Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service Zoe

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:46

« forrige - neste »

HCO

Men såvidt jeg forstår har Zoe et tradisjonelt "startbatteri". Ville det ikke vært mer hensiktsmessig å ha et "fritidsbatteri" som tåler dypere utladning uten å konke? Vi har jo ingen startmotor som trenger masse strøm i en kort periode.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

TB

Slik eg har lest var det ingen 12V batteri den første Tesla Roadster. Men, det var ulemper som gjorde dei satte inn 12V batteri i seinare modeller. Praktisk med batteri for å dempe spenningstopper.

Typen batteri som settes inn har nok sammenheng med kostnad. Mulig batteri som bedre tåler utlading er dyrere? At bly brukes er nok også pga. pris. Det finnes lithiumbatteri som fungerer som eit 12V, med innbygd BMS som stopper lading og utlading.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

elekTrond

Sitat fra: hsa77 på onsdag 24. januar 2018, klokken 12:56
Skifte av 12v batteri skal gjøres etter 3 år ifølge Renault. Er nok viktig å gjøre det med hensyn til garanti. Men om jeg kommer til å gjøre det etter 6 år når garantien uansett er utløpt gjenstår å se! Kan ikke skjønne at et 12v batteri skal være utslitt etter bare 3 år.
Dette kan gjerne tas i en egen tråd, så vi ikke sporer av servicepris-tråden.  :angel: Meeen ...  12V i trillingene er rundt ~30 Ah og holder gjerne seks-syv år før de første statistisk begynner å konke ut. God 14,4V ladespennning fra 80A inverter, uten 13V tullet Kia Soul er heftet med. Innbiller meg at pris svinger fra 700,- til 1.500,- avhengig av salgssted. Hva er tilsvarende specs på Zoe?

'13 Mjau

eltilki

Hei,

nybegynner spørsmål (jeg har ikke lest alle innlegg). Når tok dere første service, år/ KM. Kjøpte bilen ifjor og nærmer med 20.000km når bør jeg ta en service på den og hvor (bor i Oslo).

2019 Tesla model X 75D
2018 JAGUAR I-PACE SE LAUNCH EDITION - Bestilt 1/3-18 - Avbestilt
2017 Renault Zoe Z.E 40
2014 Leaf Acenta 24kW - Solgt

hsa77

Sitat fra: eltilki på mandag 12. mars 2018, klokken 16:48
Hei,

nybegynner spørsmål (jeg har ikke lest alle innlegg). Når tok dere første service, år/ KM. Kjøpte bilen ifjor og nærmer med 20.000km når bør jeg ta en service på den og hvor (bor i Oslo).
Bilen sier ifra selv, du får melding i skjermen når det nærmer seg service. Service skal tas etter 12mnd eller 30.000km - det som kommer først.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Trosim

Gammel tråd ser jeg, men fikk pris på 30000km service på ZOE 400.
2957,- hos MotorForum Kr sand. «I underkant av 2500,-« var svaret fra forhandler i Mandal.

rzoe

3. års, under 30k kmstand, bytte av 12v batteriet og kupèfilter: ca. 3700,-
Motorforum Asker & Bærum

aronesen

3 års service, 90.000 km. Uten bytte av 12v batteri og kupefilter. 2850,-
Motorforum Ganddal.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

julenissen2k

3.årsservice hos MF Kristiansand med bytte av 12V, men uten smøring av bremser og bytte av kupefilter, skal dem ha vanvittige 3.975,- for. Helt uaktuelt.

NAF Kristiansand skal ha 1.085,- for samme service men da uten bytte av 12V.

Er det nødvendig å skifte 12V batteriet etter kun 3 år, eller er dette bare for å gjøre butikk?

minibiti

It is usually recommended to change the 12V battery every 3rd year because it gets charged/discharged a lot and there is a risk of it being too low in some situations which then produces misleading error messages on the dashboard, like "Electric Failure DANGER" and "Check Connections" (not sure about the last one).
But you can argue that if you never had the problems, you can keep your current 12V battery and change it only then...
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

elekTrond

Håper jeg ikke gjør deg en bjørnetjeneste, men les tråden 12v batteri tømmer seg

Sjekk gjerne ut tråden Oversalg av vedlikehold og videoen

Car dealership ripoff: Hidden-camera investigation

:angel: :police:

EDIT: What minibiti said ...
'13 Mjau

HCO

2. årsservice 1.686,- hos Motor Forum Drammen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

bjaolsen

..og 3. år service (ca 70.000) hos Motorforum Drammen - ca. 1600,-
(Kupéfilter byttet, men ikke batteri)
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

HCO

Sitat fra: HCO på mandag 16. april 2018, klokken 15:12
2. årsservice 1.686,- hos Motor Forum Drammen.

Denne gangen tok de seg også av bytte av styreenhet for varmepumpa (standard tilbakekalling) samt at de på eget initiativ byttet bærekule og stabstag i forstillingen. Jeg mistenkte at dette var på gang, ettersom jeg hadde registrert knirking over fartsdumper, men jeg hadde ikke nevnt det for MF i forbindelse med servicen.

Som om ikke dette var nok, var også bilen fulladet når jeg hentet den.

Jeg har flere Renault-verksteder som ligger nærmere enn MF Drammen, men med gunstige servicepriser og høy servicegrad er det vel verdt en liten ekstratur.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

bjaolsen

Venter forresten på nok et bytte av forstillingsdetaljer, men det er håp - MF sier at disse nå kommer med nytt artikkelnummer....
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA