Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Liste over problemer du har hatt på din Leaf

Startet av jagarock, mandag 24. mars 2014, klokken 14:06

« forrige - neste »

Belloq

har opplevd så lite problemer at det er mer bagateller, knirk i bakluken når den åpnes , Nissan merke flasser. Kan vel ikke si annet en at jeg er superfornøyd, og er glad jeg satset på ny japse bil når det kommer til kvalitet og lite feil.
P85 2014

Bekkenes

Da jeg er vant til premiummerker så kan jeg ikke si at Leafen kvalitetsmessig imponerer så veldig, litt skuffende i forhold til landet det kommer fra.

Så går tilbake til nazistål ved neste bil.
Tesla Model Y LR FSD - venter mottak
BMW i3 94ah FC 11.03.2019 > 14.01.2022 (60500 km)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017 > 23.01.2019 (35,000 km)
BMW i3 94Ah FC 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000 km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016 (58535 km) 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

jagarock

Sitat fra: frankols på mandag 24. mars 2014, klokken 18:07
Vindusheisen på førerside skiftet i januar i år.

Samme med deg som med meg? At å få vinduet opp innimellom var vanskelig, at den gikk sakte oppover eller ikke oppover idetheletatt?
Information Research & Analytics @ Smashup Media

Thomas Parsli

Trege vindusheiser har vært et problem på alle modeller.
De kalde dagene forrige vinter kunne jeg f.eks ikke bruke vinduet når jeg kjørte inn i parkeringshus, men måtte plassere meg helt riktig og åpne døren for å trekke billett eller betale...

Jeg har reklamert to ganger på BNH, første gang fant de ingen problemer (da hadde vel bilen stått flere timer i varm garasje før de prøvde), andre gang "smurte" de og vinduet gikk marginalt raskere.

Å overbevise BNH om at trege vinduheiser, dårlige vindusspylere, knirkete foringer og "klunking" når man kjører over dumper er et problem har vist jeg umulig.
Toyota hadde sannsynligvis byttet deler på eget initiativ før jeg rakk å klage...

Men bortsett fra trege vindusheiser, knirking, klunking, dårlige vindusspylere, -og ikke minst elendig service fra BNH- er jeg utrolig fornøyd med bilen.
Men jeg kjøper neppe Nissan igjenn, eller noe som helst fra BNH....

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

frankols

Sitat fra: jagarock på tirsdag 25. mars 2014, klokken 09:34
Sitat fra: frankols på mandag 24. mars 2014, klokken 18:07
Vindusheisen på førerside skiftet i januar i år.

Samme med deg som med meg? At å få vinduet opp innimellom var vanskelig, at den gikk sakte oppover eller ikke oppover idetheletatt?

Den var stein dau.
De skiftet bryterpanelet, noe som visstnok var ganske vanlig.....


olaover1

Nissan merket flasset av, høyre fordør var dårlig justert fra fabrikk (kolliderte med hengslet). Fikk en feil på esp sensor, måtte bytte. Alt fikset på garanti fra Auto 8-8 på Eide på nordmøre. Suveren service, meget fornøyd:)
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

fws

Sitat fra: jagarock på mandag 24. mars 2014, klokken 14:54
Sitat fra: fws på mandag 24. mars 2014, klokken 14:40
Bremser: var veldig hakkete i starten, men etter noen av "knepene" med pedalen i bånd og sette bilen i nøytral, og så bramse, så har ikke jeg hatt symptomer.

Hm har ikke hørt om dette. Hva gjorde du nøyaktig?

Det jeg har gjort er å klemme bremsen helt i bånd når jeg starter bilen (fra tid til annen). Har ikke hatt behov for at bilen er i fart. Ellers har jeg noen ganger satt bilen i nøytral (hold girknotten til venstre i 1-2 sek) i en lang nedoverbakke og holdt bramsen svakt inne slik at farten ikke øker.
Nissan Leaf 2018

FrodeK

I og med at det alltid dukker opp et eller annet på en ny bil, uansett merke eller modell, har vi egentlig bare to problemer. De heter Nissan Nordic (eller Norge) og Birger N Haug.
Med litt velvilje kunne disse to gledet seg over å ha Norges mest fornøyde bileiere. I stedet ender de opp med en gjeng halvfornøyde sutrepaver (hvorav jeg selv er én) som nøler med å anbefale både bilen og forhandleren til andre.
Trist, for egentlig er jeg jo dritfornøyd med min Leaf. Men er redd det blir et annet merke neste gang.

Tom1977

#23
Har hatt bilen nå i snart 2mnd og er kjempefornøyd. Alt fungerer utenom at vinduspylerne er svake. Dette skal jeg innom en tur til Nissan Ålesund å snakke med dem om til uken.

Gliderman

Har kjørt over 4000 nå på 2 mnd og er kjempefornøyd. Vindusspylere var ikke spesielt bra, men Gravdahls Auto på Semslinna hentet bilen hos meg og leverte hjemme etter å byttet til Juke dyser. Ingen revolusjon, men noe bedre. Utover dette har det ikke skjedd noe uforutsett.
Ikke problemer med å anbefale Leaf
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Lynet

Sitat fra: FrodeK på onsdag 26. mars 2014, klokken 10:37
I og med at det alltid dukker opp et eller annet på en ny bil, uansett merke eller modell, har vi egentlig bare to problemer. De heter Nissan Nordic (eller Norge) og Birger N Haug.
Med litt velvilje kunne disse to gledet seg over å ha Norges mest fornøyde bileiere. I stedet ender de opp med en gjeng halvfornøyde sutrepaver (hvorav jeg selv er én) som nøler med å anbefale både bilen og forhandleren til andre.
Trist, for egentlig er jeg jo dritfornøyd med min Leaf. Men er redd det blir et annet merke neste gang.

Er enig bortsett fra at det gjelder Witro bil i Trondheim for meg. Føler at Nissanorganisasjonen har mer fokus på å tjener penger raskt enn å ha fornøyde kunder som kommer tilbake.
I løpet av de drøyt to å jeg har hatt Leafen kunne jeg nok lett solgt 5-6 biler for dem, men istedet har mine venner enten ventet eller kjøpt annet merke (den siste bestilte elGolf).
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kvikken

#26
Hvordan får man fiksent vindusspyleren som bare legger en pytt nederest på ruta?

Ellers ikke hatt noen problemer med min Leaf med unntak av ustabil Carwings som ikke har vært noe problem for bruken av bilen. Opplevde bremseproblemet men det løste seg ved å trykke pedalen i bånn mens man står stille.


EDIT:
Toyota er ikke alltid så glansfult som mange vil ha det til. Min svigermor har alltid eid Toyota og når hun kjøpte en flunka ny Yaris for et års tid siden har hun bare møtt motstand og må betale for ting som skulle vært på garanti.

Midgard

For oss i midt-norge kan jeg anbefale Nardo Bil på Orkanger. Witro er jeg ferdig med!
2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

Electra

Kjøpte min ny i Norge september 2013 og er egentlig kjempefornøyd! :)
Men har byttet varmeelementet en gang, garanti selvfølgelig.
Et par ting jeg uansett syntes er temmmelig kleint:
Fantastisk kleint design på hekken/bakluka som er som en magnet på drit! Søler til ryggekameraet momentant in regnvær.
Rattvarmen er fin å ha, men (auto-)lreguleringen av den er håpløs. Enten så svir du deg nesten, og så går det en lang tid nesten uten noe varme, for så fullt trøkk igjen.
Vindusspylerene er også en kjent sak.

Matti

Gått tom for 12v batteri 2x på en uke. Ingen indikasjon på infodisplay annet en Key not detected. Gikk da heller ikke å lade bilen, da nøkkelen for å åpne ladelokk ikke virket pga mangel på 12v. Redningen ble falken, med startkabler.
Det burde lages en guide for vedlikehold/riktig bruk av 12v, alternativet her er å ha en batterilader bak i bilen til enhver tid. BNH anbefalte meg faktisk å ta en tur på Claes O og kjøpe 12v lader.. Åpenbart en underkommunisert problemstilling mange kommer opp i.
Hadde bilen hos BNH i går, de fant ingenting galt med den.
Saab 96 v4 super -80, Nissan Leaf Acenta -13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA