Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

Kamuflars

Ionity blir nok tredje leverandør. Du finner GK og Ionity på flere Circle K stasjoner.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

Lars C. Krogenæs

Bilde av Ionity /Circle K Alvdal, som åpnet i november.

Grunnet endret klima er det foretatt flomsikring slik at det blir lading selv om Glomma ikke tar unna vannmassene. Dermed er ladeplassen hevet ca. 1,5 meter over bakkenivå.
Du kan ikke vise dette vedlegget. 
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Benny76

Er det noen som har noe info på de planlagte laderne på Skei? Ser at de er under bygging på oversiktskartet hos Ionity og lurer på om de kanskje står ferdig før juleferien? :)

Vollis47

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 03. desember 2020, klokken 08:23
Bilde av Ionity /Circle K Alvdal, som åpnet i november.

Grunnet endret klima er det foretatt flomsikring slik at det blir lading selv om Glomma ikke tar unna vannmassene. Dermed er ladeplassen hevet ca. 1,5 meter over bakkenivå.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Utfra bildet virker det som om de har gjort det unødig trangt på ladeplassene.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

GJ

Sitat fra: Benny76 på fredag 04. desember 2020, klokken 20:01
Er det noen som har noe info på de planlagte laderne på Skei? Ser at de er under bygging på oversiktskartet hos Ionity og lurer på om de kanskje står ferdig før juleferien? :)
Tror ikke disse er klar før jul, har en bror på de kanter. Vet du mer presis hvor denne kommer?
2020 - Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak
2019- Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.Brannoffer på Sola..
-Sandnes

RJK

#560
Går du inn på Ionity-kartet, klikker på lokasjonen, så kan du klikke på Route planner. Da blir du kastet rett inn i google maps, der stedet havner som stedet å navigere til. Jeg havner ihvertfall i Sunnfjord langs E39, men ikke så langt fra RV5.


https://ionity.eu/en/where-and-how.html


https://www.google.com/maps/dir//61.57475,6.48347/@61.5748596,6.413369,12z


Edit, mer bestemt ved Circle K Skei, rett ved en Tesla SuC-stasjon.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Otkristo


OlaM

Hvis verden går bra så blir det Europatur med en I-Pace til sommeren. Blir sikkert et og annet stopp på Ionity. Jeg har brikke fra Plugsurfing. Er det mulig å skaffe en annen tilbyder for å få lavere pris?
'21 3LR

RJK

Sitat fra: OlaM på fredag 15. januar 2021, klokken 21:22
Hvis verden går bra så blir det Europatur med en I-Pace til sommeren. Blir sikkert et og annet stopp på Ionity. Jeg har brikke fra Plugsurfing. Er det mulig å skaffe en annen tilbyder for å få lavere pris?


Ville registrert meg på både Enel-X, Maingau, Eins og Chargepoint, og det er vel forslag om å registrere seg hos Fastned om man skal gjennom Nederland. Men alle de 3 over, gir deg nok bedre priser hos Ionity enn Plugsurfing. Og etter det jeg forstår, så er ikke prisforskjellen så drastisk i resten av Europa, som i Norge. Selv i Danmark er ikke Ionity-prisen veldig skremmende.


Ser du har i-Pace, men som tips til andre med elbil fra en av bilmerkene som er med i Ionity, så burde de definitivt vurdert å sjekke ut hva abonnement-kostnaden er, og ikke minst hvilke priser man får utenfor Norge. Selv om man må gjennom 12 måneders bindingstid, så kan det hende det sparer en såpass mye på turen, at det dekker kostnaden for de månedene man ikke er på Europa-tur.


Men sjekk spesielt ut Enel-X, hvor du har mulighet til å kjøpe pakker som gir deg en viss mengde lading i en periode for en begrenset sum per måned, før man går over til kWh-prising.Lading innenfor pakken er ganske rimelig (sist jeg sjekket).


Får du hjemreise på annen periode enn utreisen, så får du ganske gode priser i disse pakkene for mye av kjøringen din, men det er litt dyrt utenfor. Dog ikke sikkert det er dyrere enn Maingau, Eins og Chargepoint.


Men om lading utenom er like dyrt eller dyrere enn Plugsurfing, må du nesten sjekke med appene for stasjonen du vil lade på. Det essensielle er om du får tilsvarende gode priser via Plugsurfing gjennom I-Pace-avtalen også i utlandet, og hvordan dette er sammenlignet med de nevnte leverandørene.


Andre får fylle på med mer info, men pga Korona-restriksjonene, er det kanskje tynt med fersk erfaring nå.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

OlaM

Tusen takk for tips! Det er forresten ikke min I-Pace, det er Bildeleringen sin. Hurtiglading er inkludert så jeg kan egentlig bare dundre på. Jeg kommer til å lade hos Fastned osv, men på visse strekk er det Ionity som gjelder. Og om det var noen kroner å spare på å ha brikke fra noen andre enn Plugsurfing så hadde det monnet mye, selv om det ikke påvirker egen lommebok på kort sikt. Lurt å vite om det gunstigste alternativet uansett tenker jeg.
'21 3LR

Ellemelle

Hvis ladingen er inkludert, så forstår jeg ikke hvordan de får dette regnestykket til å gå opp.
Ser på en tilfeldig Ionity-lader i Tyskland, og den koster 1,09 euro pr kWh i Plugsurfing.

Jeg vet ikke forbruket på iPace på tyske motorveier, men 200 kWh på 1000 km er vel minimum.
Det koster 2256 kroner hos Plugsurfing.

I følge bildeleringen koster leien 1,30 kroner pr kilometer pluss 588 kroner pr dag.
Det blir totalt 1888 kroner for 1000 kilometer.

hemi


OlaM

Sitat fra: Ellemelle på søndag 17. januar 2021, klokken 11:02
Hvis ladingen er inkludert, så forstår jeg ikke hvordan de får dette regnestykket til å gå opp.
Ser på en tilfeldig Ionity-lader i Tyskland, og den koster 1,09 euro pr kWh i Plugsurfing.

Jeg vet ikke forbruket på iPace på tyske motorveier, men 200 kWh på 1000 km er vel minimum.
Det koster 2256 kroner hos Plugsurfing.

I følge bildeleringen koster leien 1,30 kroner pr kilometer pluss 588 kroner pr dag.
Det blir totalt 1888 kroner for 1000 kilometer.

Sorry, så ikke disse svarene.

Men regnestykket går opp fordi ekstremt få leietakere tar dem til utlandet. Bilene går mange km per år og det meste av strømmen lader de på parkeringsplassen sin.
'21 3LR

audund

Er det noen lynladere under planleggning / utbygging langs E6 mellom Stjørdal og Mosjøen? Ser at utbyggingen i Nordland med Helgelandskraft ser ut til å være kystriksveien, og at det fremdeles ikke er annet enn 50 kW langs E6.
Er det noe på gang?  Steinkjer, Grong, Namsskogan, Mosjøen eller andre tilsvarende steder langs E6 burde jo ha et visst trafikkgrunnlag for lynladere..
2021 TM3LR
2018 Leaf 40kWh
2013 Leaf 24kWh

RJK

#569
Sitat fra: audund på lørdag 27. mars 2021, klokken 16:10
Er det noen lynladere under planleggning / utbygging langs E6 mellom Stjørdal og Mosjøen? Ser at utbyggingen i Nordland med Helgelandskraft ser ut til å være kystriksveien, og at det fremdeles ikke er annet enn 50 kW langs E6.
Er det noe på gang?  Steinkjer, Grong, Namsskogan, Mosjøen eller andre tilsvarende steder langs E6 burde jo ha et visst trafikkgrunnlag for lynladere..

Svarte deg akkurat i denne tråden:

https://elbilforum.no/index.php?topic=34229.msg968645#msg968645

Sitat fra: audund på lørdag 27. mars 2021, klokken 17:09Ser at med de nye laderne fra Helgelandskraft er rv17 / Kystriksveien godt dekket, men kommer det noen nye ladere på over 50 kW langs E6 mellom Værnes og Mo i Rana? feks Grong, Namsskogan, Mosjøen, Trofors osv

Trøndelag har en ordning som skal friste til flere ladere, som burde føre til resultater.:

https://www.trondelagfylke.no/vare-tjenester/klima-og-miljo/klima2/utslippsreduksjon/stotteordning-for-hurtigladere-til-elbil-i-distriktskommuner-i-trondelag/

F.eks. Coop har søkt om midler til en større utbygging ved flere av sine lokasjoner:

https://elbilforum.no/index.php?topic=54688.0
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA