Drive unit failure

Startet av alex313, fredag 03. oktober 2014, klokken 09:55

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 03. desember 2014, klokken 14:19
Her kommer topic- politiet :o
DU- denne tråden,
andre problemer- i feil og mangler tråden - som alltid er lett å finne.
Sorry. Skal holde meg OT fremover :) Ettersom Tesla skifter ut DUs ad mass må vi etter hvert finne noe annet å klage på uansett  8)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 03. desember 2014, klokken 14:23
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 03. desember 2014, klokken 14:19
Her kommer topic- politiet :o
DU- denne tråden,
andre problemer- i feil og mangler tråden - som alltid er lett å finne.
Sorry. Skal holde meg OT fremover :) Ettersom Tesla skifter ut DUs ad mass må vi etter hvert finne noe annet å klage på uansett  8)
Ja- det vi kan har som oppgave i denne tråden er i hvilket tidsrom bilene med DU-problemer er produsert/levert i
er det fra aug 13 til april 14 sålangt?
- eller er det noen med nyere DU som er i samme båt?

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 03. desember 2014, klokken 14:31
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 03. desember 2014, klokken 14:23
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 03. desember 2014, klokken 14:19
Her kommer topic- politiet :o
DU- denne tråden,
andre problemer- i feil og mangler tråden - som alltid er lett å finne.
Sorry. Skal holde meg OT fremover :) Ettersom Tesla skifter ut DUs ad mass må vi etter hvert finne noe annet å klage på uansett  8)
Ja- det vi kan har som oppgave i denne tråden er i hvilket tidsrom bilene med DU-problemer er produsert/levert i
er det fra aug 13 til april 14 sålangt?
- eller er det noen med nyere DU som er i samme båt?
Min fra 31. august -13 har i hvert fall byttet DU september -14.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hgs

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 03. desember 2014, klokken 14:31
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 03. desember 2014, klokken 14:23
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 03. desember 2014, klokken 14:19
Her kommer topic- politiet :o
DU- denne tråden,
andre problemer- i feil og mangler tråden - som alltid er lett å finne.
Sorry. Skal holde meg OT fremover :) Ettersom Tesla skifter ut DUs ad mass må vi etter hvert finne noe annet å klage på uansett  8)
Ja- det vi kan har som oppgave i denne tråden er i hvilket tidsrom bilene med DU-problemer er produsert/levert i
er det fra aug 13 til april 14 sålangt?
- eller er det noen med nyere DU som er i samme båt?

Vår levert 6 juni 2014 har summing og klunk fra 17kkm.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Brosme

Min P85 er inne idag for skifte av DU. 10k på telleren. Utlevert mars 2014. Begynte å få klunk etter 5k. Ingen andre lyder som jeg legger merke til.

Fikk en helt ny P85 loaner. Det var en annen verden. Syns hele bilen var mye mer fast i fisken. (Dempere, bremser, ratt, betjenings hendler ved ratt etc). De skal jobbe på bilen i kveld. Spent på resultatet i morgen tidlig.
2014 P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr uten +.
2021 Model 3 LR Rød med hengerfeste.  Bestilt 09.04.21. Leveres........snaaaaaaart.

Teslanewbie

Ny info idag . Alle som har DU som er feilprodusert kommer tesla å innkalle til DU skifte til tross for at kunden evt  ikke har problem .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Havebigfun

Det skulle bare mangle- å satse på at alle kunder detekterer klunk før det evt blir stopp er useriøst.
Politikken hittil har vel vært preget av at man prøvde å drøye med hele sannheten.

Et annet spm er fra hvilket tidspunkt de byttede DU er av en kvalitet som holder i 20 år?

Kallagtunet

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 03. desember 2014, klokken 16:33
Det skulle bare mangle- å satse på at alle kunder detekterer klunk før det evt blir stopp er useriøst.
Politikken hittil har vel vært preget av at man prøvde å drøye med hele sannheten.

Et annet spm er fra hvilket tidspunkt de byttede DU er av en kvalitet som holder i 20 år?

Det tror jeg Tesla ikke bekymrer seg over. Men at de holder minimum 8,1 år er de nok opptatt av :-D

BDA

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 03. desember 2014, klokken 16:02
Ny info idag . Alle som har DU som er feilprodusert kommer tesla å innkalle til DU skifte til tross for at kunden evt  ikke har problem .

Hvor kommer denne info fra?  Pålitelige kilder håper jeg.

gss

Hva med de som har/får klunk og ikke inngår i denne listen over biler med "feilproduksjon"? Har vi tillit til at det er det faktiske problemet som nå er funnet og løst?

RuneW

Sitat fra: Brosme på onsdag 03. desember 2014, klokken 16:00
Min P85 er inne idag for skifte av DU. 10k på telleren. Utlevert mars 2014. Begynte å få klunk etter 5k. Ingen andre lyder som jeg legger merke til.

Fikk en helt ny P85 loaner. Det var en annen verden. Syns hele bilen var mye mer fast i fisken. (Dempere, bremser, ratt, betjenings hendler ved ratt etc). De skal jobbe på bilen i kveld. Spent på resultatet i morgen tidlig.

Hva betyr dette, egentlig? At bilene blir "slappe i fisken" allerede etter kun 10k, eller at biler produsert etter mars 2014 har blitt vesentlig forbedret?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Sjøhyene

Sitat fra: gss på torsdag 04. desember 2014, klokken 11:55
Hva med de som har/får klunk og ikke inngår i denne listen over biler med "feilproduksjon"? Har vi tillit til at det er det faktiske problemet som nå er funnet og løst?

Hvis ryktet er riktig regner jeg med at 90% av norges MS eiere er på en sånn liste. Og hvis ikke så er det uansett ikke noe problem å få ny DU om problemer skulle oppstå i løpet av de neste 8 årene. Du må kanskje bare vente litt lenger før de tar den inn.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

turfsurf

Sitter på Lier Nord SC og lader etter å ha hentet bilen hos Tesla Grorud. DU byttet, og med FW 1.67.125 er ihvertfall regen fullt tilbake, og ingen antydninger til klunk eller rykk. Kudos til Tesla for å kaste seg rundt, de jobber til midnatt der hver dag. Krysser fingrene for at problemet nå er borte for godt.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

cairnz

Sitat fra: turfsurf på torsdag 04. desember 2014, klokken 13:18
Sitter på Lier Nord SC og lader etter å ha hentet bilen hos Tesla Grorud. DU byttet, og med FW 1.67.125 er ihvertfall regen fullt tilbake, og ingen antydninger til klunk eller rykk. Kudos til Tesla for å kaste seg rundt, de jobber til midnatt der hver dag. Krysser fingrene for at problemet nå er borte for godt.

Med regen fullt tilbake, mener du da at den går rett til 60kW regen og ligger der i hastigheter over 70, ca?
Elbilist

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA