggriser som nærmer seg levering her ja... Frykter selv at jeg må kjøre ut av butikk på vinterhjul. Ble lovet tilbakemelding ang levering i løpet av juni, så om litt får jeg svaret på det.
A.J.
Ved signering tidlig januar ble det sagt juli/august.
I går fikk jeg beskjed om september :-(
Og blant den første batchen til Norge.
Reservasjon på 100-tallet... FE.
Fikk idag en gledelig overraskelse med posten og melding sammen med pakken om at bilen kommer til forhandler medio august :)
Sitat fra: HelectriC på fredag 15. juni 2018, klokken 16:38
Fikk idag en gledelig overraskelse med posten og melding sammen med pakken om at bilen kommer til forhandler medio august :)
"The Leaper" and "the Growler" :-)
Signerte kontrakt 10. Januar. Fikk i dag mail fra Insignia. Bilen kommer til Brevik havn 10. August. Utlevering ca 4 uker senere. Bilen skal først til Røyken for klargjøring, så skal bilen oppgraderes med ny software. Ting tar tid. Tilbud om både finansiering, forsikring og lakk- og interiørbehandlig. Mulig det...
Hjelper fint lite at bilen vår kommer til Brevik i juli når den må vente over en måned på softwareoppdatering.
Poenget med å bestille launch editions forsvant med den sw oppgraderingen
Sitat fra: bmw2002 på lørdag 16. juni 2018, klokken 01:10
Poenget med å bestille launch editions forsvant med den sw oppgraderingen
Poenget med å bestille launch editions forsvant når Jaguar åpnet for skreddersydde bestillinger umiddelbart, til en lavere pris og med samme levering som launch edition. Skuffende uryddig kommunikasjon rundt dette fra Jaguar. Mitt kundeforhold starter med negativt fortegn for å si det sånn.
Sitat fra: kjellhelge på fredag 15. juni 2018, klokken 19:33
Signerte kontrakt 10. Januar. Fikk i dag mail fra Insignia. Bilen kommer til Brevik havn 10. August. Utlevering ca 4 uker senere. Bilen skal først til Røyken for klargjøring, så skal bilen oppgraderes med ny software. Ting tar tid. Tilbud om både finansiering, forsikring og lakk- og interiørbehandlig. Mulig det...
Kan du si litt om tilbudene på finansiering og lakk- /interiørbehandling?
Eksempel på lånefinansiering av I-PACE, med nedbetaling over 8 år med 10 % egenkapital:
Bilpris (eksempelvis): kr 750.000,-
Egenkapital: kr 75.000,-
Terminbeløp: kr 8.335,-
Kampanjepris Jaguar I Pace - Nybil 2018 PRIS TIL KUNDE
Type tjeneste Type bil Pris i Nok ink. Mva Beskrivelse
Eksklusiv pakke Ny bil med Pomponazzi keramisk forsegling I Pace kr 11 000 Forsegling av lakk, ruter og felger, samt impregnering av tesktiler og skinn.
Eksklusiv pakke Ny bil Med 1K nano lakkforsegling I Pace kr 7 000 Forsegling av lakk, ruter og felger, samt impregnering av tesktiler og skinn.
Keramisk lakkforsegling Pomponazzi 880-xx I Pace kr 7 000 Forsegling av bilens lakk med 3- Komponent keramisk coating
Lakkforsegling 1K Nano (Ny ripefri bil) I Pace kr 4 500 Forsegling av bilens lakk med syntetisk sealer
Impregnering av alt skinninteriør I Pace kr 2 000 Impregnering mot friksjonsskader/misfarging (skinn). Seter, dørtrekk, midtkonsoll
Impregnering av hele interiøret (Skinn, tepper og tekstiloverflater) I Pace kr 3 000 Impregnering av alle overflater i interiøret
Impregnering av alle seter (tekstil) I Pace kr 2 000 Impregnering av tekstilseter med hydrofobisk impregnering
Forsegling av alle ruter I Pace kr 2 500 Forsegling av alle ruter på bilen utvendig
Veiledende priser for Jaguar I Pace 2018
1K NANO fra Koch-Chemie Pomponazzi 880-xx - Keramisk lakkforsegling
Impregnering av skinn Forsegling av ruter
Keramisk forsegling binder seg kjemisk til lakken da produktet oksiderer med oksygen og
danner silisiumdioksid (kvarts). Kvarts kan kategoriseres som glass, så det vil dannes en
svært hard og motstandsdyktig hinne. Se på det som en "sekundær" klarlakk med
motstandsdyktighet mot lett slitasje i form av små overflateriper, forurensing o.l.
Naturligvis er det mange forhold som påvirker holdbarheten på en lakkforsegling.
Forutsatt at bilvedlikeholdet er godt og forseglingen vedlikeholdes regelmessig i form av
korrekte vaskerutiner, vil det ikke være noe problem at holdbarheten vil være flere år. Vi
anbefaler også å vaske bilen med Nano Magic Shampo og gjerne også ProtectorWax
(flytende voks) som vil hjelpe og opprettholde den hydrofobiske lotuseffekten
(vannskrekk). Vi tilbyr samtidig også rebehandling for 2500,- hvor vi vil grundig rengjøre
bilens eksteriør og påføre Balsoo som er et vedlikeholdsprodukt for Pomponazzzi.
- Permanent forsegling
- Høy motstandsdyktighet mot salt, uv-stråler, møkk og forurensning.
- Gjør bilen lett å vedlikeholde åretrundt
- Vannavisene effekt: Vannet renner av selv ved få graders helning, fører til at få dråper
blir sittende igjen på bilen.
- Ekstremt glatt overflate
- God beskyttelse mot bruksslitasje
En syntetisk Nano sealer med årlig rebehandlingsprogram. Sealeren legger seg
som et beskyttende lag utenpå lakken. Og beskytter mot kjemikalier, salt, møkk
og insekter. Overflaten blir meget hydrofobisk, spesielt ved jevnlig benyttelse
av Nano Magic Shampoo fra Koch-Chemie som er utviklet til bruk sammen med
denne forseglingen. Forseglingen er ikke permanent og man må derfor påføre
et nytt lag hvert år for å opprettholde egenskapene. Pris på rebehandling er
2.500,-
- Høy motstandsdyktighet mot salt, uv-stråler, møkk og
forurensning
- Gjør bilen lett å vedlikeholde åretrundt
- Vannavisene effekt
- Ekstremt glatt overflate
Vi impregnerer skinn i nybil med Colourlock Shield. Produktet gir meget god
beskyttelse mot friksjonsslitasje og misfarging fra jeans og liknende. Det er ofte
misoppfattet at man skal smøre krem på nybil. Bil med interiør nyere enn 4 år
har ikke behov for fuktighet i form av skinnkrem. Derimot trenger skinnet
ytterligere beskyttelse mot slitasje og misfarging. Spesielt er det behov i biler
med lysere interiør, hvor man ser misfarging bedre.
Forsegling av ruter med Nano glassforsegling gir enestående perleeffekt og enkel
rengjøring av ruter utvendig. I over 60 km/t renner vannet av rutene og man minimerer
derfor behovet for vindusviskere. Is og møkk henger også ikke så godt på rutene.
Varighet 6-12 mnd på frontrute. Lengre varighet på sideruter og soltak/panoramatak.
Bestilte FE 31. mai. Fikk opprinnelig beskjed med forventet levering første kvartal 2019, men fikk i dag gledelig beskjed om forventet levering nov/des 2018. Riktignok med mange forbehold.
Vet dere hvordan det er ca. med leveringstider? Hvis man bestiller i dag, hvor lang tid tar det ca. til bilen kommer til Norge?
Sitat fra: bjuro på søndag 24. juni 2018, klokken 13:24
Vet dere hvordan det er ca. med leveringstider? Hvis man bestiller i dag, hvor lang tid tar det ca. til bilen kommer til Norge?
Det antydes vel ca 12mnd for nye bestillinger.
Sitat fra: bjuro på søndag 24. juni 2018, klokken 13:24
Vet dere hvordan det er ca. med leveringstider? Hvis man bestiller i dag, hvor lang tid tar det ca. til bilen kommer til Norge?
Snakket med forhandler på Fredag. Han estimerte levering i Februar hvis jeg bestilte nå.
Er det noen som har fått beskjed om at deres bil er produsert og på vei til Norge?
Trodde min bil var produsert tidligere, men produksjonsdato er flyttet frem flere ganger.
Bestilte i dag, levering Q2-2019
Var og sjekket i dag hos Sandven på min I-Pace HSE som ble bestilt i begynnelsen av Mars. (Uten reservasjon).
Tidligere var den bekreftet med levering i September. Men den er nå låst opp igjen med mulighet for endringer, og ligger nå i systemet med produksjons dato 12 Oktober. Levering er estimert til Nov/Des. :o
Fikk beskjed om at leveringsdatoene endrer seg hele tiden, og at de foreløpig er usikker på endelig dato.
De og jeg håper selvfølgelig på at leveringsdato kan komme litt nærmere igjen denne sommeren. ;)
Ikke så gale at det ikke er godt for noe, fikk nå endret til 4-soner klima og performance seter uten at det endret på leveringsdato som ligger inne nå. :P
Vår bil ble produsert i juli. Så håper at de får ordnet med softwareoppdatering og utlevering i løpet av kort tid.
HSE LE reservert juni 2017 og bestilt 25.2.2018. Silicone Silver. Har gått fra prod. i august til oktober, som igjen er utsatt til november. Triste greier.
Min HSE LE er produsert og venter bare på softwareoppgradering. Har ikke fått en endelig leveringsdato.
Betalte reservasjonsgebyr første dagen dette var mulig signerte kontrakt første uka det ble åpnet for dette.
Noen som har fått leverings dato i det siste?
Bestilte 23 Februar, HSE LE, opprinnelig leveringsdato var 10 August, nå kommer den til Norge 28 September, da blir det vel levering i midten av Oktober vil jeg tro.
Ny epost fra Insignia, jeg har forøvrig forstått det slik at den siste forsinkelsen ble ekstra lang pga. ferieavvikling ved fabrikk. Om det ikke sklir mer ut vil jeg da tro at det er mulig forsinkelsen blir mindre for bilene som i utgangspunktet skulle produseres etter ferien enn for biler som har blitt forskjøvet fra før ferien.
Før sommerferien sendte vi en e-post med informasjon om forventet leveringsdato, basert på planlagt ankomstdato fra ordresystemet til Jaguar Land Rover.
Imidlertid har de fleste bilene i løpet av sommeren fått endret dato for produksjon og forventet levering.
Jaguar Land Rover har informert om ny programvare som skal installeres på alle kundebiler før levering. I påvente av denne oppdateringen, vil de første kundesolgte I-PACE sendes fra fabrikken ultimo august 2018. Det betyr at vi håper å kunne levere de første kundebiler medio september.
Da vi ser stadige endringer i fabrikkens ordresystem på produksjons- og ankomstdato, ber vi om forståelse for at vi foreløpig ikke kan gi sikker informasjon om endelig leveringstidspunkt for din bil. Dette vil vi komme tilbake til så snart vi ser at din I-PACE er sendt fra fabrikken, i god tid før levering!
Sitat fra: Nordlands på fredag 10. august 2018, klokken 17:56
Jaguar Land Rover har informert om ny programvare som skal installeres på alle kundebiler før levering.
Har noen stilt forhandler spørsmål om hvorfor det ikke gjøres OTA?
Sitat fra: gr på torsdag 16. august 2018, klokken 11:48
Sitat fra: Nordlands på fredag 10. august 2018, klokken 17:56
Jaguar Land Rover har informert om ny programvare som skal installeres på alle kundebiler før levering.
Har noen stilt forhandler spørsmål om hvorfor det ikke gjøres OTA?
Fordi denne programmvaren er den som blant annet gjør OTA (Over The Air) tilgjengelig i alle land.... Demobiler har ikke hatt OTA.
Sitat fra: gr på torsdag 16. august 2018, klokken 11:48
Sitat fra: Nordlands på fredag 10. august 2018, klokken 17:56
Jaguar Land Rover har informert om ny programvare som skal installeres på alle kundebiler før levering.
Har noen stilt forhandler spørsmål om hvorfor det ikke gjøres OTA?
Jeg fikk forklaringen at de ikke ville sende ut biler som ikke var «ferdige» og at i likhet med uncorking som Tesla heller ikke gjør OTA er det behov for kablet overførsel og til og med den tar lang tid grunnet størrelsen på data.
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på søndag 24. juni 2018, klokken 13:47
Sitat fra: bjuro på søndag 24. juni 2018, klokken 13:24
Vet dere hvordan det er ca. med leveringstider? Hvis man bestiller i dag, hvor lang tid tar det ca. til bilen kommer til Norge?
Det antydes vel ca 12mnd for nye bestillinger.
Noen som vet leveringstid hvis en bestiller nå? (Teslaen lekker!)
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 17. august 2018, klokken 23:22
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på søndag 24. juni 2018, klokken 13:47
Sitat fra: bjuro på søndag 24. juni 2018, klokken 13:24
Vet dere hvordan det er ca. med leveringstider? Hvis man bestiller i dag, hvor lang tid tar det ca. til bilen kommer til Norge?
Det antydes vel ca 12mnd for nye bestillinger.
Noen som vet leveringstid hvis en bestiller nå? (Teslaen lekker!)
En ansatt på AS Insignia sa andre kvartal 2019.
Mai 2019 var den info jeg fikk i dag fra selger på Motorpool i Billingstad
Første batch med biler til Norge går fra fabrikken mandag 20 august. Jaguar Norge vil få oppdatert informasjon fra fabrikken om hvilke biler som går i første batch samme dag.
Helmersen og teamet hans vil ha oppdatert informasjon. Håper de deler informasjonen med fotfolket utover hos forhandlerene våre slik at vi som venter på status for vår bil kan få noe konkret leveringsinformasjon.
Har også lest 20. august, men noen hevder det blir 31. august.
Er 20 bekreftet fra noen offisielle kilder? Vil alle biler som er produsert hittil bli sendt? Vår bil ble produsert for snart en måned siden...
Jaguar Norge sendte ut en mail til forhandlerene sist uke og informerte om den 20.
Kan det være at bilene kommer til Norge den 31?
Softwareversjonen vi venter på kommer den 31. kan det være det som spiller inn?
Hvordan vet vi at softwareversjonen kommer den 31?
Den skulle jo komme både 8 og 15. august tidligere?
Sitat fra: bmw2002 på søndag 19. august 2018, klokken 22:48
Hvordan vet vi at softwareversjonen kommer den 31?
Den skulle jo komme både 8 og 15. august tidligere?
Fabrikken har sagt dette til Jaguar Norge som har lagt det ut til sine forhandlere, jeg har det rett fra en høyt oppe i systemet. Det betyr ikke at det ikke kan bli ytterligere forsinkelse, men at 31.08 er bekreftet som dato.
Nå er jo ikke bilen sendt fra fabrikken pga venting på ny SW. Dette vil jo da kanskje bety at ingen biler sendes før i starten av september.
Sitat fra: bmw2002 på mandag 20. august 2018, klokken 07:38
Nå er jo ikke bilen sendt fra fabrikken pga venting på ny SW. Dette vil jo da kanskje bety at ingen biler sendes før i starten av september.
Eller at de sender ut oppdaterte biler først og så sender ut SW oppdatering til demobilene......
Mest naturlig å tenke at det skjer samtidig. Enig i det. Så hvis det er en ukes overlapp så kan det være for å ikke oppgi dato som utsettes at de sier 31. på oppdateringen ?
Om 11 dager har vi kanskje svaret på dette.
Intet nytt om levering enda??
Det går et 1-2 dager før forhandler kan se om bilen er sendt.
Jeg var innom Insignia i dag og fikk beskjed om at de ikke registrerer testbilene sine før typegodkjenning er klar, og den kommer ikke før den berømmelige softwareoppdateringen er ferdig («i slutten av måneden»). Det samme gjelder selvfølgelig biler som skal til kundene.
De få bilene som allerede er registrert er blant annet ikke godkjent for tilhengerfeste.
Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på tirsdag 21. august 2018, klokken 19:14
De få bilene som allerede er registrert er blant annet ikke godkjent for tilhengerfeste.
Feil
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180821/31eca4a7743268b0a43411dd48c7ec28.png)
Interessant, EK75717 kan ikke trekke henger. Ser også at de står oppsatt med forskjellig motorkraft: 75717 har 172kW mens 94250 må klare seg med 86kW på 2,2 tonn bil pluss henger :P
Kanskje fordi de registreres individuelt uten typegodkjenning? Jeg vet ikke hvordan systemet funker...
Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på tirsdag 21. august 2018, klokken 22:14
Interessant, EK75717 kan ikke trekke henger. Ser også at de står oppsatt med forskjellig motorkraft: 75717 har 172kW mens 94250 må klare seg med 86kW på 2,2 tonn bil pluss henger :P
Kanskje fordi de registreres individuelt uten typegodkjenning? Jeg vet ikke hvordan systemet funker...
Tror ..717 er en prototype/førproduksjonsbil og derfor ikke er typegodkjent. Men det er bare min teori basert på når den kom hit.
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 21. august 2018, klokken 22:30
Tror ..717 er en prototype/førproduksjonsbil og derfor ikke er typegodkjent. Men det er bare min teori basert på når den kom hit.
Mener du at typegodkjente biler kommer til å registreres med 86kW motor? Det høres rart ut.
Uansett var poenget mitt dette: en selger i Insignia sa at de ikke kommer til å registrere sine testbiler før softwareoppdateringen er klar, som skal skje (selv selgeren tok forbehold) i slutten av måneden.
Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på tirsdag 21. august 2018, klokken 22:40
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 21. august 2018, klokken 22:30
Tror ..717 er en prototype/førproduksjonsbil og derfor ikke er typegodkjent. Men det er bare min teori basert på når den kom hit.
Mener du at typegodkjente biler kommer til å registreres med 86kW motor? Det høres rart ut.
Uansett var poenget mitt dette: en selger i Insignia sa at de ikke kommer til å registrere sine testbiler før softwareoppdateringen er klar, som skal skje (selv selgeren tok forbehold) i slutten av måneden.
Nei det med 86 kW tror jeg er en feilregistrering.
Det siste er jeg helt enig i
86 kW er nok riktig - TMS P100D registreres for øvrig med 79 kW.
Sitat fra: Nordlands på onsdag 22. august 2018, klokken 09:58
86 kW er nok riktig - TMS P100D registreres for øvrig med 79 kW.
Mente avviket mellom de to registreringene.
Takk for påpekning
Rød FE med 22" og Performance seter bekreftet ankomst Norge 12. Okt. Levering i Bergen ca 2uker senere
Dere som nå begynner å få bekreftelser for høsten... når bestilte dere? Jeg trodde jeg bestilte tidlig, men fikk i dag levering desember/januar.
Betalte depositum den første uken det var mulig og endelig bestilling i starten av Januar
Reservert første dag mulig. Betalt depositum første dag det var mulig. Kontrakt andre uke i januar. Levering nå i september.
Fikk oppdatering på levering. Ingen kunder i Norge (og vistnok Europa) har fått biler enda. Untaket er noen som har fått "disponere" demobiler.
Første "last" kommer til Norge i begynnelsen av September, og utlevering starter for fullt i midten av måneden. Jaguar vil helst ikke være konkrete før de har fått testet klargjørings "samlebåndet", men regner med at det vil gå "veldig fort" etter dette.
Sitat fra: Vind på fredag 24. august 2018, klokken 10:49
Fikk oppdatering på levering. Ingen kunder i Norge (og vistnok Europa) har fått biler enda. Untaket er noen som har fått "disponere" demobiler.
Første "last" kommer til Norge i begynnelsen av September, og utlevering starter for fullt i midten av måneden. Jaguar vil helst ikke være konkrete før de har fått testet klargjørings "samlebåndet", men regner med at det vil gå "veldig fort" etter dette.
:+1: Bra noen forhandlere er mer åpne, opplyste og serviceminded enn andre... ::)
Sitat fra: Hrakso på fredag 24. august 2018, klokken 14:20
:+1: Bra noen forhandlere er mer åpne, opplyste og serviceminded enn andre... ::)
Ja "min" forhandler har vært veldig bra på informasjon. De sier tydlig fra når de ikke er sikre, og har gitt meg en grei, men usikker leveringsprognose.
Noen som har hørt noe mer om software som skulle komme 31. august? Har det kommet og begynner det nå å bli noen som har fått sin kundebil?
Hvor lange forsinkelser har folk fått basert på den første datoen de fikk?
Sitat fra: Hrakso på lørdag 01. september 2018, klokken 12:00
Noen som har hørt noe mer om software som skulle komme 31. august? Har det kommet og begynner det nå å bli noen som har fått sin kundebil?
Hvor lange forsinkelser har folk fått basert på den første datoen de fikk?
31/8 er flyttet til 3/9 uten at jeg vet annet enn at den ikke kom
Dette er jo som Version 9 hos Tesla!
Jaguar is on Elon time .....
Sitat fra: daktari på lørdag 01. september 2018, klokken 15:25
Dette er jo som Version 9 his Tesla!
Det er jo snakk om én virkedag - fra fredag til mandag.
Sitat fra: xyzzy på lørdag 01. september 2018, klokken 18:08
Sitat fra: daktari på lørdag 01. september 2018, klokken 15:25
Dette er jo som Version 9 his Tesla!
Det er jo snakk om én virkedag - fra fredag til mandag.
Hvis............ den kommer mandag !
Sitat fra: Nordlands på onsdag 22. august 2018, klokken 09:58
86 kW er nok riktig - TMS P100D registreres for øvrig med 79 kW.
Og den nye Kona har 28 kW. Forstå det den som kan ;)
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 01. september 2018, klokken 20:46
Sitat fra: xyzzy på lørdag 01. september 2018, klokken 18:08
Sitat fra: daktari på lørdag 01. september 2018, klokken 15:25
Dette er jo som Version 9 his Tesla!
Det er jo snakk om én virkedag - fra fredag til mandag.
Hvis............ den kommer mandag !
Siden jeg antar du ikke har hørt noe heller, så står den sikkert i oppkjørselen imorgen tidlig. ;)
Litt stress hvis bare softwaren står i oppkjørselen. Hadde det ikke vært greit om det fulgte en bil også med softwaren?
Sitat fra: gr på søndag 02. september 2018, klokken 15:52
Litt stress hvis bare softwaren står i oppkjørselen. Hadde det ikke vært greit om det fulgte en bil også med softwaren?
Hehe, software er viktigere enn bilen. Er kanskje GTA i softwaren da.
I forhold til å vente på ting enten det er fra Elon eller Jaguar, så holder jeg ikke pusten mens jeg venter, for å si det sånn....
Skulle ha fått bilen denne uken :-\
I stedet er denne nå forventet tidlig november.
Var og så på iPace i dag, men fikk ikke prøvekjørt. Snakket med en selger som virket veldig godt informert og engasjert, og som venter på bil selv. Han sa at de første kundebilene blir ca to uker forsinket i forhold til opprinnelig plan, men at det absolutt er verdt å vente på ny SW. Ny SW skal visst gjøre rekkeviddeindikatoren mye mer nøyaktig. Respons på skjermer og multimedia er visst også merkbart forbedret.
Tror de som venter på bil venter på noe veldig bra. Ser fin og romslig ut i kupeen, men skuffende bagasjeplass gitt de litermålene som ble offentligjort (630 l ?).
Tror at iPace blir en god utfordrer til Tesla S, skjønner derimot ikke sammenligningen med Tesla X, det blir jo som å sammenligne en veddeløpshest med en bryggerihest.
Fikk også beskjed om at forventet levering ved bestilling i dag vil bli ca. april 2019, så absolutt akseptabelt sammenlignet en del andre nye elbiler på markedet.
Sitat fra: THE på tirsdag 04. september 2018, klokken 14:55
Tror de som venter på bil venter på noe veldig bra. Ser fin og romslig ut i kupeen, men skuffende bagasjeplass gitt de litermålene som ble offentligjort (630 l ?).
Tror at iPace blir en god utfordrer til Tesla S, skjønner derimot ikke sammenligningen med Tesla X, det blir jo som å sammenligne en veddeløpshest med en bryggerihest.
630 liter er total, så du må trekke fra 27 liter for FROOT (Front Boot). Tror ikke du blir missfornøyd om du får prøvekjøre 8)
Noen som vet hvordan det ligger an med SW oppdateringen,mer forsinket?
Sitat fra: kloe på onsdag 05. september 2018, klokken 19:33
Noen som vet hvordan det ligger an med SW oppdateringen,mer forsinket?
Jeg får ikke svar fra min forhandler, så definitivt mer forsinket
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 05. september 2018, klokken 19:47
Sitat fra: kloe på onsdag 05. september 2018, klokken 19:33
Noen som vet hvordan det ligger an med SW oppdateringen,mer forsinket?
Jeg får ikke svar fra min forhandler, så definitivt mer forsinket
Det var da en maksimalt negativ tolkning. De har sikkert satt alle mann, inkludert selgere, til å oppgradere demobilene sine! ;)
Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på onsdag 05. september 2018, klokken 20:11
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 05. september 2018, klokken 19:47
Sitat fra: kloe på onsdag 05. september 2018, klokken 19:33
Noen som vet hvordan det ligger an med SW oppdateringen,mer forsinket?
Jeg får ikke svar fra min forhandler, så definitivt mer forsinket
Det var da en maksimalt negativ tolkning. De har sikkert satt alle mann, inkludert selgere, til å oppgradere demobilene sine! ;)
Siden det er adm dir jeg har kontakt med så tviler jeg på det.
Det er nå flere som har omtalt at ny software er kommet. En som har prøvekjørt ny software med Apple CarPlay.
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 05. september 2018, klokken 22:37
Det er nå flere som har omtalt at ny software er kommet. En som har prøvekjørt ny software med Apple CarPlay.
Hvor? Har ikke sett det på Owners group
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 05. september 2018, klokken 22:45
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 05. september 2018, klokken 22:37
Det er nå flere som har omtalt at ny software er kommet. En som har prøvekjørt ny software med Apple CarPlay.
Hvor? Har ikke sett det på Owners group
Personlig så er jeg pesimistisk til om softwaren virkelig har kommet. Virker fortsatt som vi snakker om virtuell software.
Rart at ingen av forhandlerene kan bekrefte at softwaren er tilgjengelig snart en uke etter at den skulle ha vært frigitt.
Virker som det er totalt "radio silence" fra Jaguar for tiden. Veldig skeptisk til flere utsettelser
De er opptatt med å lansere en sang med Dua Lipa så da er det jo ikke så rart at de ikke har tid til å kommunisere med eksisterende kunder ;-)
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 05. september 2018, klokken 22:45
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 05. september 2018, klokken 22:37
Det er nå flere som har omtalt at ny software er kommet. En som har prøvekjørt ny software med Apple CarPlay.
Hvor? Har ikke sett det på Owners group
Er en (Steve Howell) som la ut litt info i går på "Jaguar I-PACE UK" på Facebook etter at han hadde prøvekjørt bilen. Han mente at siden den hadde Apple Car Play, så hadde den fått oppdateringen:
My test car had Apple Car Play and from that I deduce that it had the latest software (it had been in the workshop overnight for a software drop) so I think this was the final release, production ready version. I asked the question of the Salesman but he wasn't sure.
Om rekkevidde (med 20" dekk) skrev han:
Hard to comment other than from what I saw, the estimated range shown on the dashboard (57 miles remaining at 22% charge) was very accurate in terms of how far I drove and how much was left at the end. Most of the miles driven in the test car would have been 'spirited' to say the least and on that basis, a full charge would have shown what seemed to be a pretty accurate range prediction of c260 miles.
Ser på norske forumet at flere folk nå har fått beskjed om at bil er sendt fra fabrikken.
Ankommer et lass med biler 21.09 vet om flere som har bil i denne leveringen.
Noen som har fått vite hvilken transportør de bruker? Her kan man følge med på ankomster hvis man legger inn til Brevik, og vet transportør: http://grenland-havn.no/hav.../breviksterminalen/havneanlop/
Er det også noen som vet hvem de bruker på klargjøring? Når jeg søker klargjøring Røyken får jeg bare opp Birger N Haug / Nissan? ;) Hvis det er Axess så holder vel de til i Drammen? ???
Sitat fra: Hrakso på fredag 07. september 2018, klokken 10:47
Noen som har fått vite hvilken transportør de bruker? Her kan man følge med på ankomster hvis man legger inn til Brevik, og vet transportør: http://grenland-havn.no/hav.../breviksterminalen/havneanlop/
Er det også noen som vet hvem de bruker på klargjøring? Når jeg søker klargjøring Røyken får jeg bare opp Birger N Haug / Nissan? ;) Hvis det er Axess så holder vel de til i Drammen? ???
Hvis min uoffisielle kilde er korrekt så er det DFDS Seaways fra Ghent som ankommer Brevik søndag klokken 05:00.
Sitat fra: Hrakso på fredag 07. september 2018, klokken 10:47
Er det også noen som vet hvem de bruker på klargjøring? Når jeg søker klargjøring Røyken får jeg bare opp Birger N Haug / Nissan? ;) Hvis det er Axess så holder vel de til i Drammen? ???
Så vidt jeg vet er det det nye sentret på Follestad. https://www.bnh.no/birger-n-haug-royken/
Sitat fra: Hårek på fredag 07. september 2018, klokken 18:00
Sitat fra: Hrakso på fredag 07. september 2018, klokken 10:47
Er det også noen som vet hvem de bruker på klargjøring? Når jeg søker klargjøring Røyken får jeg bare opp Birger N Haug / Nissan? ;) Hvis det er Axess så holder vel de til i Drammen? ???
Så vidt jeg vet er det det nye sentret på Follestad. https://www.bnh.no/birger-n-haug-royken/
Det virker sånn. Håper vi ikke får en Leaf istedenfor da. ;)
'Noen' har fått bilen bilen sin, forhåpentligvis med ny soft ware..(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180907/dd016c82177b1629228f814727dd3bc7.jpg)
Sitat fra: Hrakso på fredag 07. september 2018, klokken 10:47
Noen som har fått vite hvilken transportør de bruker? Her kan man følge med på ankomster hvis man legger inn til Brevik, og vet transportør: http://grenland-havn.no/hav.../breviksterminalen/havneanlop/
Er det også noen som vet hvem de bruker på klargjøring? Når jeg søker klargjøring Røyken får jeg bare opp Birger N Haug / Nissan? ;) Hvis det er Axess så holder vel de til i Drammen? ???
Det er Birger N. Haug som skal klargjøre bilene. I tillegg tar enkelte forhandlere endelig klargjøring selv og utleverer bilene.
På DinSide sier informasjonssjefen i Jaguar Norge at de vil få 3000 biler til Norge i løpet av 2018 og at 2500 hittil har kjøpt/bestilt bilen. Jeg får ikke det helt til å henge sammen med at de som bestiller nå først vil få bilen i april, men uansett: Tallet på leveranser i 2018 som oppgis her er vesentlig høyere enn tidligere anslag fra Jaguar, og burde bety at svært mange, meg selv inkludert, vil få bilen tidligere enn estimert leveringstidspunkt i kontrakten.
https://www.dinside.no/motor/elbilen-koster-325000-ny--selges-for-425000-brukt/70183397
Uten å være helt skråsikker tror jeg at dinside.no må ha en skrivefeil på antallet biler som ankommer Norge i år.
Hvis ikke, høres det veldig rart ut at de som har bestilt de siste månedene (og nå, ifølge artikkel) har fått/får leveringstid et godt stykke ut i neste år. Rart hvis klargjøring skulle ta 4-5 måneder.
I mars ble dette sagt: "Hos Jaguar Land Rover har man fokus på Norge, og vi har fått de produksjonsplasser vi har bedt om. Dette betyr også at hvis man bestiller bilen før sommeren, vil den leveres i år. Hvis man venter til etter sommeren, vil bilen leveres i 2019 og til neste år er det jo også usikkerhet om avgiftene og hvilke politiske tiltak elbilene eventuelt vil bli rammet av, sier direktør for Jaguar i Norge John Helmersen."
Dette er spesifikt hentet fra dn.no, men den gangen ble dette skrevet i flere aviser. Dette ble sagt før Jaguar i europa fikk inn ekstremt mye fler bestillinger enn de ventet seg (kilde: Jonny Smith fra fullycharged / youtube sniff and smith). Skal ikke svelge den kilden rått, men stiller meg tvilende til at Norge skulle få enda flere biler tildelt. Tipper Nederland (med sine avgiftsøkninger) står foran Norge i køen.
Sitat fra: chargedup på tirsdag 11. september 2018, klokken 16:25
Uten å være helt skråsikker tror jeg at dinside.no må ha en skrivefeil på antallet biler som ankommer Norge i år.
Skrivefeil er nok en mulighet, ja. Jeg bestilte i mai og fikk estimert levering i januar. Nå antydes levering i desember. Tror det ikke før jeg får se det.
Kan det være at Jaguarsjefen snakker om 3000 biler i inneværende modellår, altså frem til juni eller deromkring? Da passer tallene bedre både med tidligere rapporterte tall og levering ~april for de som bestiller nå.
DinSide skriver at de første får bil om 3-4 uker.
De trenger vel ikke 3 uker på å klargjøre de første bilene?
Mulig intervjuet ble gjort før bilene kom til Norge
Med mindre de fortsatt venter på programvareoppdatering...
Er ikke vits å tolke det dinside skriver. De er konstant på etterskudd og med feilinfo
Fått telefon fra forhandler nå, bilen er til klargjøring før den sendes til forhandler om noen dager.
Da kan vi i hvert fall være sikre på at bilene nå er klare :+1:
Min er produsert, men jeg vet ikke hvor den befinner seg nå. Sannsynligvis ikke i Norge i hvert fall.
Noen som vet hvilken havn bilene kommer til?
Sitat fra: kloe på fredag 14. september 2018, klokken 12:59
Noen som vet hvilken havn bilene kommer til?
Brevik
A.J.
Fabrikken ... og ingen vet når den blir shippet til Norge >:(
Har fått en epost fra Insignia med tracking av bilen, det var bra. Uker igjen nå...
Ser at Nardo Bil i Trondheim har levert bil til kunde(r).
Ingen som har fått bil fra Insignia?
Stått 8 dager til klargjøring nå...
Noen ide om hva man kan forvente av leveringsdato hvis bilen fortsatt ikke har fått produksjonsplass, bestilte tidlig mai? Kan det fort bli over nyttår?
A.J.
Tid fra produksjon til utlevering virker i hvert fall som den kan variere fra 4 til 8 uker basert på et par eksempler fra Insignias sporingsløsning. Har bare sett data for allerede produserte biler, så vet ikke hvor lang tid på forhånd planlagt/bekreftet produksjonsdato oppgis.
For mitt vedkommende er estimert leveringstid 7-9 uker etter produksjonsdato på en bil som er produsert :o
Kan jo være at det blir litt ekstra lang tid for mitt vedkommende i og med at det stod en del biler klare og ventet på at denne sw oppdateringen skulle komme. 4 uker virker snaut dog, men kanskje hvis absolutt alt klaffer.
Bil under transport fra Oslo til Stavanger. Forhandler beregner en uke til lokal klargjøring og registrering. Utlevering fredag 28. Passer egentlig greit siden jeg kommer hjem fra jakt dagen før!
Så to i-pace på en biltransport på Samdmoen på vei mot trheim i dag.
Dette ser ut som det tar litt tid. Torsdag og fredag ble 8 biler registrert hver av dagene. Samme hittil i dag mandagen. Bra de ikke har solgt for mange, for ser ikke ut som kapasiteten på forhandlersiden er for stor akkurat...
http://www.itanywhere.no/E-reg.php?car=Jaguar%20I-pace&mnd=%&year=%&sort=8&d=y
Fasiten endte med 14 registrerte I-pace mandagen. Med dette tempoet vil det ta 100 arbeidsdager, eller 20 uker, å levere ut de 1500 bilene...
Var inne og så på nyregistrering av Ipace , av 166 registrerte biler er ca 90 registrert i Oslo området resten ellers i landet.Tilfeldig? Når jeg bestillte bil ble det sagt at bilene skulle komme i rekkefølge innbetalt depositum. Tviler sterkt på at det er så mange i Oslo området som betalte inn innen 2 timer etter at mailen kom fra jaguar (jeg betalte ca 2timer etter) men ikke i Oslo området:
Halve Norge bor på Østlandet, 1 million bare i Oslo og Akershus. Så stemmer nok det ja.
Sitat fra: kloe på onsdag 03. oktober 2018, klokken 08:05
Var inne og så på nyregistrering av Ipace , av 166 registrerte biler er ca 90 registrert i Oslo området resten ellers i landet.Tilfeldig? Når jeg bestillte bil ble det sagt at bilene skulle komme i rekkefølge innbetalt depositum. Tviler sterkt på at det er så mange i Oslo området som betalte inn innen 2 timer etter at mailen kom fra jaguar (jeg betalte ca 2timer etter) men ikke i Oslo området:
Det har jo dessverre vist seg at reservasjon ikke har hatt noe å si annet enn at man fikk mulighet til å skrive kontrakt tidligere, deretter tok de en lettvint løsning med å bare legge inn i rekkefølgen på bestillingene. Dvs. de som hadde tidlig reservasjon, men ikke svarte på første telefon eller brukte litt tid på å velge kom bak alle som tok valget umiddelbart. På bakgrunn av bompengebesparelser, prisnivå for øvrig og ladeinfrastruktur i Oslo tviler jeg ikke på at det var enkelt å ta et raskt valg for mange der.
Importør har også bekreftet til meg 8.feb at det skulle være depositumskø som gjelder, men forhandlerne har jo helt siden januar sagt at det er bestilling som gjelder og det virker også å stemme med fasit.
Sitat fra: Nordlands på onsdag 03. oktober 2018, klokken 12:57
Importør har også bekreftet til meg 8.feb at det skulle være depositumskø som gjelder, men forhandlerne har jo helt siden januar sagt at det er bestilling som gjelder og det virker også å stemme med fasit.
Nei, hverken depositum eller bestilling gjelder 100%. Det er også et stort moment av udugelighet eller såkalt "I don't give a shit" faktor fra Jaguar med i bildet. Jeg hadde reservasjon/depositum nr 26 i landet og første signerte bestilling hos min forhandler 5. januar kl 13:30. Og hittil har over 170 kunder fått bilen sin før meg. Min bil er ikke engang kommet til Norge, den er under transport for femte uke på rad.
Hvis Jaguar har den samme tilnærming til kundeforhold som Mercedes har så er det, ganske cowboy.
Mercedes kjører one shot game strategien, der kunden kjøper produktet og ferdig med det. Om kunden må vente 3 mnd ekstra (som jeg gjorde pga noe med bakakslingen) er det ingen info eller beklagelser eller kompensasjon (don't give a shit attitude). Når kunden har kjøp produktet er det kundens problem om det er noe problemer med kjøretøyet. Han kan
1) kjøpe ett nyere produkt for å få bort feil på SW og infotainment
Om det er noen hardware ting som gjør at bilen ikke fungerer optimalt så er det PAY UP eller lev med det. Bilen fungerer slik den skal.
Jeg skal aldri mer ha Mercedes iallefall. Jeg er bare redd Jag har litt av samme tilnærmingen
Min bil kommer til Norge i dag.
Kontrakt 22.februar. 14 dager siden produksjon.
Min kommer også etter planen til Norge i dag. Var ca nummer 10 på listen i Norge. Bilen produsert for drøye 5 uker siden. Håper å få den utlevert i løpet av oktober.
Kontrakten ble signert i midten av februar.
Jeg fikk beskjed da jeg signerte kontrakt mot slutten av april at jeg var rundt nr 1200 i landet som hadde bestilt. Norge var lovt 1500 biler i 2018, men man håpet på 2000. Da JLR bestemte seg for å prioritere Nederland i 2018 fikk man ikke de 500 ekstra man hadde håpet på. Dette skal ikke bety noe for min del da jeg var godt innenfor de 1500 første. Nå får jeg opplyst tentativ byggedato 18. Januar. Betyr dette at Norge ikke får det lovte antall i 2018 likevel?
Vi får se, så langt har utleverte biler vært rundt 2-3 mnd forsinket fra opprinnelig forespeilet og med tempoet nå vil under 1000 biler bli utlevert i 2018, men min forhandler har hevdet at tempoet vil ta seg opp og tid fra produksjon til utlevering reduseres pga. økt effektivitet/kapasitet hos BNH.
Det kan godt hende over 1500 av bilene som bygges i 2018 kommer til Norge, men jeg tror ikke så mange vil bli utlevert før nyttår om ikke tempoet settes opp mange hakk veldig snart.
Sitat fra: Mr_Bane på lørdag 06. oktober 2018, klokken 12:45
Jeg fikk beskjed da jeg signerte kontrakt mot slutten av april at jeg var rundt nr 1200 i landet som hadde bestilt. Norge var lovt 1500 biler i 2018, men man håpet på 2000. Da JLR bestemte seg for å prioritere Nederland i 2018 fikk man ikke de 500 ekstra man hadde håpet på. Dette skal ikke bety noe for min del da jeg var godt innenfor de 1500 første. Nå får jeg opplyst tentativ byggedato 18. Januar. Betyr dette at Norge ikke får det lovte antall i 2018 likevel?
Bestilte i begynnelsen av mai. Fikk for et par uker siden oppgitt slutten av februar, tidligere november. Endte med avbestilling. Vil heller vente og vurdere E-Tron. Regner uansett med at når den første "haugen" har fått bilene sine blir det ikke så lang ventetid.
A.J.
Måtte du betale 10% i bruddgebyr selv med en så lang forsinkelse? Det samme caset ser ut til å kunne bli et problem for meg, og da har jeg et problem siden leasingbilen går ut nå
Sitat fra: Chimp på lørdag 06. oktober 2018, klokken 20:22
Måtte du betale 10% i bruddgebyr selv med en så lang forsinkelse? Det samme caset ser ut til å kunne bli et problem for meg, og da har jeg et problem siden leasingbilen går ut nå
Nei, men hadde avtale om levering i 2018.
A.J.
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 05. oktober 2018, klokken 10:02
Min bil kommer til Norge i dag.
Kontrakt 22.februar. 14 dager siden produksjon.
Nice, begynner å bli skikkelig spennede!
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://www.youtube.com/watch?v=oR-60_gWmwg :police:
Sitat fra: Desti på søndag 14. oktober 2018, klokken 02:06
https://www.youtube.com/watch?v=oR-60_gWmwg :police:
Ja nå begynner det vel å nærme seg utlevering for de fleste som bestilte Jan-Mars 2018? :+1: :) Mange flotte I-Pacer på "utstillingen" her. Fikk selv beskjed fredag som var at min Firenze røde HSE med black pack ble produsert som planlagt fredag, og er forventet til Norge om 2 uker. Forhåpentligvis utlevering om ca. 4 uker.
Mega nedtur i dag! :-1:
Var innom Sandven (Bergen) for å høre hvorfor bilen min enda ikke var kommet til Norge, på tross av at den ble produsert 12 Okt.
Etter litt leting i Jaguar system, ser de at grunnen er feil på en airbag "probe" på bilene som ble produsert rundt prod. tidspunktet, og denne "proben" måtte byttes ut med ny type. Var noe som måtte fikses på fabrikken før de ville sende bilene videre. I følge forhandler, gjelder dette rundt 1300-1500 I-Pacer + en god del F-Pacer og E-Pacer. ??? Om de har fått de nye probene til fabrikken vet jeg ikke, men noe inni meg tviler på det....
Så nå er jeg veldig usikker på når jeg får bilen. Utgangspunktet var til Norge 02 Nov. og utlevering senest 29 Nov. 2018 :-\
Men Sandven lovde å holde meg oppdatert på saken fremover.
Spørsmålene mine her, er om noen her på forumet har fått samme beskjeden som meg? Eller vet om bilen deres ble produsert rundt denne datoen, 12 Okt.?
PS! Viktig å få med at jeg tross alt er glad for at de finner ut av og fikser mest mulig av problemene, før bilene blir sendt ut. :+1:
Jaguar I-Pace bruktbil priser på Finn.no, en oppdatering. Se min video på Youtube:
https://youtu.be/qAvuJv11h4o
Skrev kontrakt 15.mars, levering anslått i aug/sept, trodde ikke mye på det. Fikk leveringsdato 25.Jan, men når jeg nå ber om litt info, så har de ingenting å gi.... Er det mange flere i samme båt ???
Kontrakt 19. mars, anslått levering november/desember. Ihvertfall 2018.
Så var det antydet produksjon i oktober, men etter det gikk det stadig bakover, siste par måneder har det vært sagt produksjon 20. desember, levering februar.
Gudene veit hvordan de klarer å bruke flere måneder på å få en bil fra Østerrike til Trøndelag, må jo være eselfrakt involvert her.
Bestilte 23 februar, estimert levering 8 August. Forhandler har sagt at bilen har komt, men pga feil i elektriske komponenter får jeg den ikke utlevert.
Jeg har en mistanke om at det som skjer er at Nederland har blitt prioritert, ser at mange som bestilte bil i høst har fått den der.
Så lenge jeg har fått prøvekjørt I-Pace flere ganger og har gratis lånebil så går det greit for meg.
Gratis lånebil ja. Heldig med den:) mens jeg venter overstiger leasingbilen stadig mer av maks 45k på 3 år, så dette begynner bli dyrt
Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 08. januar 2019, klokken 19:21
Kontrakt 19. mars, anslått levering november/desember. Ihvertfall 2018.
Så var det antydet produksjon i oktober, men etter det gikk det stadig bakover, siste par måneder har det vært sagt produksjon 20. desember, levering februar.
Gudene veit hvordan de klarer å bruke flere måneder på å få en bil fra Østerrike til Trøndelag, må jo være eselfrakt involvert her.
Ser det er flere i samme "båt" som meg. Jeg bestilte en HSE utgave 08.03.18, med antatt levering Aug/Sep 2018. Kontrakten/ordren oppga antatt levering 06.09.18. Bilen ble først produsert 16 Oktober, og da med en produksjonsfeil (Airbag sensor feil) som gjorde at antatt levering ble endret til 29.11.18. Mange Jaguarer ble visst produsert med denne feilen i følge forhandler.
Før jul var ankomst til Norge endret til 28.12.18, og til forhandler 17.01.19.
I romjulen stod bilen med levering til Norge 11.01.19 og til forhandler den 30.01.19.
Når jeg hører på nytt nå rett over nyttår, står den med levering Norge 18.01.19 og forhandler 07.02.19.
Må si jeg føler meg veldig lurt opp i dette rotet fra Jaguar sin side, og jeg har helt mistet troen på leveranse lovnadene som blir gitt.
Har også en følelse av at haste levering til Holland før nyttår kan ha noe å si for våre leveranser, som andre er inne på her i forumet.
Skulle bilen mot alle odds bli levert til meg midten av Februar 2019, har det faktisk gått 11-12 måneder siden jeg bestilte den 08.03.18.
Dette er Ca. 6 måneder etter egentlig forespeilet levering, og Ca. 4 måneder etter at bilen er bygget..
Solgte min egen bil i Mars 2018, med den klare oppfatning at det ikke skulle gå mer enn 6-8 måneder å få bilen.
Jeg aksepterer ikke lengre denne fremgangsmåten og brutte lovnader om levering fra Jaguar, noe jeg nå tydelig har gitt beskjed om til forhandler.
Sitat fra: A3etron15 på tirsdag 08. januar 2019, klokken 20:07
Jeg aksepterer ikke lengre denne fremgangsmåten og brutte lovnader om levering fra Jaguar, noe jeg nå tydelig har gitt beskjed om til forhandler.
Støtter deg der, men hva svarer de da? Man burde absolutt kompenseres på noe vis når de ikke klarer å styre leveransene.
Jeg hadde en tilsvarende greie da jeg kjøpte eGolf'en i 2015, signerte i mars/april og forventet levering september da jeg ville ha varmepumpe. Så ble det noe tull med disse, og en drøss med biler ble holdt igjen for ekstra kontroll/feilsøking, så jeg fikk bilen først godt uti januar. Fikk 10.000 i avslag pga forsinkelsene så VAG tok nå litt ansvar.
Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 08. januar 2019, klokken 21:02
Sitat fra: A3etron15 på tirsdag 08. januar 2019, klokken 20:07
Jeg aksepterer ikke lengre denne fremgangsmåten og brutte lovnader om levering fra Jaguar, noe jeg nå tydelig har gitt beskjed om til forhandler.
Støtter deg der, men hva svarer de da? Man burde absolutt kompenseres på noe vis når de ikke klarer å styre leveransene.
Nettopp startet dialogen med spørsmål rundt den forsinkede leveringen og "krav", gjennom forhandler mot Jaguar importør. Ønsker ikke gå direkte inn på spørsmålene og kravene gjennom forumet her. Men forventer svar i løpet av uken, selv om jeg ikke føler meg sikker på at jeg får det. Men forhandler jobber for å få det til. I værste fall kan det bli aktuelt å heve kjøpet om jeg ikke får svarene jeg søker, selv om dette er noe jeg absolutt ikke ønsker :(
Har mistet litt av gleden med å vente på I-Pacen grunnet alle disse utsettelsene, og man vet at bilen er bygget for 3 mnd + siden.
Er hvert fall det Jaguar systemet påstår....
Bestilte bil i slutten av august 2018, med estimering om levering i april/ mail.
Nå har bilen fått produksjonsdato den første februar neste måned, med levering i midten av mars. Gleder meg masse! Dette blir gøy!
Bare lurer på om det er ren politikk fra Jaguar sin side, at de pisser så mye på oss som skrev kontrakt før prisstigning at de håper en god del kansellerer, la oss si 100 gir faen etterhver, og så lenge biler går unna som varme hveteboller er ikke det noe problem. Det vil bare gi Jaguar 5.000.000 ekstra i Norge. Kanskje advokat mat for NAF eller tilsvarende ?
Antall nye i-pace solgt i januar 2019 mistenker jeg ikke er skyhøyt, så vetke helt om konspirasjonsteorien stemmer sånnsett.
Vi bestilte 11. april og har fått antydet levering i starten av juli.
Bestilte en S med utstyr for ca 180k
Bestilte en FE i slutten av september, leveres 16. april.
Noen tips om ting som bør sjekkes ved utlevering?
Sitat fra: xyzzy på lørdag 13. april 2019, klokken 09:42
Bestilte en FE i slutten av september, leveres 16. april.
Noen tips om ting som bør sjekkes ved utlevering?
Du får antageligvis bilen på sommerhjul da er det ikke et problem, men jeg hentet bilen med vinterdekk på orginalfelgene og da hadde de klart å skade en av felgene ved dekkskift. Jeg oppdaget det ved overlevering og fikk kompensasjon, alt ok! Hadde jeg ikke oppdaget det ved overlevering hadde det nok blitt problem.
Bestilt 22/3-19. Foreløpig leveransedato uke 26 2019. 8)
Vår ble produsert forrige denne uka, 20. mai og levering ligger fortsatt an til å bli i månedsskiftet juni/juli
Bestillte på lørdag. Forventet levering slutten avaugust/tidlig september. Bare å vente.......
Sitat fra: JorgenM på tirsdag 21. mai 2019, klokken 12:42
Vår ble produsert forrige denne uka, 20. mai og levering ligger fortsatt an til å bli i månedsskiftet juni/juli
Jeg har fått VIN nummeret på vår bil, men finnes det noen god link/app for å se på status på bestillingen? Mener jeg har sett et skjermklipp fra en som bestilte hos Insignia?
BT
Kun Insignia som fører det systemet
Bestilte for et par uker siden. Estimert levering månedsskiftet juli/august.
Går an å sjekke bestillingen gjennom sjekk på VIN nummeret. Ser bilen vår nå er kommet til Norge - men hvor lang tid tar det før den er klar hos forhandleren?
https://osh.jaguar.com/service-history