Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Sjøhyene

Sitat fra: toppi på søndag 22. februar 2015, klokken 14:02
Det er noen hundre aktive skribenter her inne, av 6000 + TMS eiere.
De med feil er gjengangere, som (med rette?) vil få ut sin frustrasjon..

Dette betyr ikke at alle har feil, eller opplever dårlig service.
Selv har jeg knapt hatt noen feil, og (kanskje derfor) opplever Tesla servicen som svært god.
Langt foran Audi og VW biler jeg tidligere har eid, ikke minst elendig service fra Møller.

Det som blir spennende nå er hva Autoindex 2015 forteller oss.
Tesla er med i år.
Her vil vi få et bedre inntrykk av helhetsinntrykket til TMS eiere.
Jeg har selv nylig deltatt i denne undersøkelsen  :)

Tror ikke det er helt riktig å si at bare de med problemer som er aktive her. En stor prosent av posterne her ble aktive før de mottok bilen. Tror mange gjorde som meg å meldte seg inn rundt da bestillingen ble gjort.
Mange av enkelt postene omhandler såklart problemer, men sånn vil det alltid være på et sånt forum. Poenget mitt er derimot at hvis man hever blikket og ser på gruppen av medlemmer og hvordan deres erfaring er så tror jeg faktisk den vil være ganske representativ.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Muffinman

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 23. februar 2015, klokken 07:31
Tror ikke det er helt riktig å si at bare de med problemer som er aktive her. En stor prosent av posterne her ble aktive før de mottok bilen. Tror mange gjorde som meg å meldte seg inn rundt da bestillingen ble gjort.
Det stemmer nok. Jeg startet før bestilling for å skaffe meg beslutningsgrunnlag, og var antageligvis aktiv >10 måneder før levering. Da var mange av de mest aktive allerede notert med betydelig fartstid her på forumet.

Jeg var for øvrig kritisk til menighetstendensene og at man gjerne kunne bli kalt sutrepave om man ønsket å diskutere den uryddige prosessen fra tidlige bestillinger fram mot levering, og når man tok opp problemene man fikk med splitter ny bil. Det at disse tendensene har forsvunnet helt tar jeg som et tegn på at de mest "frelste" også har fått sin dose problemer.

timingbeltkiller

Dagens reklame:

Har du lyst på en upålitelig bil, kjøp en til NOK 900K.
Har du lyst på en pålitelig bil, kjøp en til NOK 300K.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

TorAtle

Sitat fra: Busa på mandag 23. februar 2015, klokken 07:10
Det faktum at  feilene bare opptrer på noen av bilene, kan tyder på at de fleste av komponentene som inngår er OK, men at montasjelinja / kvalitetskontrollen svikter.

Jeg tror også noe av problemet her er hva som anses å være en akseptabel toleranse på de forskjellige delene. Alt som produseres vil alltid variere noe. Tesla er amerikansk og jeg tipper at deres definisjon av "within range" er forskjellig fra tysk premium. Dette henger sammen med pris.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

cirys1

Sitat fra: TorAtle på mandag 23. februar 2015, klokken 15:11
Dette henger sammen med pris.

Hvilken pris?
I "Junaiten" så koster Tesla like mye som BMW 7 serie og MB 600 serie...  :o

TorAtle

Sitat fra: cirys1 på mandag 23. februar 2015, klokken 15:15
Hvilken pris?
I "Junaiten" så koster Tesla like mye som BMW 7 serie og MB 600 serie...  :o

Ja, men de etablerte har lang erfaring i effektiv produksjon. Tesla har også noen svært dyre deler (først og fremst batteripakke, kanskje også motor/inverter) og ingen andre modeller de kan dele kostnader på tvers av. For store toleranser kan helt klart gi slike "tilfeldige" feil som vi har sett hos Tesla. Noen er heldige, andre ikke.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

HåkonE

#51
Sitat fra: cirys1 på mandag 23. februar 2015, klokken 15:15
Sitat fra: TorAtle på mandag 23. februar 2015, klokken 15:11
Dette henger sammen med pris.
Hvilken pris?
I "Junaiten" så koster Tesla like mye som BMW 7 serie og MB 600 serie...  :o

I følge Consumer Reports har nyere Tesla færre problemer enn Mercedes S-klasse. Naboen skulle nok ønske at sin A8 var like godt sammenskrudd som prislappen skulle tilsi. Lamborghini har tennplugger til flere tusen som ikke tåler fukt.

Men han andre naboen kjøper bare Skoda. Det er visstnok "hel ved", og han påstår han aldri har hatt en garantisak.

Men så skal han bare fra A til B som han sier.  ;D

Stig O

I dag opplevde jeg det motsatte av trådens problemstilling, nemlig at jeg fikk mail om time den 2/3 uten og ha bestillt service time. Bilen fikk jeg rundt den 25/2-14. Andre som har fått automatisk innkalling etter ett år?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

cirys1

Sitat fra: Haknys på mandag 23. februar 2015, klokken 17:45
I følge Consumer Reports har nyere Tesla færre problemer enn Mercedes S-klasse.

MB sin siste S klasse har ikke vært mye og skryte av mye feil, de tidligere versjonene var bedre.
Nå skal det også sies at ALT av ekstrautstyr som er mulig og få i en bil p.d.d. har de puttet inn i den nye S-klassen.

Avstandbasert cruise som er en nyhet i 2015 Tesla har de hatt på S-klasse i over 15 år.

De har ting på bilene deres som ingen andre har, autopilot med styring, kameraer som analyserer veibanen og setter opp fjæringen etter det, i tillegg andre ting som flere har begynt og få night vision, kollisjonsvarsling med full brems, dødvinkel ikke bare varsling men med radar så den overtar styringen visst du holder på kjøre inn i en annen bil+++

Thor2014

Kjørte nettopp en ny E klasse taxi i Tyskland. Motorlampe lyser.
Jeg fått lang ventetid hos Tesla, men tok kontakt med et annet SC og det løste seg med en gang. Tror internkomunikasjonen er dårlig, men det gjelder langt fra bare Tesla.
Uansett er det en ting de burde ta tak i.

VigdisA

Deprimerende å lese her.. Skulle hatt bilen inne i forrige uke for kontaktorbytte, men siden jeg trengte bilen før vinterferien ble det ikke noen time likevel.. Kunne ikke garantere at den ville bli ferdig. Skal få ny time når de får tid, men det blir vel om en god stund det da.. :(
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

langvass

NÅ NESTEN 5 MND. VENTETID!!

Bestilte service på TS i Oslo. Første ledige: 17 juni.

cairnz

Sitat fra: langvass på tirsdag 24. februar 2015, klokken 11:52
NÅ NESTEN 5 MND. VENTETID!!

Bestilte service på TS i Oslo. Første ledige: 17 juni.
17. juni er nesten 4 måneder unna, ikke nesten 5, men ikke at det gjør saken bedre.
Elbilist

TTLied

Bestilte i november "årlig" service, det var da godt over 20.000 km siden forrige. Time var først mulig 2. februar. Denne ble så flyttet to ganger. Forklaringen jeg fikk var at de hadde mye å gjøre på verksted, og at det var mange nye biler som skulle ut.

I tillegg til service skal de montere skjold og innfellbare speil. Dessuten har jeg meldt om upålitelige bremser, så de skal sjekke dem også.

Leverte bilen i går (40.000 siden forrige service), og fikk en helt ny låne-Tesla.

Ettersom jeg har tilgang til appen, ser jeg at bilen ikke har vært inne i hallen i løpet av de to første dagene. Jeg har ikke fått noen forklaring, annet enn at de ikke rekker å bli ferdige.

Enten har de ingen kontroll på logistikken sin i forhold til hvor mange biler de rekker over i løpet av en dag, eller så har de et veldig stort problem med "drop-in" på akutte problemer.

Jeg kan leve med lånebil, men savner informasjon. Her kunne de godt vært litt mer transparente, etter min mening. Om de mangler en del så kunne de for eksempel fortalt meg det. Samtidig som jeg føler med de stakkars folka som sitter på mottaket. Kan tenke meg at de har en rimelig stressa situasjon.

Har betalt for et serviceprogram som jeg sliter med å få valuta for dersom de skal kansellere servicer som de selv har skjøvet på, pga. manglende kapasitet.
P85 VIN229xx
Ferdig 01.11.13
Levert 12.12.13

knappern

Ringte Tesla Oslo i dag pga bremser som svikter jevnlig. Fikk til svar at jeg må sette regenerering på low, dette for å slite av bremsebelegg på skiver..? Jeg kjører såpass hardt at jeg burde slite vekk dette mer enn ofte nok?? Og skal man ikke kunne regenerering på vinterstid? Er ganske skummelt når man seiler nedover en bakke uten bremsekraft..! Og hva vil forresten forsikringsselskapet si om man krasjer bilen uten bremser?
Videre må jeg få fikset ladeluke som ikke åpner med kabel, vindu bak som ikke går opp og 20000 km service.
Resultat: time 15 juni :o må si jeg rett og slett ble sjokkert! Det er jo rett og slett for dårlig. Kunne få drop om time om bremsene fortsetter å svikte men med et forbehold om at den kunne bli stående hos dem i 14 dager..?
Skjønner at det ikke er de ansattes feil men her bør Tesla gjøre noe raskt for å gående køene..
Svart model S P85.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA