Skrevet av Emne: Tips og triks  (Lest 20151 ganger)

Ingeniøren

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2496
    • Vis profil
Sv: Tips og triks
« Svar #90 på: onsdag 16. august 2017, klokken 06:29 »
...moro skyld? Sikkert ikke. Men det er forskjell på California og her på berget, ang støv og vann.
Men forstår fortsatt ikke den store redsel for støv og vann!

Hvis du får dårlig kontakt pga korrosjon så hjelper det ikke å løpe til BMW og reklamere hvis du har tatt bort beskyttelsen. Å bytte denne kontaket med kabel er sikker ikke billig....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Orbit

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1999
    • Vis profil
Sv: Tips og triks
« Svar #91 på: onsdag 16. august 2017, klokken 08:04 »
Helt sikkert ikke billig, men kom tilfeldigvis over en video or noen dager siden som viste et slikt bytte. Det forenkler jobben den del at det ytre skallet på bilen bare hektes av, og gjør alt av kabling og innfestning lett tilgengelig.

https://www.youtube.com/watch?v=gtBRfRogzTg
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Autowinder

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1015
    • Vis profil
Sv: Tips og triks
« Svar #92 på: onsdag 16. august 2017, klokken 10:01 »
...moro skyld? Sikkert ikke. Men det er forskjell på California og her på berget, ang støv og vann.
Men forstår fortsatt ikke den store redsel for støv og vann!

Aha, min feil, jeg fikk ikke med meg at du bodde i California  :)
Men her til lands ser jeg ingen grunn til å fjerne akkurat disse ekstra lokkene.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Orbit

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1999
    • Vis profil
Sv: Tips og triks
« Svar #93 på: onsdag 30. oktober 2019, klokken 00:25 »
Ved bytte av hjul må TPMS initialiseres, men min ble hengende på 99% ferdig i 10+ minutter (etter å ha brukt ca 5 minutter på 0-99%). Prøvde to ganger, samme problem. Jeg så det var veldig mye løv som hadde lagt seg i hjulhusene, og spekulativt spylte jeg rent i tilfelle dette blokkerer signalet fra ventilen.

Initialisering gikk da på noen få minutter. Uten at jeg er 100% sikker på sammenheng, er det er forsøk verd å regjøre hjulbuene dersom TPMS ikke klarer initialiseringen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Ingeniøren

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2496
    • Vis profil
Sv: Tips og triks
« Svar #94 på: onsdag 30. oktober 2019, klokken 08:39 »
Ved bytte av hjul må TPMS initialiseres, men min ble hengende på 99% ferdig i 10+ minutter (etter å ha brukt ca 5 minutter på 0-99%). Prøvde to ganger, samme problem. Jeg så det var veldig mye løv som hadde lagt seg i hjulhusene, og spekulativt spylte jeg rent i tilfelle dette blokkerer signalet fra ventilen.

Initialisering gikk da på noen få minutter. Uten at jeg er 100% sikker på sammenheng, er det er forsøk verd å regjøre hjulbuene dersom TPMS ikke klarer initialiseringen.

Kanskje batteriet i sensorene....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE