Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bergen -Gol

Startet av kjølholdt, torsdag 19. mars 2015, klokken 08:58

« forrige - neste »

kjølholdt

Påsken står for tur. Skal østover , Hvaler nærmere bestemt. Men siden utgangspunktet er Bergen hva har dere med erfaringer Bergen - Gol påsketider. Google maps sier 308 km. lader 100% . Dette bør jo gå greit, men real life erfaringer anyone.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Johnny

Går ut i fra at du vil kjøre over vidden da. Jeg hadde stoppet i Eidfjord og tatt en matbit mens jeg ladet litt med 22Kw på laderen der.
TMS og eGolf.

gzegorz

Ta 15 min i Aurland så er du helt sikker. Opp mot Filefjell går det MYE.
Tesla Model S85

krister461

Jeg kjørte fra langt ut på Sotra til Gol i april i fjor. Når jeg kom opp på vidden viste "typical" færre km enn gjenværende til Gol, men nedoverbakker gjorde at jeg kom frem med 13km igjen på batteriet. Dvs. det bør uansett gå fint om du starter med 100%, men litt ekstra lading i Eidfjord skader jo ikke.

Anders Heibø

Etter kl 17 i kveld vil vel slike spørsmål være utdaterte...

Jeg hadde min første langtur på den strekningen for 1 1/2 år siden. Ladet kun til 90% før avreise. Kom til toppen av fjellet med nøyaktig samme avstand til Gol som på gjenværende typisk rekkevidde. Kom frem med 50km i pluss...
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Tuxedo

Bergen-Gol via Aurland og Hemsedal er omtrent like raskt som over Hardangervidda, og da har du SC i Aurland. 

Muffinman

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 19. mars 2015, klokken 09:42
Bergen-Gol via Aurland og Hemsedal er omtrent like raskt som over Hardangervidda, og da har du SC i Aurland.

Johnny

Snakker vi nå om at "Mann fra Bergen" ikke er klar over at det ligger en SC i Aurland  :o
TMS og eGolf.

kjølholdt

neida jeg vet at det er SC i aurland, men hadde lyst til å prøve hardangervidda.Går for vidda jeg:-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Muffinman

Kjørte Gol-Skånevik over vidda for litt over et år siden. Var vel rundt 30 mil. Ladet til 98% på Gol og kom vel fram med omkring 7 mil tilgode. Det var før softwareoppdatering spiste opp en bit av batteriet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA