Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service Zoe

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:46

« forrige - neste »

alexkl

Motorforum Oslo. Kan ikke anbefalle dem, da det alltid er noe de surrer til. Første gangen skadet de støtfanger bak, tok 3 besøk før den var bra igjen. Nå sist var den på service og mange andre punkter, oppfølging fra kundemotak er elendig og de har ikke reparert feil. På servicen ble heller ikke dekktrykk korrigert, selvom det er et av punktene. Skal inn igjen, og håper ting blir fikset da!

Waberg

Motorforum Oslo ja... Har vært der selv på service med en annen Renault. Det var en merkverdig opplevelse. Måtte ha bilen inn til reparasjon to ganger for å fikse det de ødela under servicen. De var også så frekke at de byttet de sorte skiltholderne mine i noen det sto Motorforum på. Det morsomste var at de fylte opp kaffekoppholderen med kaffe:-)
15 Zoe Intense
99 P106 LiFePO4

matt

1year service uten pollenfilter 808kr Drammen Motorforum ca. 45min

bjaolsen

1 års service på MF Drammen med kupefilter : 1.798,- (etter litt, men tydeligvis ikke nok, pruting)... ???
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Torahans

MotorForum Stavanger.
1år. Kr.1958,- (inkl mva).  Med filterbytte.

morten69

MF Oslo 1 års service med filterbytte 1790,- inkl. mva
Skoda Enyaq iv80 Sportline Quartz Grey
Skoda citygo 2020 grå
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium, solg
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

Mariush

Første gangs service på Ørje kr 1400. Helt OK


Per Krogstad


Elmar

2. Gangs service 3900,-
18t km 2 år
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

Harald VI

Motor Forum Ålesund:  2. år (21000 km) 1990 kr inkl. bytte av kupefilter.
2014 Renault Zoe (43 kW)

Temyr

Vår ZOE ble levert for litt over ett år siden og blinker nå at den trenger service. Den er kjørt under 6.000 km. Jeg har sett noen av det som er postet før (bla sjekkpunktene) og kan ikke forstå at bilen egentlig har behov for service. Er det noen som kjenner til om garantien gjelder hvis man hopper over et serviceintervall? Får inntrykk av at produsenten forsøker å påtvinge kundene service bilen ikke trenger for å holde aktivitetsnivået på verkstedene oppe, når fler nå skifter fra fossilbil som trenger mye vedlikehold til elbil som trenger lite.
2015 Tesla P85D
2016 Renault ZOE

erik e

??? Hva er forskjell ?  Oljeskift på motor.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

HCO

Sitat fra: erik e på lørdag 04. februar 2017, klokken 22:14
??? Hva er forskjell ?  Oljeskift på motor.
Kjølevæske og bensin er to andre væsker som man (vanligvis) ikke finner på en elbil, med tilhørende tanker, slanger, rør, filter, pumper, ventiler og termostater. Alt dette skal sjekkes for funksjon og lekkasjer. Og koster skjorta og litt til dersom man finner feil.

Så har man selve motoren. Den har jo en elektromotor, men det er bare for å kunne sveives i gang. Forutsatt at batteriet er i orden, så klart, at innslagsreléet virker og at børstene ikke er slitt... I tillegg har motoren noen tusen bevegelige deler, tennplugger, luftfilter. Vi har olje, vann og drivstoff som går i forskjellige kanaler i samme motorblokk med utallige muligheter for interne lekkasjer med dyre reparasjoner eller skroting som resultat.

Turboer har jo blitt en god inntekstkilde for verkstedene med årene, etterhvert som praktisk talt alle dieselmotorer har dette (for å kompensere for svakheter ved dette motorkonseptet, så klart).

Og gearkasser - don't get me started. Jeg kunne hatt noen fine ferier til eksotiske land for de summene jeg har brukt på gearkasser og drivverk gjennom 30 år. Den morsomste var når gearkassen på vår VW Bora røk, fordi alle disse ryker pga en fabrikasjonsfeil som VW aldri har tatt ansvar for (google "DUU gearbox"). Sammen med dieselskandalen og andre ting vi nå vet om VW, så skjønner man hvordan VAG driver butikk.

Også eksosanlegg da: Saltet ødelegger utenfra, og småkjøring ødelegger innenfra. Ved at man bruker stadig dårligere materialer, og at katalysatorer og andre komponenter stadig blir dyrere pga. avgasskrav, blir dette en god inntekstkilde for verkstedene. Det er blitt ganske vanlig at deler av eksosanlegg bare tåler 4-5 norske vintre før de råtner opp.

Dersom man er av de som alltid kjøper ny bil, og bytter før 5-årsgarantien tar slutt, vil man sikkert ikke komme borti så mye av det jeg beskriver over. Det er da sånne som meg kommer og kjøper, for "bilen er jo så fin og har tatt det meste av verditapet, så dette er et godt kjøp". Yeah, right.

For meg er elbil først og fremst et pusterom fra mye av kostnadene og frustrasjonene ved å eie bil. Jeg er absolutt bilinteressert, og det er derfor jeg stort sett har kjøpt tøffe brukte biler i stedet for kjipe nye biler (som sikkert hadde vært mer fornuftig). Men det koster, og nå er jeg klar for å gå over i en fase der elbilen sørger for (rimelig) transport og bensinbilen bare er hobby.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

erik e

Å dæven,en "fossil bil" kan jo ikke virke.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA