Skrevet av Emne: Lading av ZOE for Dummies -en nybegynner guide.  (Lest 42378 ganger)

lelsrud

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: Lading av ZOE for Dummies -en nybegynner guide.
« Svar #60 på: Mandag 10. Desember 2018, klokken 10:15 »
Hei alle.
mulig dette står tidligere i tråden, men for å få det inn med teskje:
På jobben har vi 400V TN nett. Kan jeg plugge denne laderen fra thansen

https://www.thansen.no/product.asp?pn=345302&n=6015&regnr=&RegNrRecID=0&tid=125941&group=3650&refloc=2

rett i et hvilket som helst stikk med 10A sikring?

hvis ikke; hva må til?

På forhånd tusen takk for svar.

HCO

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #61 på: Mandag 10. Desember 2018, klokken 10:20 »
Teknisk: Ja, vil fungere

Lovlig (til regelmessig bruk): Nei*

*Da trenger du dedikert kurs (ingen andre uttak på samme kurs) med jordfeilvern type B og uttaket må være dimensjonert "et hakk opp", dvs. 16A for 10A lading, og 20A for 16A lading.
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

Lottelisehk

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #62 på: Torsdag 02. Mai 2019, klokken 13:34 »
Kjøpte Zoe Intens av forhandler i Januar. Veldig usikker på om det var riktig valg i forhold til lading. Jeg spurte flere ganger om lading og om det kunne ta lang tid dersom jeg reiste lange distanser. Forhandler sa selvsagt at dette ikke var noe problem og at jeg ikke ville stå i lange evigheter og lade. Dette gjør jeg med min nye bil da jeg ikke kan ta i bruk hurtigladere. Ville jeg kommet noen vei ved å klage til forhandler? Mener jo at det er å tilbakeholde veldig relevant informasjon, mtp at dette faktisk er drivstoffet mitt.

Speeder

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #63 på: Torsdag 02. Mai 2019, klokken 14:04 »
Kjøpte Zoe Intens av forhandler i Januar. Veldig usikker på om det var riktig valg i forhold til lading. Jeg spurte flere ganger om lading og om det kunne ta lang tid dersom jeg reiste lange distanser. Forhandler sa selvsagt at dette ikke var noe problem og at jeg ikke ville stå i lange evigheter og lade. Dette gjør jeg med min nye bil da jeg ikke kan ta i bruk hurtigladere. Ville jeg kommet noen vei ved å klage til forhandler? Mener jo at det er å tilbakeholde veldig relevant informasjon, mtp at dette faktisk er drivstoffet mitt.
Ladetider er etter mitt syn veldig godt opplyst, bla.a. i tabellfomat i "teknisk infomasjon"
https://assets.ctfassets.net/mt8w0y3iajsh/lWB3cp60neqmCQqQGYIeY/24c438b2c70537b437a96bb1352f0ecd/Nye_Zoe_400_des_2016_Teknisk_spesifikasjon.pdf
Zoe 43kW

Rav4_EV

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #64 på: Torsdag 02. Mai 2019, klokken 15:24 »
Hvilken utfordring har du i forhold til lading?

Om du kun har en langtur i løpet av uka så er det neppe farlig om det tar litt lang tid med lading.
Den trenger jo ikke være fulladet dagen etter en langtur så lenge du har nok strøm til den neste dags bruk. Mange med Tesla har det slik.
Jobber hos Euromatic AS   Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     16' Leaf Accenta 30kWh batteri
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion