Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading av ZOE for Dummies -en nybegynner guide.

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. mars 2017, klokken 09:26

« forrige - neste »

Orbit

Chargefinder har oppdatert kart for alle ladetyper. Sett filteret til kun å vise type 2 og minimumseffekt 11 kW, så får du mulighetene for gammel Zoe. Det er god dekning, men jeg har ofte sett at AC-stolper blir inneparkert. Det er kjekt med en relativt lang kabel slik at du ikke nødvendigvis må stå rett ved stolpen. Der AC-punktet er på en hurtiglader, er det også fint om en får parkert godt ut til siden så andre kan bruke hurtigladeren samtidig.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

idunerik

Sitat fra: Orbit på tirsdag 10. mai 2022, klokken 13:16
Chargefinder har oppdatert kart for alle ladetyper. Sett filteret til kun å vise type 2 og minimumseffekt 11 kW, så får du mulighetene for gammel Zoe. Det er god dekning, men jeg har ofte sett at AC-stolper blir inneparkert. Det er kjekt med en relativt lang kabel slik at du ikke nødvendigvis må stå rett ved stolpen. Der AC-punktet er på en hurtiglader, er det også fint om en får parkert godt ut til siden så andre kan bruke hurtigladeren samtidig.



Hei,

Jeg har en ZOE fra 2016, og prøver å bli klok på dette med offentlig lading (har fastmontert lader på TN-nett innstallert der jeg bor, som fungerer supert). Har forsøkt å lade flere steder på ladepunkter med Type 2 + 22 kW, men får bare beskjed om at lading ikke kan gjennomføres. Er det grunn til å tro at det er noe feil på min bil? Eller er det ikke gitt at disse laderne står på TN-nett selv om det ser ut til å burde fungere?

minibiti

Are you sure they are 22 kW chargers?
Anything 11 and above should work fine out of the box.
Can you tell us which charger it is if it is possible to find it in an app?
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

idunerik

Sitat fra: minibiti på mandag 13. juni 2022, klokken 13:34
Are you sure they are 22 kW chargers?
Anything 11 and above should work fine out of the box.
Can you tell us which charger it is if it is possible to find it in an app?


Hmm, does seem that something is not working as expected then. Today I did for instance try this one:
Du kan ikke vise dette vedlegget. 

minibiti

Maybe it is the cable?
Try with another one if you can...
If still not then something is probably wrong and get it checked at a garage.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

TB

Offentlige ladere har også betalingen som en tilleggs sak, starter du lading via brikke, elller app? Prøve annen måte?

Som bruker minibiti skriver, 11 og 22 kW ladere skal fungere, de må være TN nett.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

indcat

#96
Sitat fra: idunerik på mandag 13. juni 2022, klokken 15:25
Sitat fra: minibiti på mandag 13. juni 2022, klokken 13:34
Are you sure they are 22 kW chargers?
Anything 11 and above should work fine out of the box.
Can you tell us which charger it is if it is possible to find it in an app?


Hmm, does seem that something is not working as expected then. Today I did for instance try this one:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

I tried this charger last year and it didn't work with my Zoe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA