Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flyer for feilparkerte biler...

Startet av ravn, lørdag 14. februar 2009, klokken 19:56

« forrige - neste »

Hyperstress

Har ikke lest hele tråden, så mulig det er foreslått alt, men kanskje noen kan lage en flyer som ser ut som en parkeringsbot, bare med annen tekst selvsagt. Da tror jeg folk våkner, og i alle fall leser hva som står der. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cra

Sitat fra: Hyperstress på søndag 15. juni 2014, klokken 09:17
Har ikke lest hele tråden, så mulig det er foreslått alt,

Ja, for ca 4 år siden. :)  http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1734.msg21493.html#msg21493

Det finnes også ulike varianter som kan lastes ned og skrives ut, men jeg er usikker på om akkurat den gule stripa er en av dem.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Olatho

Personlig synes jeg den gule stripa er en dårlig idé.
Både blir teksten veldig liten og uleslig, og det blir fort en irriterende greie man bare hiver i frustrasjon.

Men gode flyers, i passelig størrelse er ellers en bra ting tror jeg.

Olemann


Jeg synes fortsatt det er et mer utbredt problem med ego-parkerte el-biler enn feilparkerte fossil-biler.

Derfor denne flyer som kan brukes fritt av alle som orker prøve oppdra sine elbil-kolleger.... :)


Mvh Ole

kringon

Sitat fra: Olemann på mandag 23. juni 2014, klokken 14:07

Jeg synes fortsatt det er et mer utbredt problem med ego-parkerte el-biler enn feilparkerte fossil-biler.

Derfor denne flyer som kan brukes fritt av alle som orker prøve oppdra sine elbil-kolleger.... :)


Mvh Ole

Helt enig her Ole.

Var her forleden i Oslo og skulle finne en ladeplass og dem kryr det jo av! Det var derimot 100% belegg på de 10 nærmeste plassene og 75% av disse ladet ikke...

Din lapp er herved lastet ned og skrevet ut 10 eksemplarer. Ligger klare i hanskerommet.
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

arthur

Har stor sans for denne lappen og teksten på denne!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

sn0le

#141
Frognerparken akkurat nå.
14 parkeringsplasser med mulighet for lading.

3 ledige plasser.
1 fossilbil.
3 elbiler som lader.
7 elbiler som ikke lader (1 Tesla og 6 Leafer).

Alle de andre plassene er gratis siden det er søndag.

::)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

VanillaBean

Kjempefin lapp!

Hva med en lapp for elbilbilister som bruker ladeplasser uten å lade? Jeg opplever dette som svært usolidarisk.
iMiev siden september 2013.

VanillaBean

Aha! Så at det var en slik lapp også her. Denne skal printes og benyttes
iMiev siden september 2013.

Småfly

Var en tur i Østfold i dag på Inspiria. Positiv opplevelse med åtte stolper type2.
Det beste av alt... Det sto bare biler som ladet på plassene, de som ikke ladet sto på de vanlige plassene. La det fortsette

Rio

Sitat fra: sn0le på søndag 13. juli 2014, klokken 14:11
Frognerparken akkurat nå.
14 parkeringsplasser med mulighet for lading.

3 ledige plasser.
1 fossilbil.
3 elbiler som lader.
7 elbiler som ikke lader (1 Tesla og 6 Leafer).

Alle de andre plassene er gratis siden det er søndag.

::)

Alle de andre plassene er GRATIS for elbiler hver eneste dag i uken.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

sn0le

Hvis man har parkeringsur/parkeringsskive. :)
Har ikke montert min enda.
Men du har rett, det blir rett og slett dustete å parkere på de få parkeringsplassene med lademulighet.
Helt lovlig, siden det ikke er ladeplasser (parkeringsplass m/ladepåbud), men dustete.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Rio

Sitat fra: sn0le på lørdag 23. august 2014, klokken 16:58
Hvis man har parkeringsur/parkeringsskive. :)
Har ikke montert min enda.
Men du har rett, det blir rett og slett dustete å parkere på de få parkeringsplassene med lademulighet.
Helt lovlig, siden det ikke er ladeplasser (parkeringsplass m/ladepåbud), men dustete.

Det er, etter det jeg husker, ingen tidsbegrensning for å parkere der?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Mippen

Sånn... Da har jeg laget min egen flyer som ser ut som en parkeringsbot. Printet ut med gult på hver side. Står Advarsel også en liten beskrivelse at plassen er reservert El-kjøretøy på lading. At man bare skal parkere der med behov for lading og oppfordring til å flytte bilen når den er full. At man må ta hensyn til skilting. Skriver også at det ikke er en bot denne gangen.


Var akkurat plass til et lite sammendrag på engelsk under også.
Fremtiden er elektrisk.

kringon

Sitat fra: Mippen på søndag 24. august 2014, klokken 10:23
Sånn... Da har jeg laget min egen flyer som ser ut som en parkeringsbot. Printet ut med gult på hver side. Står Advarsel også en liten beskrivelse at plassen er reservert El-kjøretøy på lading. At man bare skal parkere der med behov for lading og oppfordring til å flytte bilen når den er full. At man må ta hensyn til skilting. Skriver også at det ikke er en bot denne gangen.


Var akkurat plass til et lite sammendrag på engelsk under også.

Lyst til å dele resultatet med menigheten?


Har forøvrig prima eksempel på krisesituasjon:

Alle 4 ladeplassene var tatt av fossilbiler. Var MASSE ledige plasser i kort avstand..





Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA