Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første inntrykk/opplevelse av Tesla P85D

Startet av Tesla P85D, fredag 13. februar 2015, klokken 20:53

« forrige - neste »

MagnusB

I forrige uke prøvde jeg prøvde jeg en S85 som var helt ny. Gikk da rett fra min egen og prøvde bevisst å lytte etter forskjell i lydnivå. dette blir jo subjektivt, men syns iallfall det var merkbart bedre støydemping i 80+km/h på den nye. Kvalitetsfølelsen var også litt høyere uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor. Likte dog ikke at de har endret innrammingen rundt den lille skjermen til tynnere alu lister med plast. Til gjenngjeld var jo oppløsningen synlig bedre:) Uvant med nye hendler også, men det er vel bare en vanesak.
Stolt eier av brun (nå "limited edition") S60 siden Mars

Hyperstress

Sitat fra: D.O på søndag 15. februar 2015, klokken 22:26
Målte samme db på ipone app(men den er selvfølgelig ikke nøyaktig). Kunne ikke merke noe forskjell og begge bilene hadde hakka8. Var litt mer vindsus fra takluka på -13mod men det tror jeg kom av at pakningene var brukte og -15mod var peise ny og aldri har hatt oppe takluka. Bakdørene gikk lengre opp på -15 mod og det var kjekt. Men låser på frunk og trunk bråkte mer på -15mod, de virket for stramt justert. Var også trekk fra håndtak i tillegg til trekantvindu på -15 mod.
Må helt ærlig innrømme at jeg slet med å se noen forbedringer over hodet. Men når det er sagt så fungerte de nye sensorene prikkfritt selv i helt for jævlig vær.

Den nye er fortsatt veldig dårlig dempet mot «grus-lyd», så kan tenkes at den da heller ikke demper «pigg-lyd» så godt, og at det er derfor du ikke merker særlig forskjell. Vil tro at pigg-lyd vil overdøve det meste av andre forbedringer som er gjort. Du får glede deg til sommerdekkene kommer på!
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

sigurdi

Bytte til andre seter en Tesla sine bør en sjekke grundige opp, det sitter endel sensorer i setene, blandt annet til airbaggene. De løser ut ulikt etter vekten på personen som sitter i setet g hvor vedkommende sitter (vektfordeling)
Horten
Model X90D (18.03.17)

HåkonE

Flere som skryter av de nye setene på TMC. Leste om en som kom fra Porsche 911 og BMW M6, og skrev at de var "minst like bra".

Det samme går igjen om støyisolering også, som står som offisiell oppdatering fra Tesla.

Skal bli godt å få svar på dette snart!  ;D


Mr. P85D

Sitat fra: Amper på lørdag 14. februar 2015, klokken 13:13
det er vel ikke noen grunn til at D modellene skal ha en annen finish på åpninger andre...  min bil var helt ok på det, den var levert sent nov. 13
Selvfølgelig kan det være det. Det er for det første en nyere modell og for det andre gjør Tesla som alle andre og utbedrer det som måtte være dårlig fra tidligere modeller. At det er en D modell derimot har ingenting å si.
Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

Mr. P85D

Sitat fra: D.O på søndag 15. februar 2015, klokken 21:56
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 15. februar 2015, klokken 17:25
Ikke fått prøvd P85D enda. Men erfaring fra å ha kjørt en eldre 2013 modell mot en ny P85 med autopilot hw var at interiøret hadde løftet seg en god del på finish. Interiøret på de siste med autopilot hw er veldig likt P85D på det meste utenom seter)
Bedre støydempet, finere dashbord med alcantara på dashbord og i taket. Bedre bildekvalitet på speedometer skjermen. Bedre hendler som er plassert slik det skal være. Virker også som skinnkvaliteten var bedre og fikk litt mer premium følelse av interiører takket være nevnte forbedringer. Men skal sies at det er enda ikke helt på høyde med de beste.

Setene synes jeg ikke var noe merkbart bedre enn tidligere. Men var type vanlige seter bare med litt annet utseende og høyere nakkestøtter bak.

Next gen setene på P85D har fått veldig mye skryt på Usa Tesla forumet. Hvor de blir sammenlignet med de beste BMW sports setene osv. så man kan helt klart forvente seg en bedre opplevelse der mot de gamle som føles som standard Toyota seter.

Er ikke mange dagene til den 21 feb og da begynner nok tilbakemeldinger fra Norske kjøpere å komme ;)
fatter ikke hvordan du kan påstå dette. Har nå kjørt 1000km -i 15mod og det er ingen merkbare forbedring på hverken støy eller trekk fra trekant vindu. Skinnet er akkurat likedan som før og alcantara har det alltid vært i taket. Hendlene er en vanesak, men likt de nye godt og likte de gammle også. Alcantara på dash er dog penere. Ingen kvalitetsmessige endringer.
Forskjellig folk har forskjellige opplevelser. Helt normalt :-)
Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

mr.rs4

Sitat fra: Haknys på mandag 16. februar 2015, klokken 09:20
Flere som skryter av de nye setene på TMC. Leste om en som kom fra Porsche 911 og BMW M6, og skrev at de var "minst like bra".

Det samme går igjen om støyisolering også, som står som offisiell oppdatering fra Tesla.

Skal bli godt å få svar på dette snart!  ;D
Vis det stemmer så har ihvertfall jeg noe å se frem til.
To ting jeg kommer til å savne er de gode setene(kanskje de er tilsvarende :-) ) , og lyden.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

finn_roen

Sitat fra: ihlhaug på lørdag 14. februar 2015, klokken 01:49
Jeg prøvekjørte en i Miami sist uke. Synes ikke det var store forskjellen annet enn motor. Frunk er mindre, det vet man jo, faktisk ganske mye mindre! Nye seter som ga litt mer støtte, men ikke så mye som jeg trodde, må enda si meg fornøyd med de "gamle" setene. Ellers merket ikke jeg noe nytt/forbedringer, men dette var også en prøvekjøring på 30 minutter.

Er det mer støy i D enn standard model S, er motoren forran godt hørbar ?

ihlhaug

Sitat
Er det mer støy i D enn standard model S, er motoren forran godt hørbar ?

Jeg merket ikke noen forskjell fra vanlig model S til model S med dual drive mtp støynivå.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Tesla P85D

Noen som har fått utlevert sin P85D og som vil gi en tilbakemelding på første inntrykket av bilen??
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

tommborge

Det er i allefall biler på vei! Denne bilen kom fra havna, og har 500m igjen før den er fremme hos Tesla Drammen.
P85 og P85D

AndreS

Min kom med båt i går, så kan fint ha vært på den bilen der!
I3 i bestilling

frosken

#27
Sitat fra: tommborge på lørdag 21. februar 2015, klokken 14:46
Det er i allefall biler på vei! Denne bilen kom fra havna, og har 500m igjen før den er fremme hos Tesla Drammen.
Ikke umulig at det er min den røde der! Hyggelig å se at den har politieskorte :)

Forøvrig ser jeg på Facebook at det er flere biler utlevert til kunder i dag. Til og med en utlevert bil på Finn: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55751581

Teslanewbie

Sitat fra: frosken på lørdag 21. februar 2015, klokken 15:13
Sitat fra: tommborge på lørdag 21. februar 2015, klokken 14:46
Det er i allefall biler på vei! Denne bilen kom fra havna, og har 500m igjen før den er fremme hos Tesla Drammen.
Ikke umulig at det er min den røde der! Hyggelig å se at den har politieskorte :)

Forøvrig ser jeg på Facebook at det er flere biler utlevert til kunder i dag. Til og med en utlevert bil på Finn: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55751581

mange P85D på finn nå... ser ut at mange har fått levert i dag?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dag A.

OT spørsmål, men er det noen som kan forklare hvordan en bil som er levert ut fra Tesla 20-Feb-2015 har fått skiltet EL-38801.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=56048518&searchclickthrough=true

Her i byen er vi nær ved å passere EL-60xxx og jeg var da av den oppfattelsen at EL-serien var landsdekkende.

Er det noe jeg ikke forstår ??  Eller har de satt på skilt fra en annen elbil fordi de ikke vil registrere den?

Vil ikke det i såfall nærme seg dokumentsvindel?

Det står også i annonsen at den er fritatt registreringsavgift, men det stemmer da vel heller ikke.
Fra tollvesenets egen side "Elbiler behandles i denne sammenhengen som andre kjøretøy. Omregistreringsavgiften er uavhengig av drivstofftype."

http://www.toll.no/no/bil-og-bat/eierskifteomregistrering/omregistreringsavgift-ved-eierskifte/kalkulator-for-omregistreringsavgift/
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA