Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Liste over problemer du har hatt på din Leaf

Startet av jagarock, mandag 24. mars 2014, klokken 14:06

« forrige - neste »

jagarock

Hva med å lage en sticky med alle problemene du noengang har hatt på din Leaf?

Jeg har hatt Leaf siden februar 2012 og har vært endel feil på den hittil:
- Varmeapparatet ødelagt 2 ganger. Begge ganger byttet hos BNH Rud, andre gangen ble varmeapparatet ødelagt bare en måned etter det ble reparert første gangen. Garantisak selvfølgelig, men fikk med meg at reparasjonen kosta nærmere 40.000,- begge gangene. Skjer fortsatt at varmeapparatet bugger seg en skjelden gang og en restart av bilen må til for å få varme.

- Rykking i bremser ved lav hastighet. Virker å skje helt tilfeldig. De fant ikke ut noe om dette hos BNH Rud, det går jo ikke an å "reprodusere problemet" når det skjer tilsynelatende tilfeldig.

- Vindu opp på førersiden fungerer ikke en gang innimellom. Fått dette problemet nå idetsiste etter 2 år. Noen ganger går vinduet opp veldig sakte, andre ganger ikke idetheletatt og en restart av bilen er nødvendig. Har ikke vært hos BNH med dette enda, men det blir vel enda en av de "vanskelige sakene" da problemet ikke lar seg gjenskape enkelt.

Information Research & Analytics @ Smashup Media

fws

Jeg har ikke hatt bilen mer enn 5 måneder, men det har vært et par ting:

Bremser: var veldig hakkete i starten, men etter noen av "knepene" med pedalen i bånd og sette bilen i nøytral, og så bramse, så har ikke jeg hatt symptomer.

Batteriet gikk tomt en gang i januar, men har ikke skjedd siden.

Ved et par anledninger har ikke bilen villet låse med å bruke knappen på døra. Men den funket med knappen på nøkkelen (den andre nøkkelen var ikke i bilen).

Et deksel i dørhåndtaket inne i bakdøra hadde falt av. Fikk på garanti. (delen kostet 40 Kr)

Carwings-systemet kan til tider være ustabilt. 

Utenom disse tingene har alt fungert :)
Nissan Leaf 2018

Mippen

Bilen har funket fint den utenom carwings som de forsatt ikke har klart å fikse. Er vist en bil til som "deler" carwings konto med meg slik at når han logger på blir jeg logget ut osv. Dårlig av de å ikke finne ut av det på så lang tid. Er snart i april liksom...

Fremtiden er elektrisk.

jagarock

Sitat fra: fws på mandag 24. mars 2014, klokken 14:40
Bremser: var veldig hakkete i starten, men etter noen av "knepene" med pedalen i bånd og sette bilen i nøytral, og så bramse, så har ikke jeg hatt symptomer.

Hm har ikke hørt om dette. Hva gjorde du nøyaktig?
Information Research & Analytics @ Smashup Media

RuneW

Problemer (mest viktige/irriterende først)

- Knirking/klukking/ulyder i forstilling
- Startproblemer ved forvarming på batteri (delvis fikset av Nissan (Må fortsatt trykke to ganger på startknappen))
- Dårlige vindusspylere (fikset av Nissan)
- Dårlige fjernlys (delvis fikset av Nissan)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

frankols

Min døde av det kjente "ikke-forvarm-uten-å-være-tilkoblet"-fenomenet. På verksted i 7 uker i januar-februar i fjor.
Vindusheisen på førerside skiftet i januar i år.
Ellers går den som en drøm  :D

dørvakta

Jeg har hatt bil siden oktober og har besøkt forhandleren to ganger etterpå. Første gang var Pga 12v batteri som ladet seg ut, andre gang (leverte bilen i dag) Pga vannlekkasje med tilhørende svømmebasseng i bagasjerommet og muggsopp på setene.

silverwrx

Knirking i stabilisatorstag foran ved kaldt vær. Smurte opp estimert kostnad kr 3.-. Ikke BNH.

Eneste på 1år/13.000km, USA Leaf SL.
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

Midgard


Sitat fra: frankols på mandag 24. mars 2014, klokken 18:07
Min døde av det kjente "ikke-forvarm-uten-å-være-tilkoblet"-fenomenet.
Er det slik å forstå at man ikke skal forvarme, sette på varme i bilen når den ikke er tilkoblet?
2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

frankols

Sitat fra: Midgard på mandag 24. mars 2014, klokken 19:32

Sitat fra: frankols på mandag 24. mars 2014, klokken 18:07
Min døde av det kjente "ikke-forvarm-uten-å-være-tilkoblet"-fenomenet.
Er det slik å forstå at man ikke skal forvarme, sette på varme i bilen når den ikke er tilkoblet?

Ja, dette temaet var tidligere låst på toppen av Nissan Leaf.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6626.0.html
Skal vel være fikset nå tror jeg..... ??

Belloq

Sitat fra: frankols på mandag 24. mars 2014, klokken 20:13
Sitat fra: Midgard på mandag 24. mars 2014, klokken 19:32

Sitat fra: frankols på mandag 24. mars 2014, klokken 18:07
Min døde av det kjente "ikke-forvarm-uten-å-være-tilkoblet"-fenomenet.
Er det slik å forstå at man ikke skal forvarme, sette på varme i bilen når den ikke er tilkoblet?

Ja, dette temaet var tidligere låst på toppen av Nissan Leaf.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6626.0.html
Skal vel være fikset nå tror jeg..... ??

Jeg gjorde dette masse i vinter, har ikke opplevd noe problem.
P85 2014

frankols

Sitat fra: Belloq på mandag 24. mars 2014, klokken 20:23
Sitat fra: frankols på mandag 24. mars 2014, klokken 20:13
Sitat fra: Midgard på mandag 24. mars 2014, klokken 19:32

Sitat fra: frankols på mandag 24. mars 2014, klokken 18:07
Min døde av det kjente "ikke-forvarm-uten-å-være-tilkoblet"-fenomenet.
Er det slik å forstå at man ikke skal forvarme, sette på varme i bilen når den ikke er tilkoblet?

Ja, dette temaet var tidligere låst på toppen av Nissan Leaf.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6626.0.html
Skal vel være fikset nå tror jeg..... ??

Jeg gjorde dette masse i vinter, h :-[ar ikke opplevd noe problem.

Det var jo bra da.
Men det var maaaange av oss som hadde problemer i fjor vinter

Midgard

Så da kan man kjøle/varme bilen uten å være tilkoblet strøm med god samvittighet nå.
2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

frankols

Sitat fra: Midgard på mandag 24. mars 2014, klokken 21:15
Så da kan man kjøle/varme bilen uten å være tilkoblet strøm med god samvittighet nå.

Jeg vil tro det.
Det går jo uansett på garantien all den tid ingen har sagt offisielt at det er uheldig.

Bobbulf

Sitat fra: jagarock på mandag 24. mars 2014, klokken 14:54
Sitat fra: fws på mandag 24. mars 2014, klokken 14:40
Bremser: var veldig hakkete i starten, men etter noen av "knepene" med pedalen i bånd og sette bilen i nøytral, og så bramse, så har ikke jeg hatt symptomer.

Hm har ikke hørt om dette. Hva gjorde du nøyaktig?
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11516.0.html
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA