Skrevet av Emne: Lading i borettslag/sameier for Dummies -en innføring  (Lest 53388 ganger)

KjellG

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Lading i borettslag/sameier for Dummies -en innføring
« Svar #195 på: Lørdag 15. Juni 2019, klokken 00:47 »
Dersom det aksepteres å bytte plasser, kan en bygge ut infrastruktur område for område etter søm behovet øker.

TB

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #196 på: ſøndag 16. Juni 2019, klokken 10:50 »
Dersom det aksepteres å bytte plasser, kan en bygge ut infrastruktur område for område etter søm behovet øker.
Det er et godt poeng. Kan utsette kostnader på denne måten. Av egen erfaring er de som ønsker lading positive til å bytte plass. De som ikke ønsker lading er mindre positive - de ønsker ingen endring, så å bytte plass for at andre skal få lade kan være ... omstendelig. Vi måtte flytte noen her, det gikk jo greit med noe overbevisning og dialog.

Et viktig poeng her: For at de som ikke trenger lading fra starten slipper å bytte plass er det beste å bygge ut infrastruktur på alle plasser...  :D
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019
Citroen C-Zero siden 2012 med OVMS - 97 000 km

TorC

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #197 på: Torsdag 01. August 2019, klokken 11:30 »
Innlegget ditt burde bli tatt ut som egen tråd.

Du er ikke alene om slike konflikter.

Hvordan du kan håndtere konflikten avhenger helt av hva som står i avtalen/søknaden/vedtaket som ble gjort i forkant at du satte opp ditt punkt.

Hvis det ikke står noe spesifikt så tolker jeg det slik at de ved dette har gitt deg eksklusiv bruksrett å ta ut strøm på den måten du har gjort det. Da kan ikke styret uten svært god grunn kreve at du skal fjerne boksen. Her tipper jeg du kan lage mye bråk og slippe unna en del kostnader.

Spørsmålet er om ikke du bør være litt mer pragmatisk.
Jeg ville heller sagt til styret at jeg har forståelse for at det er ønskelig å ha felles løsninger, men at dette gjør at jeg har fått en unødvendig stor ekstra kostnad (de 23 000,- er bortkastet). Det at man skal betale påslag per kWh er greit nok, men ikke engangsebyret på 8000,-.

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaforhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Henrik900

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #198 på: Torsdag 01. August 2019, klokken 12:07 »
Innlegget ditt burde bli tatt ut som egen tråd.

Du er ikke alene om slike konflikter.

Hvordan du kan håndtere konflikten avhenger helt av hva som står i avtalen/søknaden/vedtaket som ble gjort i forkant at du satte opp ditt punkt.

Hvis det ikke står noe spesifikt så tolker jeg det slik at de ved dette har gitt deg eksklusiv bruksrett å ta ut strøm på den måten du har gjort det. Da kan ikke styret uten svært god grunn kreve at du skal fjerne boksen. Her tipper jeg du kan lage mye bråk og slippe unna en del kostnader.

Spørsmålet er om ikke du bør være litt mer pragmatisk.
Jeg ville heller sagt til styret at jeg har forståelse for at det er ønskelig å ha felles løsninger, men at dette gjør at jeg har fått en unødvendig stor ekstra kostnad (de 23 000,- er bortkastet). Det at man skal betale påslag per kWh er greit nok, men ikke engangsebyret på 8000,-.

Du har helt rett - jeg flytter innlegget. Takk for innspill!