Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Drive unit failure

Startet av alex313, fredag 03. oktober 2014, klokken 09:55

« forrige - neste »

OleJA

De siste par ukene har det vært en 'sirkelsag'-ulyd fra DU'en. Nevnte dette dette på service idag, og utfallet ble at DU skal byttes. Fikk også ny DU i januar 2015, den gang pga 'klunk' i drivverket.

Ser at 2015-DU'en jeg har nå er en 'H' revisjon, og 'latest and greatest' er vel 'Q' så vidt jeg kan se fra diverse forum. Er det lov å håpe på at ihvertfall sirkelsag lyden er eliminert fra denne revisjonen?

Muffinman

Siste revisjoner hadde ulik bokstav for henholdsvis 85 og P85 siste gangen vår P85 fikk ny i januar 2016. Da var det Q for 85 og P for P85. Har ikke sjekket om det er kommet noe nytt, men vår revisjon P er nå gått 30k uten antydning til ulyd. Satser på at den holder :)

OleJA

Da er Drive Unit byttet - herlig med stille bil igjen :-)

Ser på Repair Order at Tesla nå har kommet til revisjon 'R' på bakre DU: 'ASY,P-TRAIN,SPORT,MECH,COMPLETE (1002633-01-R)'. Er tydeligvis også en oppgradering på 'wiring harness' som nå er byttet til 'Gen2': 'HV HARN,DRV INV TO HVJB,MDLS,GEN2 (1022562-10-B)' (High Voltage harness, Drive inverter to high voltage junction box, Model S, Gen2)

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

OleJA

Sitat fra: BMW850 på fredag 29. september 2017, klokken 09:18
Første bytte?
Neida, byttet en gang tidligere under 'DU-gate' i januar 2015 - da fikk vel nesten alle
tidlig leverte Model S ny DU. Dvs den første hold ca 20Kkm, og neste 60Kkm.

Den gang fikk jeg en 'H' revisjon, som da tydeligvis ikke var helt ferdig debugget enda.

Corny

Jeg hentet min 2013 etter bytte av DU denne uken. Står Q på slutten hos meg. Første bytte for min del (S85).

Forøvrig veldig fornøyd med servicen denne gang (Stavanger)
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA