Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

500 Tesla Model S er forhånds-bestilt i Europa

Startet av RoadRunner, torsdag 02. desember 2010, klokken 22:43

« forrige - neste »

RoadRunner

Dette ifølge en av Tesla's kundekontakter.

De forventer pris i området 50-60K euro og regner med at levering er godt igang midtveis i 2012.

Mer nøyaktige prisinfo for europa kommer i løpet av "de nærmeste månedene".
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Cobos

Det jeg har hørt om mer nøyaktig prisinfo er at de vil "Europa-lansere" denne på motor-showet i Geneve. Da skal visst Europeiske priser bli offisielle. På den annen siden før man vet hva slags utstyr som er inkludert er jo ikke prisen så interresant. Selv håper jeg den er rundt €50k siden det pusher grensen på hva jeg vil betale :)
Tør jeg spørre hvem kundekontakten din var?

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

RoadRunner

Sara C. ringte tilbake etter 3-4 dager. Jeg hadde spesiell fokus på vinter og lave temperaturer. HuN sa at det ikke er noe problem, og etter å ha pratet med spesialistene som jobber med Model S kom hun tilbake med at den er designet for å fungere i kaldt klima og "mouintains".

Det er desverre ingen planer for norsk kontor enda.

Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

RoadRunner

#4
Pratet med Ferdinand Motor:
De har meget god kontakt med Tesla, men formidler foreløbig bare kontakt og ordner det praktiske ifb. import av kjøretøy. Slik jeg forsto det, har det i lengre tid vært snakk om å bli norsk forhandler av Tesla - men det er ikke avklart.

Ifølge selger så har firmaet fokus på sportsbiler og de ansatte er mer enn normalt opptatt av slike kjøretøy. Men verkstedet har ikke spesiell erfaring med, eller fokus på el-biler.

Kunne ha tenkt meg et norsk kontor med eget service-verksted som hadde erfaring med el-bil "mekking". Men det er jo lenge til 2012....
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Cobos

Sitat fra: RoadRunner på lørdag 04. desember 2010, klokken 16:37
Sara C. ringte tilbake etter 3-4 dager. Jeg hadde spesiell fokus på vinter og lave temperaturer. HuN sa at det ikke er noe problem, og etter å ha pratet med spesialistene som jobber med Model S kom hun tilbake med at den er designet for å fungere i kaldt klima og "mouintains".

Det er desverre ingen planer for norsk kontor enda.


Espen, nordisk salgssjef sa at de forventer å få til en butikk i løpet av 2011 i Oslo, antagelig til sommeren. Dette ble repetert av standspersonen deres på Oslo Motor Show.
I tillegg viser sidene til Tesla at de ønsker å ansette en fulltids Sales Advisor, og nå ser jeg at du også ønsker å ansette en fulltids service sjef og en biltekniker/bilmekaniker. Det lukter Oslo butikk for meg ihvertfall. Akkurat når de åpner avhenger jo av en haug med detaljer, men at de planlegger det virker rimelig sikkert.  ;D

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Eldiablo

Hei til dere alle som er interresert i Model S.

Jeg kan bekrefte at planene om at Model S biler kommer til Norge i 2012 er høyst reell!!
Jeg har skrevet kontrakt med Tesla på Model S, samt innbetalt foskudd på bilen som har produksjons serie nummer P375. Jeg antar da at min bil blir produksjons individ nr 375 world wide i Model S serien.

Et tips til de som er seriøse og ønsker teknisk informasjon, samt reservasjons informasjon.
Ta kontakt med Esben Pedersen dirrekte, København, som før nevnt. Det er han som virkelig er Tesla sin representant i Skandinavia. Det er forskjell mellom forhandler, leverandør, importør og produsent.

Gleder meg veldig til bilen kommer, og er spent på når Tesla åpner egen avdeling i Norge.
Min Eldiablo er en Citoen Berlingo 5 seter familiebil, 2001 modell - kmstand 56.000. Har kjørt Eldiablo daglig som pendlebil fra Drammen til Sandvika siden Juni 2007. det har da blitt ca 30.000km. Topp konsept!! Køfritt og fint!!

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

RoadRunner

#8
Fikk bekreftet fra Danmark idag at kontor er planlagt i Norge, og det vil være operativt før Model S kommer isalg.

Kjøring på vinterstid er ikke noe problem, batteriet er så godt isolert at det kommer fort opp i arbeids-temperatur.
Det er ukjent hvordan oppvarming av kupe vil foregå på Model S, men på Roadster er det ikke noe problem på vinterstid å holde varmen, siden "batteriet er så stort". Det kom etter hvert fram at på Roadster utgjør varme-forbruket inntil 7% av energien tilgjengelig.

Ingen detaljer om Model S er kjent i Danmark utover det som distribueres på Teslas hjemmesider.
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

bosonic

Sitat fra: RoadRunner på torsdag 16. desember 2010, klokken 23:43
Kjøring på vinterstid er ikke noe problem, batteriet er så godt isolert at det kommer fort opp i arbeids-temperatur.

Endelig noen som har et profesjonelt tilsnitt til hva de holder på med.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

TorAtle

Vakker bil!

I motsetning til de andre mindre elbilene som ligger over tilsvarende fossilbiler i pris, ser det ut til at denne blir et røverkjøp. Grand Tourer-størrelse (5 meter, 2000kg?) og ytelse (350hk?). Slike biler er ikke akkurat billige. Hvor lenge lar regjeringa dette hullet stå åpent?
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

elektrolux

Tror bilen flopper :o

Hvem trenger en 7 seter Grand Tourer med kun 40-50 mils rekkevidde?

Ikke kan den brukes i byen grunnet størrelsen, og ikke på langtur grunnet elendig rekkevidde for en GT type bil.

Men vakker og teknisk interresant er den jo.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

mohpet

40-50 mil boer jo vaere plenty for de fleste - eller?

P

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 18. januar 2011, klokken 09:10
Tror bilen flopper :o

Hvem trenger en 7 seter Grand Tourer med kun 40-50 mils rekkevidde?

Ikke kan den brukes i byen grunnet størrelsen, og ikke på langtur grunnet elendig rekkevidde for en GT type bil.

Men vakker og teknisk interresant er den jo.

Det er en 5+2 seter, ikke 7-seter. De to baksetene egner seg neppe for folk over 12 år. Akkurat som tilsvarende løsninger tidligere fra Volvo og Mercedes. Til nød kan ekstrasetene brukes på en kort tur av voksne, fint om man skal frakte et vorspiel på byen ;)

Ang. størrelsen så kjører det da en hel MASSE biler rundt i byen på denne størrelsen så jeg ser ikke helt problemet. F.eks Volvo, Mercedes, BMW har sedaner i samme størrelsesklasse. Til og med Opel har en bil som er nesten like stor. Om du tenker på lukeparkering kan jeg ikke huske når jeg gjorde det sist ? Gateparkering forsvinner jo mer og mer til fordel for parkeringshus. Kjører jeg til Oslo står jeg i U5 under Oslo City der det også er strømuttak for lading.

Ang. langtur så kjører jeg personlig aldri mer enn 40 mil på en dag. Som regel er det til hytta, en tur på 283km. Perfekt for en Model S med største batteripakka ;) Skal jeg lengre avgårde blir det med tog eller fly...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

#14
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 18. januar 2011, klokken 14:08
Ang. størrelsen så kjører det da en hel MASSE biler rundt i byen på denne størrelsen så jeg ser ikke helt problemet.

Bilene har alle mulige slags problemer i byene. De tar for mye plass, forurenser for mye, er farlige for alle andre trafikanter, tåler ikke handlevogner, koster for mye på service etc. etc.

Alle disse store bilene i byene er et Norsk fenomen, grunnet Norsk lønns og avgiftspolitikk. Det koster like i årsavgift og bompenger Audi Q7 til byen som en VW Lupo, og siden Normenn flest ikke har skjønt at 2 biler er bedre en en bil osv. blir det til at de kjøper en større bil en de egentlig trenger. I Norge merkes til og med langsgående parkeringsplasser opp, slik at der er plass til like mange Q7'er som IQer. I "alle" andre land kunne en fått plass til 3 ganger så mange IQ'er langs samme gate.

Når jeg først starter opp dieseldyret, er det oftest for å kjøre 100-300 mil i løpet av 1-3 dager, og da nytter det uansett ikke med 40-50 mils rekkevidde.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA