Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første inntrykk/opplevelse av Tesla P85D

Startet av Tesla P85D, fredag 13. februar 2015, klokken 20:53

« forrige - neste »

Naphoc

Har varme i ratt. Bilen har vinterpakke, så klart.

En som etterspurte bilder av overgang mellom panser og skjerm, så jeg legger ved noen dårlige mobilbilder uten nedskalering:

snurrehue

Da har jeg fått meg en prøvetur i en P85D. En frydefull tur. Aksellerasjonen fra 0 er rett og slett brutal. Ut over dette var det egentlig ikke så mye forandring fra "gamle" modellene. Aktiv cruise var kjærkomment, og fungerer like bra som på A6'en jeg nå har.

Men en ting jeg la merke til som jeg ikke kjente noe til på min forhenværende S85, var litt rykking ved siste bremsingen mot stillestående. Altså akkurat siste bit før stillestående. Var nesten som om bilen tok ei kort pause i bremsingen.

Regen var også mye mer fintfølende når jeg slakket av på gasspedalen. Kan ikke huske min noensinne var så momentan. Slet med å få til en jevn overgang fra gass til regen.
Ved gjennomgang av menyene dukket det imidlertid opp noe interessant. Se vedlagt bilde. Tesla back to the eighties? :)

Ellers er det bare å si: alle som spent venter på sin P85D: gled dere! Dere har mange fornøyelige turer foran dere! Og jeg regner med forumet snart flommer over av innlegg skrevet i gledesrus :)

Øggen

Det er nok dette som er overaskelsen Elon har på lur. Bilen er vanntett og et amfibie kjøretøy. Med 21" "skovlehjul" fungerer de som propell. Han har nok utviklet dette fra James Bond "bilen" han kjøpte

Pompel

Sitat fra: Naphoc på lørdag 21. februar 2015, klokken 20:18
Kjørte den gamle og den nye "back-to-back" i dag. Merkbar lyd fra frontmotor ved pådrag, men ellers ingen forskjell.

Ellers var det vesentlig mye mindre slurvefeil rundt omkring på den nye. Den gamle har hatt mange skjønnhetsfeil med dårlig tilpasset interiør, samt kromlister som ikke treffer hverandre korrekt. Har enda ikke klart å finne en eneste blemme på den nyproduserte P85D-en. Ingen knirkelyder fra dash eller suselyder fra vinduer så langt heller!
Grattis med ny bil! Skal bestemor bli med på ny tur nå da? :P
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

AndreS

#49
rart, har ikke hørt om den humoren der på US forumet? skjer det noe hvis du trykker på knappene?

EDIT, ser jeg antakelig gikk rett i fella:)
I3 i bestilling

Thor2014

Sitat fra: AndreS på mandag 23. februar 2015, klokken 09:03
rart, har ikke hørt om den humoren der på US forumet? skjer det noe hvis du trykker på knappene?
Photoshop

Naphoc

Sitat fra: Pompel på mandag 23. februar 2015, klokken 08:15
Sitat fra: Naphoc på lørdag 21. februar 2015, klokken 20:18
Kjørte den gamle og den nye "back-to-back" i dag. Merkbar lyd fra frontmotor ved pådrag, men ellers ingen forskjell.

Ellers var det vesentlig mye mindre slurvefeil rundt omkring på den nye. Den gamle har hatt mange skjønnhetsfeil med dårlig tilpasset interiør, samt kromlister som ikke treffer hverandre korrekt. Har enda ikke klart å finne en eneste blemme på den nyproduserte P85D-en. Ingen knirkelyder fra dash eller suselyder fra vinduer så langt heller!
Grattis med ny bil! Skal bestemor bli med på ny tur nå da? :P

Takker!
Skal ikke se bort ifra det...!

stianrod

Fikk meg en uforglemmelig prøvetur idag med nevnte EL38801. Da min vanlige 85 skal overtas av mine foreldre, så var jeg spent på følelsen av 700 hester. INSANE! Det er så brutal aks, at jeg nesten ble uvel.  :-[ Så jeg tørr faktisk ikke å bestille en slik. Jeg skal for en gangs skyld la fornuften ta fullstendig overhånd, å gå for en 85D.

Men bortsett fra det, var komforten i de nye setene betraktelig øket, både foran og bak.  :)

Takk for turen  ;D
Tesla Model S P85 2014

skywalker

#53
Hentet nybiln i dag.
Fantastisk bil, tight, støysvak, en drøm å kjøre i kø med ny cruise controll. Recaro setene var meget gode.  ;D
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim

mr.rs4

Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Dennis

Gratulerer så mye :) Gjør ikke ventetiden noe mindre vanskelig å se alle som får utlevert bilene sine ;D

Hellström

Gratulerar med ny bil ;D
Har själv VIN 68020, fick levering 16.mars i Drammen.
Model 3 Order Number RN10702xxxx 31.03.2016

Havebigfun

Hvordan ser strømforbruket ut sammenholdt med tidl TMS?

Trokloy

Sitat fra: skywalker på tirsdag 24. februar 2015, klokken 20:16
Hentet nybiln i dag.
Fantastisk bil, tight, støysvak, en drøm å kjøre i kø med ny cruise controll. Recaro setene var meget gode.  ;D
Gratulerer. Knallfin bil. (Utvendig helt lik min som kommer i Mars ;-) ) Gleder meg bare enda mer nå.
Rød P85D Vin: 70735 Late March  :-)

MartinP

Fikk min utlevert i Drammen igår. Kjörte til Sverige og bilen går som en dröm. Ble litt svimmel av insane testene - er ikke vant til slikt utenfor typ Tusenfryd. Har med noen journalister fra Tek.no så der kommer mer stoff om bilen om ikke så altfor lenge.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA