Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

syklisten

Sitat fra: IDChrister på mandag 09. mai 2022, klokken 07:31
Noen som har hørt noe om nord for trheim? både i Sverige og Norge?

Ikke Ionity, men Eviny holder på å bygge tre hurtigladere i Meråker nå (ved Best-stasjonen). Var visst noen forsinkelser pga. levering av trafo e.l., men skulle bli ferdig i løpet av året.
Alt av info er dessverre bak en betalingsmur, jeg leste det i ei papiravis for noen dager siden.

Otkristo


RJK

Legger merke til at de bygger en ladestasjon i Töre i Nord-Sverige mellom Haparanda ved finskegrensa og Luleå, innerst i Bottenvika.

Om det er et tegn på at vi snart vil få se spor av ladere i Nord-Norge også, er jo dette absolutt positivt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

overskyet

Nå er nesten alltid fult på Ionity. Hvorfor blir bare en spekulasjon, men tipper det er en kombinasjon at det er solgt veldig mange biler med abonnement inkludert og at Ionity med abonnement omtrent er det eneste stedet du kan lade til en fornuftig pris.

Det trengs en kraftig utbygging av ionity ladere imho.

turfsurf

Sitat fra: overskyet på onsdag 05. oktober 2022, klokken 17:32
Nå er nesten alltid fult på Ionity. Hvorfor blir bare en spekulasjon, men tipper det er en kombinasjon at det er solgt veldig mange biler med abonnement inkludert og at Ionity med abonnement omtrent er det eneste stedet du kan lade til en fornuftig pris.

Det trengs en kraftig utbygging av ionity ladere imho.
Kommer fremdeles an på når man lader. På Gol er det tettpakket fra lunsjtider til tidlig kveld, men på morgenen og senere på kvelden er det alltid ledig.

Men ja, Ionity kunne fint doblet antall ladere pr lokasjon.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

#650
Sitat fra: turfsurf på onsdag 05. oktober 2022, klokken 17:42
Sitat fra: overskyet på onsdag 05. oktober 2022, klokken 17:32
Nå er nesten alltid fult på Ionity. Hvorfor blir bare en spekulasjon, men tipper det er en kombinasjon at det er solgt veldig mange biler med abonnement inkludert og at Ionity med abonnement omtrent er det eneste stedet du kan lade til en fornuftig pris.

Det trengs en kraftig utbygging av ionity ladere imho.
Kommer fremdeles an på når man lader. På Gol er det tettpakket fra lunsjtider til tidlig kveld, men på morgenen og senere på kvelden er det alltid ledig.

Men ja, Ionity kunne fint doblet antall ladere pr lokasjon.
Overrasket over at den på Dal ikke er utvidet til minst 8 eller 10 ladere allerede. Vil tro den er ganske så travel, ut fra det jeg ihvertfall har lagt merke til. Og slik har det vært lenge.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: RJK på onsdag 05. oktober 2022, klokken 17:53
Overrasket over at den på Dal ikke er utvidet til 6 eller 8 ladere allerede. Vil tro den er ganske så travel, ut fra det jeg ihvertfall har lagt merke til. Og slik har det vært lenge.
Har ladet der noen ganger på dagtid i august og september. Alltid fått ladet med en gang, men nesten fullt hele tiden.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rollep

Sitat fra: RJK på tirsdag 04. oktober 2022, klokken 20:12
Legger merke til at de bygger en ladestasjon i Töre i Nord-Sverige mellom Haparanda ved finskegrensa og Luleå, innerst i Bottenvika.

Om det er et tegn på at vi snart vil få se spor av ladere i Nord-Norge også, er jo dette absolutt positivt.
Et annet positivt tegn er at de bygger en ladestasjon på Namsskogan.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

RJK

Sitat fra: Rollep på lørdag 08. oktober 2022, klokken 12:28
Sitat fra: RJK på tirsdag 04. oktober 2022, klokken 20:12
Legger merke til at de bygger en ladestasjon i Töre i Nord-Sverige mellom Haparanda ved finskegrensa og Luleå, innerst i Bottenvika.

Om det er et tegn på at vi snart vil få se spor av ladere i Nord-Norge også, er jo dette absolutt positivt.
Et annet positivt tegn er at de bygger en ladestasjon på Namsskogan.
Se der, ja. Den var ikke i kartet da jeg fant Töre. Da ser det ut som de har begynt å bygge ut nordover, som er veldig bra. Vil sikkert dukke opp flere i løpet av høsten og vinteren, etterhvert som de har fått til avtaler om steder og godkjente utbygningssøknader.

Namskogan har jeg hørt litt spekulasjoner på før, så fint at den da er i gang og sikkert åpen snart.

:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektro

Sitat fra: RJK på onsdag 05. oktober 2022, klokken 17:53
Sitat fra: turfsurf på onsdag 05. oktober 2022, klokken 17:42
Sitat fra: overskyet på onsdag 05. oktober 2022, klokken 17:32
Nå er nesten alltid fult på Ionity. Hvorfor blir bare en spekulasjon, men tipper det er en kombinasjon at det er solgt veldig mange biler med abonnement inkludert og at Ionity med abonnement omtrent er det eneste stedet du kan lade til en fornuftig pris.

Det trengs en kraftig utbygging av ionity ladere imho.
Kommer fremdeles an på når man lader. På Gol er det tettpakket fra lunsjtider til tidlig kveld, men på morgenen og senere på kvelden er det alltid ledig.

Men ja, Ionity kunne fint doblet antall ladere pr lokasjon.
Overrasket over at den på Dal ikke er utvidet til minst 8 eller 10 ladere allerede. Vil tro den er ganske så travel, ut fra det jeg ihvertfall har lagt merke til. Og slik har det vært lenge.

Den blir utvidet til 12, mener jeg det var.. Og det skjer nok veldig snart. Hardwaren står der og soklene er jo klare. De seks gamle Tritium laderne byttes ut i samme slengen til de nye, som er unike for Ionity.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

RJK

Sitat fra: elektro på tirsdag 25. oktober 2022, klokken 21:18
Sitat fra: RJK på onsdag 05. oktober 2022, klokken 17:53
Sitat fra: turfsurf på onsdag 05. oktober 2022, klokken 17:42
Sitat fra: overskyet på onsdag 05. oktober 2022, klokken 17:32
Nå er nesten alltid fult på Ionity. Hvorfor blir bare en spekulasjon, men tipper det er en kombinasjon at det er solgt veldig mange biler med abonnement inkludert og at Ionity med abonnement omtrent er det eneste stedet du kan lade til en fornuftig pris.

Det trengs en kraftig utbygging av ionity ladere imho.
Kommer fremdeles an på når man lader. På Gol er det tettpakket fra lunsjtider til tidlig kveld, men på morgenen og senere på kvelden er det alltid ledig.

Men ja, Ionity kunne fint doblet antall ladere pr lokasjon.
Overrasket over at den på Dal ikke er utvidet til minst 8 eller 10 ladere allerede. Vil tro den er ganske så travel, ut fra det jeg ihvertfall har lagt merke til. Og slik har det vært lenge.

Den blir utvidet til 12, mener jeg det var.. Og det skjer nok veldig snart. Hardwaren står der og soklene er jo klare. De seks gamle Tritium laderne byttes ut i samme slengen til de nye, som er unike for Ionity.
Nok en gladnyhet.

Og jeg merket tilfeldigvis at avtalen min var gått ut (fikk en dyr lading der, rart jeg ikke fikk en mail-påminnelse), så nå har jeg forlenget for nye 12 måneder, og avtalen går ut etter endt periode.

Men som nevnt, de kunne sendt en mailpåminnelse, selv om det er i ChargeMyHyundai-konoen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Sitat fra: RJK på tirsdag 25. oktober 2022, klokken 21:25
Sitat fra: elektro på tirsdag 25. oktober 2022, klokken 21:18
Sitat fra: RJK på onsdag 05. oktober 2022, klokken 17:53
Sitat fra: turfsurf på onsdag 05. oktober 2022, klokken 17:42
Sitat fra: overskyet på onsdag 05. oktober 2022, klokken 17:32
Nå er nesten alltid fult på Ionity. Hvorfor blir bare en spekulasjon, men tipper det er en kombinasjon at det er solgt veldig mange biler med abonnement inkludert og at Ionity med abonnement omtrent er det eneste stedet du kan lade til en fornuftig pris.

Det trengs en kraftig utbygging av ionity ladere imho.
Kommer fremdeles an på når man lader. På Gol er det tettpakket fra lunsjtider til tidlig kveld, men på morgenen og senere på kvelden er det alltid ledig.

Men ja, Ionity kunne fint doblet antall ladere pr lokasjon.
Overrasket over at den på Dal ikke er utvidet til minst 8 eller 10 ladere allerede. Vil tro den er ganske så travel, ut fra det jeg ihvertfall har lagt merke til. Og slik har det vært lenge.

Den blir utvidet til 12, mener jeg det var.. Og det skjer nok veldig snart. Hardwaren står der og soklene er jo klare. De seks gamle Tritium laderne byttes ut i samme slengen til de nye, som er unike for Ionity.
Nok en gladnyhet.

Og jeg merket tilfeldigvis at avtalen min var gått ut (fikk en dyr lading der, rart jeg ikke fikk en mail-påminnelse), så nå har jeg forlenget for nye 12 måneder, og avtalen går ut etter endt periode.

Men som nevnt, de kunne sendt en mailpåminnelse, selv om det er i ChargeMyHyundai-konoen.
Var forresten oppe en tur her en onsdag eller torsdag i forrige uke, og da var de noe forsinket med å få de 4 nye ladestolpene "up'n running". Ifølge en av de som jobbet der, skulle den "være oppe om 4 timer siden"... ;)

Han bekreftet og at de gamle stolpene skulle byttes ut som neste del, så alle skulle få samme type lader. Det er nok bra, for jeg har slitt med handshake og at den skal holde lading i gang, på flere av stolpene, og betydelig ille i det siste. Og tror ikke det er bilen som er problemet...

Forøvrig ser jeg i kartet at ny stasjon er under utbygging i Nord-Sverige, nå på stedet Jävre, litt sør for Töre.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Rollep

Sitat fra: RJK på torsdag 03. november 2022, klokken 10:20
Forøvrig ser jeg i kartet at ny stasjon er under utbygging i Nord-Sverige, nå på stedet Jävre, litt sør for Töre.

Ser at de bygger også ut i Finland, så snart kan man kanskje kjøre en ordentlig rundtur gjennom både Sverige, Finland, Baltikum, Polen, Nord-Tyskland og Danmark :)

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

RJK

Sitat fra: Rollep på torsdag 03. november 2022, klokken 11:57
Sitat fra: RJK på torsdag 03. november 2022, klokken 10:20
Forøvrig ser jeg i kartet at ny stasjon er under utbygging i Nord-Sverige, nå på stedet Jävre, litt sør for Töre.

Ser at de bygger også ut i Finland, så snart kan man kanskje kjøre en ordentlig rundtur gjennom både Sverige, Finland, Baltikum, Polen, Nord-Tyskland og Danmark :)

Begynner å se langt bedre ut nå, ja. Men fremdeles stort potensiale... ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

#659
Kan jo på en måte forstå Ionity's tilbakeholdenhet og, når Tesla har så mange superladere som alle uansett kan lade på de (de med paranteser på sidene av lynet på de rød), og de har 30 nye stasjoner under planlegging (i grå på kartet). https://www.tesla.com/no_no/findus?v=2&bounds=66.62046476391129%2C38.41432044630219%2C56.59904071076451%2C-3.7731795536978074&zoom=6&filters=party%2Csupercharger
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA