Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når kommer din Tekna?

Startet av marhol, torsdag 15. februar 2018, klokken 20:55

« forrige - neste »

Bjoris

#15
Sitat fra: Tomma på mandag 26. februar 2018, klokken 23:06
Det høres fristende ut. Slik jeg har forstått det er det bare bose anlegget som mangler? Agrol avtalen aner jeg ikke hva er men hva havner prisen uten for en LE?

Ca 300.000 med alt, vinterhjul, antirust og matter.

Det er riktig, men det finnes noen som også mangler full LED hovedlys, fordelen med disse er at de fåes i andre farger enn sort og grønn som dessverre er eneste fargevalget for de opprinnelige LE utgavene. Jeg fikk fatt i en grå slik til mine foreldre, samme pris som min med LED, men de ville ikke ha grønn eller sort så derfor hadde jeg egentlig gitt opp, men så var det en som la ut de bilene han hadde funnet og jeg tok den grå 5 min etter at han hadde lagt dem ut som tips:)

Her er en f.eks, nå solgt, men du kan sikkert legge igjen navn og nummer rundt forbi så er det lettest for forhandler også å bare ringe noen som vil kjøpe når de får en avbestilling, heller enn å annonsere

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=114736715

Jeg gjorde akkurat det og både Gol og Notodden ringte meg tilbake, Gol var noen lapper rimeligere, men der fikk jeg den ikke før juni, i Notodden hadde de en som akkurat ble kanselert når jeg ringte, så var litt heldig kanskje, men tipper det er flere som avbestiller fremover av div årsaker så muligheten er der...

Før jeg oppdaget denne muligheten (vi bestilte 5.2) så var jeg innstilt på N-Connecta, men litt kjiipt å ikke få med ProPilot, etter at jeg hadde signert så oppdaget jeg at biler med ProPilot også har el håndbrekk og det setter jeg pris på, har aldri vent meg til det idiotiske fot-brekket!!

N-Connecta og LE er vel ganske likt priset tror jeg opprinnelig, siden Agrol avtalen gir mer rabatt så ble det billigere å kjøpe en bil med ProPilot enn en uten:) No brainer mao

Michael Nielsen

August her, bestilte rett etter nyttår.

Vurderte LE, men har hatt svart bil før og har bestemt meg for at om jeg skal ha det igjen, skal det være på en hobbybil jeg faktisk har tid til å pleie og dulle med hehe. Den andre snørrgrønne fargen utgikk helt av seg selv ;)

I tillegg ville jeg ha skinnseter, og tenkte at BOSE ikke hørtes så dumt ut; så etter hvert var det relativt mange argumenter for å bite i det sure eplet og heller vente på en Tekna - kjedelig å bruke en god slump penger på en bil, og samtidig sitte med en emmen smak i munnen av at den ikke har alt man ønsket seg, og at man kunne fått det ved å vente litt lenger.
Var usikker på ProPilot Park, men endte med å legge til det også. Kommer sikkert til å prøve det to ganger og så aldri bruke det igjen, men alle monner drar ved videre salg - og erfaringsmessig ønsker norske bruktbilkjøpere biler med mye utstyr.

Et annet potensielt argument for å ikke hoppe på LE er eventuelle barnesykdommer. Nissan får jo nødvendigvis fortløpende tilbakemeldinger og erfaringer fra kunder og forhandlere nå som de har begynt å pushe ut biler, og jo flere bugs de finner ut av og forbedrer underveis i produksjonen, jo bedre.
Sånn sett burde man idéelt sett ventet et år eller to, og atpåtil gått for 60kWh-varianten, men innen den tid kan man jo ha fått en Boeing 737 i hodet på vei til jobb :P

Bjoris

Det med fargen er vel det beste argumentet syns jeg:)

Axel

Jeg betalte ca 280.000, levert Oslo, LE, Vinterdekk, Matter etc etter 9% rabatt

steffeo

Denne tråden gikk litt til helvete eller?

lxm

Bestilte hvit  pearl m/svart tak og sidespeil i dag. Levering aug/sep.
Tesla Model 3 Standard Range Plus 2021
Melhus, Sør-Trøndelag

EmilJ

Man må ha Tekna for å kunne bestille skinnseter. Sort metallic med sorte skinnseter er i augustleveranse. Hvis det er som på nye e-nv er hvit pearl i første batch.

Peraeile

Sitat fra: EmilJ på tirsdag 27. februar 2018, klokken 21:11
Man må ha Tekna for å kunne bestille skinnseter. Sort metallic med sorte skinnseter er i augustleveranse. Hvis det er som på nye e-nv er hvit pearl i første batch.

Da skal førersetet være elektrisk og med korsryggstøtte også så vidt jeg har skjønt. Bestilte delskinn selv siden de ikke er ventilerte

jokr

Signerte i går kontrakt på en Tekna. Fikk oppgitt levering August/September. Har dog tatt med mye ekstra på den men tror ikke det påvirket levering.
Litt av det som er tatt med:
Pearl White
Dynamic Pack
Elegance Pack
17" Dark grey med blå striper
Haifinne
++

Blir vår første elbil, og familens eneste bil en periode når den kommer
2018 Nissan Leaf Tekna

Joltus


jokr

Ja, man vil jo skille seg ut. Ble opplyst om at det kom 500 Leaf til norge for 1 uke siden som blir utlevert i disse dager, så da er det greit å ha en bil som ikke ser ut som alle andre :) Når det allerede er solgt over 7000 av den nye Leafen ser det vel ut til at det kommer til å gå mange på veien de neste månedene.
Angrer dog på at jeg ikke tok Skinnseter, men kan jo fortsatt endre. Har også bestillt kryssbytte av dekk. Vil jo ha de "blå" felgene på sommerdekkene.
2018 Nissan Leaf Tekna

janrogst

Signerte kontrakt på en Tekna i går. Fikk levering Oktober.
Dark Metal Grey,
Gummimatter,
Haifinne,
Bagasjeromsmatte,
Skvettlapper og
Hjemmelader.


Sent from my iPad using Tapatalk

kTesla

Sitat fra: janrogst på onsdag 28. februar 2018, klokken 18:53
Signerte kontrakt på en Tekna i går. Fikk levering Oktober.
Dark Metal Grey,
Gummimatter,
Haifinne,
Bagasjeromsmatte,
Skvettlapper og
Hjemmelader.


Sent from my iPad using Tapatalk

Hei! Hva kom alt dette på? Vet du hva du betalte spesifikt for haifinne-antennen og hjemmeladeren? Evt hvilken type lader det er?

Har selv bestilt Tekna, men fikk ikke opplyst eller tilbud om å bestille ekstrautstyr. Såg først i etterkant at Nissan hadde en liste for ekstrautstyr. Litt redd for at de no kommer til å kreve full pris på noen allerede overprisede produkter, ettersom jeg allerede har signert kontrakt på selve bilen.

Ser også at de har satt opp prisen i Norge på haifinne-antenne noe voldsomt. Ca 2000 kr opp fra 2770 tidligere om jeg ikke husker helt feil.

meitran

2770 var det jeg betalte for haifinne. Voldsom prisøkning

jokr

2018 Nissan Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA