Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flyer for feilparkerte biler...

Startet av ravn, lørdag 14. februar 2009, klokken 19:56

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: Rio på fredag 05. september 2014, klokken 17:39
Med mindre vi har tenkt å bli de "kjipeste" gruppen bilister (som kjører rundt med falske parkeringsbøter og med lapper for å passe på hverandre) så vil jeg foreslå at vi heller presser på for å få en massiv utbygging av normalladepunkter. Jeg tror ikke noe annet vil hjelpe.

Fordelen med at de okkuperer ladeplasser er jo at man kan si at her er kapasiteten sprengt og vi trenger flere. Byråkratene ser ikke forskjell på en tom, ladende eller fulladet bil.

Rio

Sitat fra: emil på fredag 05. september 2014, klokken 19:50
Sitat fra: Rio på fredag 05. september 2014, klokken 17:39
Med mindre vi har tenkt å bli de "kjipeste" gruppen bilister (som kjører rundt med falske parkeringsbøter og med lapper for å passe på hverandre) så vil jeg foreslå at vi heller presser på for å få en massiv utbygging av normalladepunkter. Jeg tror ikke noe annet vil hjelpe.

Fordelen med at de okkuperer ladeplasser er jo at man kan si at her er kapasiteten sprengt og vi trenger flere. Byråkratene ser ikke forskjell på en tom, ladende eller fulladet bil.

Nettopp.

Det er jo nemlig et problem, spesielt nå på sommeren, hvis "ingen" lader, og det da ikke går opp for dem at ladeplassene nok bli overfyllt i vinter, når rekkevidden er langt kortere og ladebehovet mye større.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Olatho

Jeg bestilte enkelt og greit noen billige "visittkort" fra Vistaprint. 
150 kroner ink. frakt for 100 ferdig trykte kort:



Prøvde å ikke lage den alt for bitter og sint, men heller som en grei påminnelse om at man bør ta hensyn til hverandre.

Vurderte å lage noen tilsvarende for eksosbiler, men jeg tenker at teksten er generisk nok til at den evt. kan brukes i begge tilfellene.

cra

Sitat fra: Olatho på fredag 19. september 2014, klokken 13:37
Jeg bestilte enkelt og greit noen billige "visittkort" fra Vistaprint. 
150 kroner ink. frakt for 100 ferdig trykte kort:

Smart!

Sitat fra: Olatho på fredag 19. september 2014, klokken 13:37
Prøvde å ikke lage den alt for bitter og sint, men heller som en grei påminnelse om at man bør ta hensyn til hverandre.

Det trur jeg man kommer lengst med. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

TorC

En liten bunke slike kort burde vært inkludert i velkomstpakken fra elbilforeningen! Og mulighet for å bestille flere!

Er det greit å "stjele" designet? Eller anser du det som åndsverk?  ;)
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

emil

Parkerte med 0.6kWh igjen på batteriet i dag (8GIDs). 4 ladeplasser, 2 ladestolper der en ene var defekt. Ved den andre stolpen sto det selvfølgelig en Leaf uten å lade og den hadde heller ikke urskive. Da er jeg glad for at Charge-Amps kabelen er lang nok til å rekke bort til stolpen og kontakten som ikke var i bruk.

Hadde ikke noen lapp å legge i ruta på den ikke-ladende Leafen. Men den er eid av en fyr med bein innen både politikken og politiet, så han burde vite bedre.

Olatho


eHaakon

2 fossilbiler på elbilplassene utenfor jobb i dag - og det måtte jo være en Audi og en BMW :-)

Testet den snille fugle-lappen, så får vi se om de samme bilene gjør det igjen!
ID.3 First Max - Turkis

emil

Sitat fra: eHaakon på torsdag 09. oktober 2014, klokken 12:35
2 fossilbiler på elbilplassene utenfor jobb i dag - og det måtte jo være en Audi og en BMW :-)

Skiltet sier jo bare at stolpen er reservert elbil, sier ingenting om hvilke plasser det gjelder...  ;)

Men akkurat den parkeringsplassen er vel en av sørlandets beste for elbiler med så mange potensielle ladeplasser selv om det kun er få reserverte plasser.

eHaakon

Sitat fra: emil på torsdag 09. oktober 2014, klokken 13:16
Sitat fra: eHaakon på torsdag 09. oktober 2014, klokken 12:35


Skiltet sier jo bare at stolpen er reservert elbil, sier ingenting om hvilke plasser det gjelder...  ;)

Men akkurat den parkeringsplassen er vel en av sørlandets beste for elbiler med så mange potensielle ladeplasser selv om det kun er få reserverte plasser.

Ja, masse plasser tidlig på morgenen; men kommer du etter 9 eller tar en tur ut i løpet av dagen er løpet fort kjørt.... det er antakeligvis derfor disse 2 har tatt plassene foran stolpen som er reservert for elbiler....  8)
ID.3 First Max - Turkis

emil

Sitat fra: eHaakon på torsdag 09. oktober 2014, klokken 13:23
Sitat fra: emil på torsdag 09. oktober 2014, klokken 13:16
Sitat fra: eHaakon på torsdag 09. oktober 2014, klokken 12:35


Skiltet sier jo bare at stolpen er reservert elbil, sier ingenting om hvilke plasser det gjelder...  ;)

Men akkurat den parkeringsplassen er vel en av sørlandets beste for elbiler med så mange potensielle ladeplasser selv om det kun er få reserverte plasser.

Ja, masse plasser tidlig på morgenen; men kommer du etter 9 eller tar en tur ut i løpet av dagen er løpet fort kjørt.... det er antakeligvis derfor disse 2 har tatt plassene foran stolpen som er reservert for elbiler....  8)

Hadde bare elbilene tatt de ikke reserverte plassene først frem til alle de var fyllt opp før man gikk på de reserverte elbilplassene hadde ting blit mye bedre. Samt tydeligere merking av de reserverte elbilplasene.

eHaakon

Ja, mulig jeg skulle gå over til den strategien.  Men det hjelper jo lite når fossilbilene tar plassene.  Bedre merking burde det definitivt vært!
ID.3 First Max - Turkis

Malawi

Sitat fra: eHaakon på torsdag 09. oktober 2014, klokken 13:48
Ja, mulig jeg skulle gå over til den strategien.  Men det hjelper jo lite når fossilbilene tar plassene.  Bedre merking burde det definitivt vært!

Du får lage deg en stensill av en stikkontakt med en ledningsbit og under skjul av nattens mulm og mørke male det i hvitt på parkeringsplasene det gjelder. ;-)

bjorn_2390

Sitat fra: Knotten på onsdag 27. august 2014, klokken 15:08
Veldig bra!   :D

Kunne du tenke deg å poste den i en utskriftsvennlig versjon?  ???

Jeg leiter... Kom den noen gang?
Blå Euro-Leaf (2012)

Rolfern


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA