Jeg syntes heller ikke at batteriet er for lite. Det er oppgitt rekkevidde som er for stor.
Tvert imot mener jeg Imiev har valgt en fornuftig batteristørrelse folk flest kan leve med.
Dette er og blir en bybil, og som sådan har den økt rekkevidden i forhold til både PSA og Think Classic. Med Mitsubitshi's 5 års garanti, kan en slik bil til og med svare seg for mange i forhold til en skranten PSA eller Think Classic.
Med lading innimellom tror jeg de fleste brukere vil ha mer enn nok rekkevidde for sine daglige gjøremål.
Til hytta må vi som før beholde fossilbilen. På den måten vil vi også beholde insentivene vi i dag nyter godt av.
Siden bilen har hurtigladeinntak, vil det sansynligvis være en enkel sak å sette en boosterpack i bagasjerommet for litt lengre turer også. Thunderteam utvikler slike pakker, som enkelt kobles til bilens originale batteri, og som er fullstendig selvstyrt, og selvbeskyttet. Prototypen kunne observeres under Elbilralliet i 2009. Det lades opp sammen med bilens originale batteri, og en kan parallelkoble så mange pakker en har plass/vekt til. Omtrent som en jerrykanne til fossilbilen. På f.eks en Think Classic gir en 40 Ahr pakke opp til 50 km ekstra rekkevidde. Dette kan være løsningen for dem som ønsker å dra på litt lengre turer med Imiev'en også. Her må selvfølgelig booster pakken være på ca. 330V/5-10A