Skrevet av Emne: Utfordringer med Renault Zoe 2012-2019 mod. Gjelder Q210, R240, Q90 og R90/R110  (Lest 85252 ganger)

HCO

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 933
    • Vis profil
Sv: Utfordringer med Renault Zoe 2012-2019 mod. Gjelder Q210, R240, Q90 og R90/R110
« Svar #225 på: mandag 13. januar 2020, klokken 13:35 »
@Elbilforum admin

Jeg mener det er på tide å fjerne "festepinnen" på denne tråden, og eventuelt etablere en ny festet tråd som forklarer hva som er spesielt med ladeløsningen til Zoe sammenlignet med andre biler.

Dette mener jeg fordi det har skjedd en del viktige endringer i det siste:
  • Nye Zoe 2020 har hurtiglading DC i tillegg til semihurtiglading AC som tidligere modeller
  • Nye biler blir ikke lenger levert med vegglader (PodPoint m/trafo) inkludert
  • Zapcharger Portable leveres ikke lenger, verken sammen med ny bil eller som separat produkt
  • Nye biler blir levert med en spesiell ladekabel som langt på vei eliminerer IT/TN-problematikken
  • Den nye ladekabelen kan også brukes på eldre Zoe, for de som sliter med å lade denne i fellesgarasjer o.l.

Edit: Takk til Admin og Lars for å ha endret overskriften på tråden og for å ha redigert første innlegg slik at det nå gir et mer nøytralt bilde av hva en kjøper av brukt Zoe må sette seg inn i.

Jeg drister meg til å oppsummere tråden i tre setninger:
  • Finn ut om du kan lade Zoe hjemme (gjerne med utgangspunkt i informasjon i denne tråden)
  • IKKE kjøp brukt Zoe (før 2020-modell) dersom du ikke kan lade hjemme, eller tenk deg iallefall nøye om
  • Ikke bekymre deg for lading av Zoe på tur, ladere som passer Zoe finnes "overalt".
« Siste redigering: torsdag 16. januar 2020, klokken 16:16 av HCO »
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black