Drive unit failure

Startet av alex313, fredag 03. oktober 2014, klokken 09:55

« forrige - neste »

Hodetelefoner

#1290
DU produsert i Mai 2015 (store) er heller ikke feilfrie. Så lasten som kom inn 2014 - 2015 er nok ikke av den nyeste.
Redigert: bør nevnes av de DU ene jeg vet om. Som har blitt byttet av nyere type (inkludert min med lyd), har blitt brukt godt. Totalt overlegen drivlinjene i andre biler. Litt lyd etter 70.000km istedenfor viking bil etter 200km.
Nevnte lyden for Tesla ved 70.000. Skulle si ifra hvis den ble høyere. Den har holdt seg lik i 40.000 til. Hører den best med vinduene nede og vegger på sidene.

Gressvikingen

P85D - VIN P754xx levert mai 2015: Ny DU ved 34000 km i mai 2017. Sirkel sag. Lyd kom plutselig ved 32000km.
Ypperlig service. Byttet etter halvannen ukes ventetid.
P85D"+"

E_S

Virker som det er opp og ned - kjørte en S85 registrert mai 2014 med nesten 120000 km her om dagen, ikke byttet DU, og den hadde ingen ulyd i det hele tatt, mens min ex-P85 fra desember 2014 hadde sirkelsaglyd etter 17kkm..

:)

BMW850

#1293
Min P85 produsert i mars 2014 ble det preventivt byttet DU på i november samme år. 8000km, ingen ulyder. Nå gått 35000 og ingen slark eller ulyder. Bare litt opptatt av at den ikke holder til rett etter at garantien har gått ut etter 8 år. Får bare kjøre litt mer og satse på at den blir byttet med en ny og forbedret utgave. Elon har jo nevnt at de har som mål at DUén skal holde en million miles :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

OleJA

Byttet DU på min Sept 13 P85 fra den første batchen med flysendte DU'er. Den hadde da gått 24k og hadde endel ulyd. Har nå gått 75k og er helt fin.

Hyperstress

Som nevnt tidligere ble min DU byttet i høst, og jeg har nå fått klunkelyd/slark på den nye. Skal ha bilen inn i juni, så blir spennende å se om DU blir byttet igjen, eller om det er noe annet som er problemet.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Drivaksler/nav har ikke vært uvanlig årsak til klunk/slark. På vår P85 ble navene bak byttet før det ble bra. De var kraftig korrodert.

trykkertor

Jeg tipper hvor hardt bilen blir kjørt også er en av faktorene til DU-problemer.
Er jo noen av disse bilene som blir "testet" jevnlig og flat pedal.
Klart slik krefter kan være en medvirkende årsak.

Knut Røe

Sitat fra: trykkertor på lørdag 13. mai 2017, klokken 21:17
Jeg tipper hvor hardt bilen blir kjørt også er en av faktorene til DU-problemer.
Er jo noen av disse bilene som blir "testet" jevnlig og flat pedal.
Klart slik krefter kan være en medvirkende årsak.
Hvis bilene ikke tåler full gass burde den vært laget med begrensning på dette.
Mange biler har grense for antall launch control f.eks.

Hyperstress

Jeg tror ikke det er grunnen til at mange DUer ryker. Ikke for min del i alle fall.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

trykkertor

Sitat fra: tiger`n på lørdag 13. mai 2017, klokken 21:21
Hvis bilene ikke tåler full gass burde den vært laget med begrensning på dette.
Mange biler har grense for antall launch control f.eks.
Ingen fossilbil har godt av å ligge på rødlinjen heller.
Har du en mc og drar den stadig ut mot maks, så slites den betydelig fortere den også.

E_S

En god fossilmotor tåler 100% belastning 24/7 uten problemer - det bør også en drive unit gjøre.
:)

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

E_S

Da kan du gjerne forklare nærmere hva du mener - forutsatt at ikke den termiske belastningen blir for høy skal det være fullstendig uproblematisk med mindre noe er helt elendig konstruert.
:)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA