Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tips og triks

Startet av LMOR, lørdag 23. april 2016, klokken 10:52

« forrige - neste »

john

Alternativt er det som regel sånn med BMW at hvis du holder stoppknappen i 2 sek istedenfor bare å trykke så slukker alt. Du får prøve.

LMOR

Et større problem enn radioen er Bluetooth. Hvis du ikke skruer helt av (på en av måtene over), så vil en samtale kobles inn i bilen du ikke er i lengre.
Det er også et problem hvis du sitter i en samtale og fruen kommer hjem med bilen, da hopper samtalen inn i bilen  :(
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

john


Ingeniøren

Sitat fra: LMOR på søndag 25. september 2016, klokken 08:48
Et større problem enn radioen er Bluetooth. Hvis du ikke skruer helt av (på en av måtene over), så vil en samtale kobles inn i bilen du ikke er i lengre.
Det er også et problem hvis du sitter i en samtale og fruen kommer hjem med bilen, da hopper samtalen inn i bilen  :(

Har du flytta ut i garasjen..... :D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

MartinsenKristian

Jeg trenger tips og hjelp fra dere. Jeg får snart overlevert min splitter nye i3. Gleder meg veldig men samtidig er det litt frustrerende, siden det er min første EL bil.

- hvilken app (har ios) skal man laste ned ifm Connected drive funksjonaliteten? Finner 3-4 forskjellige BMW apper (i remote, connected, osv.)
- hvilken app skal og bør man ha for å se ladestasjoner rundt om kring i Norge og ellers i Europa?

Takk for svar

Ingeniøren

Sitat fra: KMfluid black på søndag 25. september 2016, klokken 17:04
Jeg trenger tips og hjelp fra dere. Jeg får snart overlevert min splitter nye i3. Gleder meg veldig men samtidig er det litt frustrerende, siden det er min første EL bil.

- hvilken app (har ios) skal man laste ned ifm Connected drive funksjonaliteten? Finner 3-4 forskjellige BMW apper (i remote, connected, osv.)
- hvilken app skal og bør man ha for å se ladestasjoner rundt om kring i Norge og ellers i Europa?

Takk for svar

Ikke frustrerende i hele tatt, bare moro. Jeg har I Remote for å fjern betjene og lese av bilens status og Connected for bl. musikk.

For lade stasjoner bruker jeg Open Charge Map og SparkMap. Normalt bruker jeg dog nettet hvis jeg skal på tur og noterer meg hvor stasjoner finnes.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Kanon

Sitat fra: KMfluid black på søndag 25. september 2016, klokken 17:04
- hvilken app skal og bør man ha for å se ladestasjoner rundt om kring i Norge og ellers i Europa?

Takk for svar

Du kan og laste ned charging stations app direkte i bilen, via connected store i bilen.
Virker bra etter min mening, du kan søke på destinasjonen du skal til, eller i området du er i.
Jeg har og god erfaring med navigasjonen,  hvis du legger inn destinasjon som er for langt for  batteristanden din, foreslår den ladestasjoner. 
En annen morsom ting er at hvis destinasjonen er for langt unna, blir målflagget i skjermen rødt. Når du stopper for og lade, kan du følge med på flagget. Først blir det orange, som betyr kanskje nok batteri, så blir det hvitt, da har du ladet nok til målet ditt. Brukt med hell for min del.

LMOR

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 25. september 2016, klokken 15:47
Sitat fra: LMOR på søndag 25. september 2016, klokken 08:48
Et større problem enn radioen er Bluetooth. Hvis du ikke skruer helt av (på en av måtene over), så vil en samtale kobles inn i bilen du ikke er i lengre.
Det er også et problem hvis du sitter i en samtale og fruen kommer hjem med bilen, da hopper samtalen inn i bilen  :(
Har du flytta ut i garasjen..... :D
Det er ca 10m fra stua til bilen, så det trenger jeg ikke.  ;)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

MrManaMode

Er det noen av dere som har funnet det "perfekte" hundeburet" til i3? evnt. et slikt nett som man monterer baki? (vet ikke hva det heter)

Hundeburet som jeg har brukt i mondeo-en min er akkurat 3cm for høyt til at det går inn i i3.

MartinsenKristian

MrManaMode:

Både ja og nei. Har ikke funnet et konkret hundebur, men har funnet en bagasjeromsbeskyttelse (vegger, gulv, seterygg) med innstegsbeskyttelse. Selges og importeres av Veng Norge. Koster ca. 1.000,- Det skal sier at jeg ikke har prøvd den da jeg ikke har fått bilen enda.

Info finner du her: http://www.zooplus.no/shop/hund/hundebur_tilbehor/bilteppe_hund/bagasjerom_hundeteppe/368441?gclid=CP_Mx7XPrM8CFWJ5cgod6dkE6g

Og her: http://www.kleinmetall.de/coverall-deluxe.html

Jeg skal prøve en sånn når jeg får bilen!

MrManaMode

Veldig godt tips KM. En slik skal jeg ha, må bare finne en med tilnærmet i3 dimensjoner og ikke standard sedan størrelse.

MartinsenKristian

Denne virker noe stor ja MrManaMode. Må kanskje klippe og sy den til.

Har en Golden Retriever, og han elsket bagasjerommet når vi prøvekjørte i3, men jeg tror ikke bilen er så veldig interessert i alle hårene :)

Si i fra hvis du finner noe som passer enda bedre!

Ferry


john

Er det noen som har Køassistent, og som har fjernet restriksjonen så den funker også utenfor motorvei?

Per d.d funker den bare på motorvei klasse A, men mange av oss står endel i kø på mindre veier, gjerne flerfelts med midtdeler også. Kan jo være nyttig da?

Blir jo en slags light-versjon av Teslas autopilot  ;D

LMOR

Det er vel kartkvaliteten som avgjør det? Kan du koble ut den sjekken?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA