Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flyer for feilparkerte biler...

Startet av ravn, lørdag 14. februar 2009, klokken 19:56

« forrige - neste »

Mippen

Sitat fra: kringon på søndag 24. august 2014, klokken 20:14
Sitat fra: Mippen på søndag 24. august 2014, klokken 10:23
Sånn... Da har jeg laget min egen flyer som ser ut som en parkeringsbot. Printet ut med gult på hver side. Står Advarsel også en liten beskrivelse at plassen er reservert El-kjøretøy på lading. At man bare skal parkere der med behov for lading og oppfordring til å flytte bilen når den er full. At man må ta hensyn til skilting. Skriver også at det ikke er en bot denne gangen.


Var akkurat plass til et lite sammendrag på engelsk under også.

Lyst til å dele resultatet med menigheten?


Har forøvrig prima eksempel på krisesituasjon:

Alle 4 ladeplassene var tatt av fossilbiler. Var MASSE ledige plasser i kort avstand..




Elendig parkering av de bilene der. Frekt...


Her er resultatet mitt. :)
Fremtiden er elektrisk.

emil

Skulle startet  lappen med et "Hei" og plass til navnet på bilens eier som man lett finner med en SMS. Da kan det være at det synker litt mer inn.

Mippen

Kan eventuelt ta det med på V.2 :) Det er plass bak til å skrive. Tanken er at den skal se ut som en bot på avstand men når man leser så skal det være en advarsel slik at de tenker neste gang kan det være en bot. Det er ikke meningen at de skal tro det er en bot annet enn farge og form. Får som oftest litt puls når man kommer gående og ser en en gul lapp.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Sånn, da har jeg dessverre delt ut min første gule lapp. Det var til en mazda 6 som hadde parkert på en plass godt merket reservert elbil. Skiltet fra elbil-foreningen var akkurat foran synsfeltet på bilen og den hadde parkert med fronten rett mot skiltet. Synd jeg ikke var der for å se reaksjonen på den gule lappen.

Det var riktig nok på et industriområde og jeg var eneste elbilen der, men stasjonen er åpen for alle og du kan lade på full power med type 2 der. Med andre ord perfekt for langveisfarende.
Fremtiden er elektrisk.

ganton

Sitat fra: kringon på søndag 24. august 2014, klokken 20:14
Sitat fra: Mippen på søndag 24. august 2014, klokken 10:23
Sånn... Da har jeg laget min egen flyer som ser ut som en parkeringsbot. Printet ut med gult på hver side. Står Advarsel også en liten beskrivelse at plassen er reservert El-kjøretøy på lading. At man bare skal parkere der med behov for lading og oppfordring til å flytte bilen når den er full. At man må ta hensyn til skilting. Skriver også at det ikke er en bot denne gangen.


Var akkurat plass til et lite sammendrag på engelsk under også.

Lyst til å dele resultatet med menigheten?


Har forøvrig prima eksempel på krisesituasjon:

Alle 4 ladeplassene var tatt av fossilbiler. Var MASSE ledige plasser i kort avstand..




Må si jeg forstår faktisk at folk feilparkerer. Hvis jeg IKKE hadde lest endel på dette forumet og kommet der med en fossilbil ville jeg muligens parkert der, det står jo vitterlig ikke "KUN lading for elmotorvogn" eller "RESERVERT lading ...", ville tolket det som en opplysning at det var mulighet for lading der (tanken om at det kanskje kommer en el-bil ila den tiden jeg stod der som måtte lade er kanskje ikke påtrengende der og da).

Trengs folkeopplysning og kanskje ny standard for underskilt.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Rio

Det er ikke noe gale med skiltingen. Har man førerkort så må man vite hvordan man skal lese et skilt - det er parkering kun med de begrensningene som står på underskiltene. Samme når det gjelder f. eks. for funksjonshemmede.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

ganton

Joda, du har helt sikkert rett. Dog, bevegelseshemmet-symbolet er veldig vanlig/innarbeidet. Dessuten finnes det jo underskilt som sier "Reservert ...." , mener å ha sett "Kun ansatte... "  også...
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

rene

Tipper dette hadde vært fikset ganske greit med grønn maling av hele selve parkeringsplassen. Har sett det noen steder, og der er det nok vanskeligere for fossilbilistene å stå. Hjelper dog ikke på elbiler som har parkering på ladeplass uten å lade.

Mippen

I går der jeg delte ut en gul lapp var det ikke noe unnskyldning for å ikke skjønne skiltingen. Begge Parkeringsplassene var merket med et stort grønt skilt rett over plassen i frontrute høyde. Ladestasjoner hang også på veggen mellom skiltene og var merket ladestasjon. Det er bare frekkhet...
Fremtiden er elektrisk.

rene

Det er aldri noen unnskyldning for å ikke skjønne skiltingen. Kan du ikke kjøre bil (les: underordnet må du da kunne lese og forstå skilting) så bør du la være å gjøre det.

Jeg sier bare at det hadde vært enklere å se om selve plassen var malt grønn. Fint er det også.

Knotten

Sitat fra: Mippen på søndag 24. august 2014, klokken 21:12
Kan eventuelt ta det med på V.2 :) Det er plass bak til å skrive. Tanken er at den skal se ut som en bot på avstand men når man leser så skal det være en advarsel slik at de tenker neste gang kan det være en bot. Det er ikke meningen at de skal tro det er en bot annet enn farge og form. Får som oftest litt puls når man kommer gående og ser en en gul lapp.

Veldig bra!   :D

Kunne du tenke deg å poste den i en utskriftsvennlig versjon?  ???
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

ksnygard

Jeg har stor forståelse for irritasjon over for fossilbiler som okkuperer el-bilplasser. Men jeg synes det er like ille at elbiler parkerer på ladeplassene uten å lade. Dette ser jeg ofte på City Syd i Trondheim, og jeg tenker at skiltingen tydelig bør vise at det bare er biler med ladekabelen i veggen som kan bruke disse plassene. Jeg tror ikke noen orker å dra ut ladekabelen bare for å fake lading, da parkerer de like godt på en vanlig parkeringsplass.
40000 km i Think fra 2003 - 2006.......
Ampera fra februar 2014 etter 8 år på diesel og bensin...

Knotten

Sitat fra: ksnygard på onsdag 03. september 2014, klokken 15:02
Jeg tror ikke noen orker å dra ut ladekabelen bare for å fake lading, da parkerer de like godt på en vanlig parkeringsplass.

Hahh!!
Der tar du nok feil, min gode mann. 8)

Jeg synes forøvrig at det er MYE verre når en elbilist okkuperer ladeplass uten å lade, de burde visst bedre..  >:(
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

emil

Sitat fra: ksnygard på onsdag 03. september 2014, klokken 15:02
Jeg tror ikke noen orker å dra ut ladekabelen bare for å fake lading, da parkerer de like godt på en vanlig parkeringsplass.

Har lagt lapper i rutene på en del biler her, og når jeg har sett de igjen senere har de stått med ladekabel tilkoblet og fulladet batteri klokka 9. Problemet for et par av ladeplassene her er at man må gå ca 500m for å komme til p-plass uten 1-2t begrensning og da er det lettere å dra fram ladekabel.

Rio

Med mindre vi har tenkt å bli de "kjipeste" gruppen bilister (som kjører rundt med falske parkeringsbøter og med lapper for å passe på hverandre) så vil jeg foreslå at vi heller presser på for å få en massiv utbygging av normalladepunkter. Jeg tror ikke noe annet vil hjelpe.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA