Drive unit failure

Startet av alex313, fredag 03. oktober 2014, klokken 09:55

« forrige - neste »

serenejet



Om du ser nederst i venstre hjørne står det spesifisert at det er nye deler.
2025 ID.Buzz GTX

Doro

"All parts are new unless otherwise specified.", men hva er specified?

Mitt delenummer sier "ASY,P-TRAIN,MECH,COMPLETE,RC (1002633-00-K)". Antar jeg har fått en RC=reconditioned??

BMW850

#692
Det betyr jo enkelt og greit at delen er ny om det ikke er spesifisert at den IKKE er det. Uansett vil nok DUene bli totaloverhalt som f.eks. bremsekalipere og bli remontert ved ett tidspunkt. De dumper de jo ikke.

Forresten kan du ha rett med tanke på "RC". Regner med at det vil være en diffus kode.

Edit: Sjekket Servicerapporten min fra byttet, der står ikke "RC" : ASY,P-TRAIN,SPORT,MECH,COMPLETE (1002633-01-H)

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

sven erik

jeg fikk min byttet i desember men har bynt  å få ulyd i gjenn  noen andre som har oplevd dette ?

Muffinman

Ja. Merket umiddelbart etter bytte at det fremdeles var like mye slakk i drivverket, og etter 8000km med tredje (!) DU har en svak gneldring blitt tydeligere. Den høres bare i visse hastigheter når drivverket så akkurat er stramt den ene eller andre veien. Ved større last forsvinner det - akkurat som på en gammel stiv bakaksling som begynner å bli sliten. Jeg har også svake klakk, to i slengen for å være nøyaktig. Hvis jeg f.eks. skal rygge opp en bakke og begynner på flat mark kommer klakkene når stigningen begynner. Samme andre veien. Tipper dette er relatert til stikkakslinger ut fra DU`en eller kanskje drivaksler/knuter.

Det er meningen at dette skal sees på i april. Flere måneder ventetid på servicesentrene nå.

sven erik

jeg hører min når keg kjører mellom  30 og 50 km i timen  og  merker at bilen bruker merkbart mer strøm
todde det  de byttet  i desember var siklig fiks om det ikke blir siklig  må de gjøre en omlevering på min bil  det er å en del andre ting de må fikse  synd bare at jeg ikke får samme farge

staleand

Sitat fra: Muffinman på fredag 20. februar 2015, klokken 18:35
Ja. Merket umiddelbart etter bytte at det fremdeles var like mye slakk i drivverket, og etter 8000km med tredje (!) DU har en svak gneldring blitt tydeligere. Den høres bare i visse hastigheter når drivverket så akkurat er stramt den ene eller andre veien. Ved større last forsvinner det - akkurat som på en gammel stiv bakaksling som begynner å bli sliten. Jeg har også svake klakk, to i slengen for å være nøyaktig. Hvis jeg f.eks. skal rygge opp en bakke og begynner på flat mark kommer klakkene når stigningen begynner. Samme andre veien. Tipper dette er relatert til stikkakslinger ut fra DU`en eller kanskje drivaksler/knuter.

Det er meningen at dette skal sees på i april. Flere måneder ventetid på servicesentrene nå.

Slike historier synes jeg er svært urovekkende!! 3 DU og fortsatt problemer... Mon tro hva det koster Tesla per bytte av driveunit når man kalkulerer inn produksjon av nye uniter, frakt til Norge, kostnader forbunnet med montering (lønn) osv? Greit nok at de tjener grovt mye på en Tesla, men med 3 DU bytter og mye småplukk som er utbedret på din bil så kan det jo ikke være plussregnestykke?

Jeg håper virkelig de får kontroll på disse tingene og minimerer garantikostnadene sine slik at de kan konsentrere seg om å innovere framfor å gå konkurs om noen år.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

iCar

Fått tilbake bilen etter DU bytte, det ble tatt 4 hjulskontroll fikk jeg opplyst.

Før når jeg kjørte på rette strekninger og slapp rattet litt så gikk bilen rett, men etter at jeg fikk bilen tilbake opplever jeg at ved en rett strekning så svinger bilen straks til høyre.
Mulig det bare er jeg som bagataliserer det, men skal det være sånn?

RaBalder

Sitat fra: iCar på søndag 22. februar 2015, klokken 05:23
Fått tilbake bilen etter DU bytte, det ble tatt 4 hjulskontroll fikk jeg opplyst.

Før når jeg kjørte på rette strekninger og slapp rattet litt så gikk bilen rett, men etter at jeg fikk bilen tilbake opplever jeg at ved en rett strekning så svinger bilen straks til høyre.
Mulig det bare er jeg som bagataliserer det, men skal det være sånn?
Selvfølgelig skal det ikke være slik  >:(

iCar

Ser nå at jeg skrev svinger, er vel mer det at den beveger seg mot høyre istedenfor før når den gikk dønn rett, man må på en måte holde og justere rattet bevisst så den ikke går mot høyre

fonberg

Sitat fra: iCar på søndag 22. februar 2015, klokken 07:13
Ser nå at jeg skrev svinger, er vel mer det at den beveger seg mot høyre istedenfor før når den gikk dønn rett, man må på en måte holde og justere rattet bevisst så den ikke går mot høyre
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

petersv

Samme har hendt meg, be om ny justering og be samtidig om utskrift av før- OG etterverdiene.

RaBalder

Sitat fra: fonberg på søndag 22. februar 2015, klokken 09:33
Sitat fra: iCar på søndag 22. februar 2015, klokken 07:13
Ser nå at jeg skrev svinger, er vel mer det at den beveger seg mot høyre istedenfor før når den gikk dønn rett, man må på en måte holde og justere rattet bevisst så den ikke går mot høyre

petersv


sven erik

bilen skal gå til høyre noe  det er ikke bilen men veien   se på veiene så heller de inn mot  mitten
men  er mer bekymret for at de ikke får  fikset du problemet

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA